MSI 6147 icm ATA controller + 200gb HDD

Pagina: 1
Acties:

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-03 22:27

tijmeng

Panasonic 7J

Topicstarter
Ik heb hier ene MSI 6147 mobo over. Met is er ene tje uit ene oude packard bell met een celeron 366mhz erop en 256mb sdram. Het moederbord ondersteunt ATA33. Ik heb in mijn eigen PC een harddisk van 80GB maar deze zit nu propvol.
Nu was mijn idee om een file server te maken en deze aan mn pc te hangen. Ik woon in een studenten flat en ik share veel van mn bestanden. Er loopt maar 1 UTP kabel mn kamer in dus ik wilde het volgende doen:

Algemene Switch (100mbit) --> kabel --> Fileserver altijd aan! -> 1Gbit kaart naar mn normale pc...

de 1Gbit link tussende fileserver en mn pc lijkt me wel handig omdat dan de kabel bijna geen beperking meer is in de snelheid.

Ik heb nu 2 vragen:

-gaat dit systeempje het trekken en kan de cpu 1 Gbit wel aan?
-en hoe ga ik een 200GB in bouwen? op het mobo direct kan niet omdat ook met ene bios update zulke grote hdds niet worden ondersteunt. Ik zat dus te denken aan ATAcontroller.. deze zou ik dan in mn pci slot kunnne stoppen. Maar moet ik dan alsnog mn bios updaten of hoeft dat niet met een controller? een vriend van me zei dat Maxtor tools heeft om schijven op te splitsen via en controller... maar hoe dat precies zit :? ......

Wat raden jullie aan??? 1x 200GB of RAID 2x 80 of 120... gaat mn cpu die controller wel trekken. alvast bedankt allemaal