[WC] Thermaltake icm asetek waterchill

Pagina: 1
Acties:

• S_Assassin
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Het gaat hier om de volgende kits:
- Thermaltake BigWater Internal Liquid Cooling System CL-W0005
- Asetek KT03-L20 Watercooling set 10mm

Mijn idee was om de radiator en reservoir van de Asetek te gebruiken in het Thermaltake setje ( nu zal je wel denken, koop die dan apart, maar dat is even duur :) ) eventueel bij slechte flow van het systeem ook het pompje. Het reservoir van die thermaltake is zo knullig, dat is gwoon pure troep. En de radiator van die asetek heeft 2 120 mm fans, wat de koeling behoorlijk goed kan beinvloeden. Ik moet perse dat thermaltake setje hebben omdat ik geen 4 gaten in mijn moederbord heb (en dus die AMD clip moet gebruiken).

Er is 1 probleem: ik weet niet ofdat die thermaltake ook 10 mm radius heeft :( Ik heb overal gezocht, maar het staat er nergens bij...

Dus als iemand mij aub kan helpen dit probleempje dan kan ik het verder uitwerken :D

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
S_Assassin schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:06:
Mijn idee was om de radiator en reservoir van de Asetek te gebruiken in het Thermaltake setje ( nu zal je wel denken, koop die dan apart, maar dat is even duur :) ) eventueel bij slechte flow van het systeem ook het pompje.
Zonder twijfel is dat pompje van het asetek-setje beter, volgens is dat een hydorpomp met 700 liter/uur (correct me if i'm wrong). Dat pompje van de tt bigwater doet dacht ik 120 liter/uur. Dus sowieso, naar mijn mening, de asetek pomp gebruiken.
Ik moet perse dat thermaltake setje hebben omdat ik geen 4 gaten in mijn moederbord heb (en dus die AMD clip moet gebruiken).
Is het dan niet slimmer om gewoon dat asetek setje te kopen en een nieuw waterblok te kopen die niet 4 gaten rond de socket nodig heeft? :?
Zo'n tt bigwater set kost al snel 90 euro, daar heb je meestal al 2 goede, nieuwe waterblokken voor.
Er is 1 probleem: ik weet niet ofdat die thermaltake ook 10 mm radius heeft :( Ik heb overal gezocht, maar het staat er nergens bij...
Dan heb je niet gezocht. ;)
de thermaltake maakt gebruik van een diameter van 6/8 mm (binnen/buiten). Dus dat passend maken op een asetek set wordt erg lastig en zal je aardig wat performance gaan kosten.

Mijn advies: koop die asetek set gewoon en koop er een nieuw waterblok of een nieuw moederbord bij, scheelt je een hoop geklooi met onderdelen van 2 setjes tot 1 set te voegen.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
alphcool nexxxos xp, kan gewoon socket a 3nib clip op.
En je kut er alle aansluitingen inschroeven die je maar wil :)
(heb m ook ;) )
erg goed blokje ook 8)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• S_Assassin
Jammer van die hydorpomp is dattie op 220V draait :( en dus weer een stekker naar buiten moet trekken...

enja, over dat nieuwe mobo, dan moet ik ook nieuwe cpu hebben want ik ga geen ander mobo kopen voor mijn 2500+ :P

het leuke van dat thermaltake blokje is dat er zo'n vette led in zat :D

nog tips voor zulk funstuff? :)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

S_Assassin schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:06:
Jammer van die hydorpomp is dattie op 220V draait :( en dus weer een stekker naar buiten moet trekken...

enja, over dat nieuwe mobo, dan moet ik ook nieuwe cpu hebben want ik ga geen ander mobo kopen voor mijn 2500+ :P

het leuke van dat thermaltake blokje is dat er zo'n vette led in zat :D

nog tips voor zulk funstuff? :)
Lijkt me niet dat je zoveel geld gaat verspillen aan een LED en een minder goed presterend setje IMO, en een led kun je met wat kutselwerk ook wel op een NeXXoS HP Pro doen hoor ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• S_Assassin
ik zie net dat die radiator niet de goede is van dat setje, dat is er maar met 1 fan ipv. 2 en dat reservoir staat dr ook niet bij...

volgens mij kan ik beter zelf mijn kitje samenstellen...

[edit]
Iemand nog een goede/goedkope site voor verschillende onderdelen (pomp, radiator, cpublok, reservoir, en evt. ook nog vga+nb blokje)?

[ Voor 28% gewijzigd door S_Assassin op 21-12-2004 20:39 ]

Pagina: 1