Toon posts:

nieuwe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje:
Nieuwe harde schijf gekocht IBM dekstar 20,5GB met 2mb cache in m'n pjoeter gezet naast oude fireball 7,nogwat gb

ok die IBm heeft allerlei vage jumper instellingen als 2gb minder en ander head instellingenetc etc..
kortom hij flipt een beetje erg.. games die oppeens gaan haperen ruzie met oude schijf die bleek oppens niet goed onder win98SE te worden weergegeven. Ook opnieuw partintioneren was niete echt de oplossing.
Scandisk en die andere gaven wel wat troubles op die oude schijf maar inmiddels werkt het zaakie redelijk maar die haperingen in de games (deltaforce2) blijven. iemand enig idee wat dit kan zijn???????????

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
heb je al een andere IDE-kabel geprobeerd?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Zitten ze allebei op één kabel?
Probeer ze anders eens te scheiden, misschien hebben ze ruzie!

Als beide op een UDMA66 controller zitten, is het misschien de oorzaak van je probleem. Beide schijven moeten dan UDMA66 zijn.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom zou je die jumperinstellingen op 2GB minder zetten?
Gewoon default zou het moeten doen.
Check http://www.storage.ibm.com voor meer info. http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/instgde.htm voor gebruiksaanwijzingen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Ik heb ook zo'n HD. Heb alleen niet het idee dat ie zo snel gaat als ie zou moeten zijn.
in sisoft sandra haal ik maar 4256 en dat mn quantum bigfoot 4,3 gb haalt 2438. Ik heb udma 33 en mn bigfoot zit op primary master, mn ibm op secundary slave. Iemand enig idee hoe dit zo traag kan zijn?

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:10

Muggie

8 pm

Zet de tweede HD eens bij de cdrom op de kabel, HD als master en cdrom als slave jumperen.

PSN: mug_8pm

Pagina: 1