Toon posts:

Welke KVM Switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Heeft iemand ervaring met KVM Switches?
Ik heb een Microsoft Intelli Mouse en bij een paar door mij geprobeerde apparaten werken de knoppen niet allemaal goed. Bovendien is de resulutie dan erg teruggelopen. Welke Switch doet het goed? Het gaat om het aansturen van twee comp. En is PS2 beter als een USB Switch?

Alvast bedankt.

Verwijderd

In het c't magazine van dec. 2004 stond een test van verschillende kvm usb switches. Wat ik er uit opmaakte was dat ze allemaal wel redelijk goed uit de test kwamen.
de volgende switches waren getest:
belkin
conrad
digitus
newstar
sitecom
hama

Newstar en sitecom zijn de luxere switches, maar als je voor goedkoop gaat kun je kiezen voor hama. Hama is een mechanische switch (ik heb hem zelf ook) en werkt in principe prima voor slechts 17 EURO.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je leest het inderdaad wel vaker dat de kwaliteit terugloopt als je een KVM switch aansluit. Opzich niet zo verwonderlijk omdat je natuurlijk aan het verlengen bent.

Zelf heb ik een tijd geleden een Startech KVM switch gekocht bij Mycom voor 135 euro met kabels (zal tegenwoordig wel goedkoper zijn). Startech biedt verschillende types aan en staat over het algemeen goed bekend. Het is dan ook een goede switch.

Een paar maand geleden kocht ik bij de Dixons een Sitecom KVM switch, omdat ik wat aan het uitbreiden ben geweest. Toch was ik niet geheel onder de indruk van de beeldkwaliteit op mijn Eizo tft op 1280x1024. Toen ik deze had omgewisseld en de Sitecom op mijn Eizo had aangesloten zag ik geen verschil meer tussen met of zonder KVM.

Er is dus wel degelijk verschil in het soort/merk/type KVM switch.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 16:41
Ik gebruik deze zelf: Aten CS84A KVM Switch 4 ports, heeft 4 aansluitingen, inclusief alle kabels (dus viermaal, vga, keuboard en muis) het is alleen een PS2 switch, maar daar heb ik niet zo'n problemen mee.
URL: http://www.aten-usa.com/m...?loc=_product&Item_ID=330
IMG: Afbeeldingslocatie: http://www.aten-usa.com/product_images/main/CS84A.jpg

Ik vind het een prettige switch, geen vervormingen ed.

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik had vorig jaar een USB KVM (newstar) switch gekocht maar ik kreeg een probleem dat als je de muis iets te snel van rechts naar links bewoog de muis en toetsenbord bleven hangen. Als dat weer eens was gebeurd moest ik telkens de usb connector uit en insteken, niet erg handig dus. Ik heb op de HCC beurs maar weer een nieuwe PS2 KVM switch gekocht. Problemen opgelost.
Ook ondervond ik een probleem dat je niet in elke bios van een wat oudere pc kon komen met de USB versie omdat die pc's het gewoon niet ondersteunde.

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:40

S913

Abusus non tollit usum

Gunner schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:48:
Zelf heb ik een tijd geleden een Startech KVM switch gekocht bij Mycom voor 135 euro met kabels (zal tegenwoordig wel goedkoper zijn). Startech biedt verschillende types aan en staat over het algemeen goed bekend. Het is dan ook een goede switch.
:^ <Inserst "I'm with stupid"-smiley here>

Heb zelf deze StarTech een jaar of 4 geleden voor (toen nog) rond de 500 gulden incl. kabels gekocht. Echt super, ondersteund hoge resoluties (al is wat toen hoog was nu minder hoog, maar ik draai nu 1680 @ 85Hz op een 19") en blijft vlijmscherp beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door S913 op 21-12-2004 17:00 . Reden: Dacht dat die :^ wel bekend was ;) ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02 09:22
Ik heb zelf
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.nl/product_image.php?product_id=275&size=small

Hij bevalt mij prima! Makkelijk te switchen en tot nu toe heb ik nog nergens problemen mee gehad. Alle knoppen en toestanden van zowel muis en toetsenbord werken goed en ook mijn scherm heeft geen enkele problemen.

Enige wat ik merk is dat ik na een switch van computer even op het auto knopje van mijn scherm moet drukken. Maar ik heb meer het idee dat dat aan mijn scherm ligt dan aan mijn kvm, want meerdere kvm's die ik getest heb hebben hier last van.

Edit:
Oh ja, hij heeft mij slechts 69 euro gekost geloof ik...

[ Voor 7% gewijzigd door _reboot_ op 21-12-2004 16:58 ]

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 22:08
Ik heb er zelf 2 geprobeerd, eerst USB, dat was niks, enorme vastlopers. Daarna ps2 en dat verliep prima. Ik werk zelf met 2 systemen. Linux en Win XP. Beeldscherm kwaliteit gaat wel achteruit maar dat is een vast gegeven. Heb er overigens op internet veel verhalen over gelezen. Sommige BSOD's worden zelf toegekend aan de kvm.....
Momenteel werk ik met de NewStar NS211K en daar ben ik erg tevreden over. Zit gewoon een knop op het apparaat zelf en dat is erg makkelijk onder mijn bureau, een druk met de grote teen op de knop en je zit op het andere systeem te werken...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_reboot_ schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:57:
Ik heb zelf
[afbeelding]

Hij bevalt mij prima! Makkelijk te switchen en tot nu toe heb ik nog nergens problemen mee gehad. Alle knoppen en toestanden van zowel muis en toetsenbord werken goed en ook mijn scherm heeft geen enkele problemen.

Enige wat ik merk is dat ik na een switch van computer even op het auto knopje van mijn scherm moet drukken. Maar ik heb meer het idee dat dat aan mijn scherm ligt dan aan mijn kvm, want meerdere kvm's die ik getest heb hebben hier last van.
Deze Sitecom heb ik dus ook aangeschaft, zoals ook in een post eerder van me te lezen is. Het probleem wat je daar schetst met het auto-knopje op je monitor komt me bekend voor. Ik vond het irritant en heb hem dus verwisseld met de Startech die aan mn server hing te niksen, en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. De Sitecom gebruik ik nu op mn server en daar stel ik wat minder hoge eisen aan.

De Sitecom is voor 40 euro te koop bij de Dixons, inclusief kabel-set

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Beetje offtopic ...

Ikzelf heb een Belkin Pro Switch maar heb toch de indruk dat ik beeldkwaliteit verlies wanneer ik de monitor via de KVM aansluit ipv rechtstreeks. Hebben jullie dit ook bij jullie KVM switch of is dit ook afhankelijk van merk en zo?

Monitor: Sony X73
VGA Kaart: Geforce 5700 LE

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:40

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:26:
Beetje offtopic ...

Ikzelf heb een Belkin Pro Switch maar heb toch de indruk dat ik beeldkwaliteit verlies wanneer ik de monitor via de KVM aansluit ipv rechtstreeks. Hebben jullie dit ook bij jullie KVM switch of is dit ook afhankelijk van merk en zo?

Monitor: Sony X73
VGA Kaart: Geforce 5700 LE
Kan aan de specificaties van de switch liggen. De duurdere ondersteunen meestal een hogere resolutie/freq en indirect zal je dan ook op lagere resoluties betere kwaliteit hebben. Ook de kwaliteit van de VGA kabel die je gebruikt kan trouwens invloed hebben op je beeldkwaliteit.

Kan op de Belkin site geen Pro vinden, maar zou in je handleiding moeten staan welke specs hij aan kan.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal. Ik kijk toch maar even naar die mechanische. Je zou dan toch geen verlies moeten hebben toch? Ik irriteer me dood als mijn mouse reactietijd terugloopt en de dubbelclick niet werkt. De IntelliMouse is een probleem te zijn met sommige Switches. Daar hoor ik niemand over?? Ik durf haast geen KVM meer te kopen, moet ik hem weer terugbrengen :X

Verwijderd

ik heb zelf na 2 mechanische nu de aten/digitus 4 poorts die hierboven vermeld staat, gekocht bij eynstein. (80 euro oid).
Echt een super ding.
Zowel linux als windows werkt perfect, nergens last mee.
Met die mechanische had ik altijd gezeik als je een linux bak boot zonder dat ie geselecteerd was dan hing ie of geen beeld, of geen muis of meer van dat soort ellende.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:56
Ik heb een Aten CS-62A . Hij was goedkoop (€ 25), maar ben er niet zeer tevreden over. Op zich werkt alles, alleen heeft hij een belangrijk nadeel: hij geeft het beeldsignaal door op 60 Hz. Een vriend heeft dezelfde en ook hetzelfde probleem. Op zich is het geen groot probleem omdat ik hem alleen gebruik al ik weer een systeem bouw, maar eigenlijk is het van den zotte dat hij geen hogere frequenties ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: http://www.aten.com/data/items/CS_62A.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 22-12-2004 13:40 ]

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ik heb zelf sinds paar maanden een Sitecom KV-011

Werkt prima, is alleen USB en VGA, maar ondersteunt hoge res en freq, nog geen problemen mee gehad. Ook de USB apparatuur wordt prima ondersteund.

Te koop bij OA informatique voor rond de 50 euro:
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=550324

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:31:
Ik heb zelf sinds paar maanden een Sitecom KV-011

Werkt prima, is alleen USB en VGA, maar ondersteunt hoge res en freq, nog geen problemen mee gehad. Ook de USB apparatuur wordt prima ondersteund.

Te koop bij OA informatique voor rond de 50 euro:
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=550324
Werkt de sitecom ook samen met Microsoft IntelliMouse? En kan ik, eventueel met een verloop, mijn ps2 tikplank aansluiten? Bestaat er eigenlijk een verloopstekker Ps2 naar USB?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:58:
[...]

Werkt de sitecom ook samen met Microsoft IntelliMouse? En kan ik, eventueel met een verloop, mijn ps2 tikplank aansluiten? Bestaat er eigenlijk een verloopstekker Ps2 naar USB?
Werkt die IntelliMouse zo bagger dan? Dat zou niet moeten kunnen eigenlijk. Maargoed, met sommige (goedkope) KVM's kun je met bepaalde PC's wel problemen krijgen. Zo heb ik hier wat cheap-ass D-link shit liggen, die i.c.m. sommige Compaq Deskpro's problemen hebben met het switchen van de muis. (Een simpele Logitech muis overigens....) Terwijl ik hier ook een Rose Vista 2-port KVM-switch (PS/2 en VGA) heb, die absoluut geen problemen geeft. Maar hij wordt gebruikt voor 2 servers, dus echt op beeldkwaliteit heb ik niet gelet.

Verwijderd

S913 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:59:
[...]
Kan aan de specificaties van de switch liggen. De duurdere ondersteunen meestal een hogere resolutie/freq en indirect zal je dan ook op lagere resoluties betere kwaliteit hebben. Ook de kwaliteit van de VGA kabel die je gebruikt kan trouwens invloed hebben op je beeldkwaliteit.

Kan op de Belkin site geen Pro vinden, maar zou in je handleiding moeten staan welke specs hij aan kan.
Dit zijn de specs:

OmniView™ 4-poorts KVM-switch met OSD-beeldschermmenu.

Artikelnummer :F1DA104Tea

OmniView™ PRO2 KVM-switches bieden de betrouwbare prestaties en centrale besturing die ideaal is voor het beheer van middelgrote tot grote serverparken. Met deze switch kunt u met één PS/2 console tot vier multi-platform computers besturen. Het PRO2-programma ondersteunt zowel PS/2 als USB en biedt geavanceerde mogelijkheden als het benoemen en kiezen van computers via een beeldschermmenu (OSD) en het overschakelen d.m.v. sneltoetsen en flash-upgrading. b> De KVM-switches van het OmniView PRO2-programma gebruiken standaard DB25 KVM-kabels. Wij adviseren coaxiale VGA-kabel voor de ondersteuning van videoresoluties tot 2048 x 1536 bij 85 Hz. De KVM-switches van het Belkin OmniView PRO2-programma zijn compatibel met Windows® 95, 98, 2000, Me, NT, XP, Novell® NetWare 4.x/5.x, Mac USB- en Sun USB-platforms, Turbolinux® en alle Linux® pakketten.

Voordelen :
• Mogelijkheid voor upgraden van firmware via internetdownloads.
• Voorzien van directe-poortkeuzetoetsen waarmee de poorten rechtstreeks handmatig kunnen worden gekozen.
• Het BANK-adres wordt bij doorverbinding van de units door een zevendelig gesegmenteerd led-display op het frontpaneel getoond.
• Bespaart rekruimte met genormaliseerde 1U hoge modules conform EIA-standaard (te gebruiken met afzonderlijk leverbare rekmontageset type F1D005).
• Wordt geleverd met vijf jaar Belkin garantie en gratis technische ondersteuning.
• Inclusief netvoedingsadapter 12 VCD 1 A, flash-kabel, registratiekaart, beknopte installatiehandleiding en gebruikershandleiding.

Productkenmerken :
• Beeldschermmenu (On-Screen Display/OSD).
• Overschakelen met sneltoetsen (hot keys).
• Ondersteuning van PS/2- en USB-platforms.
• Emulatie van PS/2-toetsenbord en -muis.
• Ondersteuning van videoresoluties tot 2048 x 1536 bij 85 Hz.
• Door gebruiker gedefinieerde AutoScan.
• Speciale doorlus- (daisychain) poorten
• Stapelbare op standaard rekmaten gebaseerde constructie.

• Spyro_the_Dragon
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:58:
[...]

As we speak werk ik met mij intellimouse over deze KVM switch....

En er zijn stapels verloopstekkers van USB>PS2, maar andersom?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Spyro_the_Dragon schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:29:
[...]

O, Waar stond dat dan? Toch prettig om te horen dus de Microsoft IntelliMouse werkt bij jou goed op de Sitecom KV.011. Mag ik nog vragen of de video resolutie ook 85 Hz ondersteund? Dan is mijn keus bepaald en heb ik alleen nog te kiezen voor de KV.010 of de KV.011.
Voordeel is dan ook dat er 4 extra USB poorten bijzitten :)
Ik moet dan wel een keybord met usb uitgang aanschaffen erbij dus.

Verwijderd

Spyro_the_Dragon schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:29:
[...]

Ja, aten maakt ze, UC100KMA-B

Dat is een kastje waar je ps2 muis en tobo in kan en er komt1 usb stekker uit die in je pc gehad.
Ik heb er hier 10 voor me liggen...

• Spyro_the_Dragon
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:24:
[...]

O, Waar stond dat dan? Toch prettig om te horen dus de Microsoft IntelliMouse werkt bij jou goed op de Sitecom KV.011. Mag ik nog vragen of de video resolutie ook 85 Hz ondersteund? Dan is mijn keus bepaald en heb ik alleen nog te kiezen voor de KV.010 of de KV.011.
Voordeel is dan ook dat er 4 extra USB poorten bijzitten :)
Ik moet dan wel een keybord met usb uitgang aanschaffen erbij dus.
Volgens mij wordt tot ong 100Hz ondersteund

Let er op dat het vernieuwde producten zijn (vergeleken met de informatique website...)
http://www.sitecom.com/pr...p?product_id=266&grp_id=5
http://www.sitecom.com/pr...p?product_id=267&grp_id=5

Pagina: 1