Toon posts:

Double sided geheugen en performance

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuw systeempje, en het viel me op dat registered double sided geheugen een stuk goedkoper is registered dan single sided geheugen. Nu zou ik wel double-sided geheugen willen kopen, alleen weet ik niet in welke mate dit een gevolg heeft voor de performance. Is er iemand hier die dit toevallig weet?

En hoezo zijn double sided reepjes per mb eigenlijk goedkoper dan single sided?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:54
Je noemt twee typen geheugen op namelijk :
Geheugen 1 : registered double sided geheugen
Geheugen 2 : single sided geheugen
Dat zijn 3 daadwerkelijke verschillen, namelijk single vs double en single vs double registerd.
Ik neem aan dat je geen Registerd geheugen nodig hebt. Zal er weinig tot geen snelheidsverschil tussen zitten.
Bij registerd geheugen werd dacht ik alles opgeslagen waar ie het opslaat 8)7.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
Prijsverschil hangt af van de gebruikte geheugenchips. Zo zijn 1Gbit geheugenchips een stuk duurder om te maken dan 512Mbit chips, zoveel duurder zelfs dat acht 1Gbit chips samen meer kosten dan 16 stuks 512Mbit chips. Vandaar het prijsverschil voor een gehele DIMM.

Overigens kan ook het omgekeerde optreden; acht 256Mbit chips zijn weer goedkoper dan 16 128Mbit chips. Dit heeft alles te maken met het productieproces; deze wordt steeds beter zodat mettertijd grotere chips maken goedkoper wordt en dat het maken van kleine chips niet meer lucratief is.

Wat het performanceverschil betreft, dit is niet aanwezig. In theorie kun je hier wat tegenin brengen i.v.m. evt. aantal pages wat tegelijkertijd open kan worden gehouden maar in de praktijk merk je daar niks van.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de onduidelijheid. Het gaat om registered double sided geheugen vs registered single sided geheugen.

Bedankt voor de antwoorden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:09:
Excuses voor de onduidelijheid. Het gaat om registered double sided geheugen vs registered single sided geheugen.

Bedankt voor de antwoorden.
Dan heb je de onduidelijkheid nog geheel niet weggenomen...

Wat voor geheugen, gaat het hier om EDO, SDR-SDRAM, DDR-SDRAM, RDRAM of nog iets anders? Wat voor groottes, wat voor chipdichtheden, wat voor snelheden?

Wees alsjeblieft wat specifieker want hier kunnen we echt niet meer over zeggen dan wat Abbadon al gezegd heeft :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:30:
[...]

Dan heb je de onduidelijkheid nog geheel niet weggenomen...

Wat voor geheugen, gaat het hier om EDO, SDR-SDRAM, DDR-SDRAM, RDRAM of nog iets anders? Wat voor groottes, wat voor chipdichtheden, wat voor snelheden?

Wees alsjeblieft wat specifieker want hier kunnen we echt niet meer over zeggen dan wat Abbadon al gezegd heeft :o
Ik was eigenlijk wel tevreden met Abbadon's antwoord :)
Pagina: 1