Poging 2 ([rml][ XML] 0 verdwijnt bij openen XML in Excel[/rml])
Ik heb een XML file gegenereerd met PHP.
Enkele van de waarden van de elementen beginnen met het cijfer '0'.
Als ik dit vervolgens open in Excel verdwijnt de 0.
Nu snap ik dat dit komt doordat Excel dit als een getal ziet, en de 0 voor een getal overbodig lijkt.
Ik wil echter de 0 voor de rest van de cijfers behouden. Hoe los ik dit op?
Kan dit bijvoorbeeld door wat extra's mee te geven in het element o.i.d.?
Voorbeeld:
ps. @Janoz... Gelieve voortaan niet al te snel te oordelen, maar even beter lezen... Ik gaf al aan dat Excel dit als een getal ziet. Ik wil zorgen dat Excel dit niet meer als een getal ziet.
De oplossing heeft niks met software te maken in dit geval! (kan wel softwarematig opgelost worden door de celeigenschappen te veranderen, maar dat lost 't niet op!).
Ik heb een XML file gegenereerd met PHP.
Enkele van de waarden van de elementen beginnen met het cijfer '0'.
Als ik dit vervolgens open in Excel verdwijnt de 0.
Nu snap ik dat dit komt doordat Excel dit als een getal ziet, en de 0 voor een getal overbodig lijkt.
Ik wil echter de 0 voor de rest van de cijfers behouden. Hoe los ik dit op?
Kan dit bijvoorbeeld door wat extra's mee te geven in het element o.i.d.?
Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?> <note> <to>Tove</to> <from>Jani</from> <heading>Reminder</heading> <body>05656</body> </note |
ps. @Janoz... Gelieve voortaan niet al te snel te oordelen, maar even beter lezen... Ik gaf al aan dat Excel dit als een getal ziet. Ik wil zorgen dat Excel dit niet meer als een getal ziet.
De oplossing heeft niks met software te maken in dit geval! (kan wel softwarematig opgelost worden door de celeigenschappen te veranderen, maar dat lost 't niet op!).