Toon posts:

[PHP/XML] 0 verdwijnt bij openen XML in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Poging 2 ([rml][ XML] 0 verdwijnt bij openen XML in Excel[/rml])

Ik heb een XML file gegenereerd met PHP.
Enkele van de waarden van de elementen beginnen met het cijfer '0'.
Als ik dit vervolgens open in Excel verdwijnt de 0.
Nu snap ik dat dit komt doordat Excel dit als een getal ziet, en de 0 voor een getal overbodig lijkt.

Ik wil echter de 0 voor de rest van de cijfers behouden. Hoe los ik dit op?
Kan dit bijvoorbeeld door wat extra's mee te geven in het element o.i.d.?

Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<note>
<to>Tove</to>
<from>Jani</from>
<heading>Reminder</heading>
<body>05656</body>
</note

ps. @Janoz... Gelieve voortaan niet al te snel te oordelen, maar even beter lezen... Ik gaf al aan dat Excel dit als een getal ziet. Ik wil zorgen dat Excel dit niet meer als een getal ziet.

De oplossing heeft niks met software te maken in dit geval! (kan wel softwarematig opgelost worden door de celeigenschappen te veranderen, maar dat lost 't niet op!).

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Wil niet lullig doen maar... Volgens mij heeft het echt alleen maar met Excel te maken.

Die past gewoon een standaard lay-out toe. Als je het met een ander programma opent die geen auto opmaak toepast gaat het wel goed.

edit:
je kunt natuurlijk met zelf een stukje VBA schrijven dat een extra lay-out tag in je XML file uitleest en toepast. Heb zelf alleen geen ervaring met VBA en XML

[ Voor 28% gewijzigd door J_Davelaar op 21-12-2004 17:14 . Reden: idee ]

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

Topicstarter
J_Davelaar schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:13:
Wil niet lullig doen maar... Volgens mij heeft het echt alleen maar met Excel te maken.

Die past gewoon een standaard lay-out toe. Als je het met een ander programma opent die geen auto opmaak toepast gaat het wel goed.
Denk je niet dat 't op te lossen is met een extra ding in XML. Ik heb CDATA al geprobeerd... Werkte niet...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Al genereer je het met C; het probleem ligt puur en alleen aan het importformat van MS Excel, welke eigenwijs is. Een optie: Save een Excel bestand als XML en zie wat er hier als output uit komt; dan heb je gelijk specificaties welke MS Excel begrijpt.

Verder wordt een topic niet voor niets gesloten; ben je het er niet mee eens, mail dan de moderator in kwestie. Zie Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 21-12-2004 17:16 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.