Heb zelf ADSL van Demon.
Dit staat op de demon site:
Kan ik mijn KPN abonnement opzeggen nadat mijn DSL-verbinding is opgeleverd?
Dit raden wij af. DSL Express wordt met linesharing geleverd. Onze DSL-partner betaalt aan KPN om de lijn te mogen 'delen'. Als u het KPN contract op de lijn opzegt berekent KPN hogere kosten aan onze DSL-partner voor het gebruik van de lijn. Deze extra kosten ter hoogte van Euro 9,40 (inclusief BTW) per maand zullen via Demon aan u worden doorberekend. Indien u weinig gebruik maakt van de telefoonlijn voor normale telefonie kunt u wel voor de abonnementsvorm Belbudget kiezen.
Net gebeld met KPN om mijn Belbudget op te zeggen, en in eerste instantie zou volgens haar dan ook de ADSL lijn wegvallen. Verteld dat dit volgens Demon niet zo is. Ze ging even overleggen met de ADSL afdeling en die bevestigde mijn verhaal, dat ADSL up blijft, maar het telefoonnummer zou vervallen.
Meteen opgezegd en nu maar hopen dat die 9 euro achterwegen blijft.
Ze raadde nog wel aan dit door te geven aan BBNED om fouten te voorkomen.
Dit staat er BTW op de BBNED site:
Ik wil overstappen op ADSL, heb ik dan een KPN telefoonlijn nodig?
Ja, als u nog geen ADSL heeft dan is een actieve KPN telefoonlijn met een 10-cijferig telefoonnummer noodzakelijk. Hiermee kunnen wij uw koperlijn terugvinden in de wijkcentrale. Zodra ADSL geactiveerd is, kunt u eventueel de telefoonlijn weer opzeggen. Houd er wel rekening mee dat KPN een minimale contractsperiode van een jaar hanteert. Indien u besluit uw KPN telefoonlijn op te zeggen, berekenen de meeste providers een bijdrage van ca. € 9,- per maand. Dit komt omdat KPN dit bedrag doorberekend aan BBned en BBned vervolgens aan haar providers.
[
Voor 43% gewijzigd door
Anoniem: 80564 op 08-04-2005 15:16
]