[ADSL] KPN niet meer nodig voor ADSL ansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Ik bel net met de servicelijn van KPN om een vaste lijn aan te vragen omdat ik van Chello naar ADSL wil overstappen. De medewerker vertelde mij nu net dat een KPN aansluiting sinds 2 dagen niet meer nodig is om ADSL te nemen! "U belt dus op het goede moment" :)

Weet iemand hier meer van?

# update #
Blijkt alleen voor mensen te zijn die Direct ADSL via KPN nemen. Dus als je via een andere ADSL boer een abo wil nemen, moet je toch nog een vaste lijn hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door SveNRG op 21-12-2004 16:10 ]

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
geloof dat je hem wel nog nodig hebt om het aan te vrage, zodra het er ligt kan je hem weer opzegge

voor zover ik er iets van gevolgd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 17:43

slaay

Natuurbeleven.com

Dit zou goed kunnen!

KPN is dit al van plan, dus mogelijk dat men het nu het al stil geintroduceerd heeft.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
KPN gaat direct adsl aanbieden zonder telefoonlijn, kosten hiervan, direct adsl plus ongeveer de kosten van een belbudget (immers kostprijs van de lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Gezien de reacties op mijn website, klopt de datum van 20 december dus!

http://ikhebbreedband.xs4...chive=&start_from=&ucat=&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dus voor een heel klein beetje meer heb je wel een vaste telefoon lijn. Maar het kan dus nu blijkbaar wel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

jantje112 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:50:
KPN gaat direct adsl aanbieden zonder telefoonlijn, kosten hiervan, direct adsl plus ongeveer de kosten van een belbudget (immers kostprijs van de lijn)
Niet helemaal waar, alleen bij het allergoedkoopste abonnement gaat dat zoveel kosten.

Bij
go: +9 euro (dus 22 + 9 = 31)
lite: +6 euro (dus 30 + 6 = 41)
basic: +3 euro (dus 50 + 3 = 53)
fast: +0 euro (dus 75 euro)

En voorzover ik weet wordt het voorlopig alleen bij direct-adsl gedaan.

Het is dus niet zo dat het bij alle abonnementen 9 euro duurder wordt (dat zou ook een beetje loos zijn, het mooist zou het zijn dat telefonie-loos adsl gewoon standaard 5 euro duurder zou worden).

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 21-12-2004 22:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:53

4POX

Everybody is wired

Ik geloof dat tweakdsl dit ook al enkele weken doet. Je hoeft maandelijks geen bijdrage aan KPN te betalen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

JvS schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:59:
[...]

Niet helemaal waar, alleen bij het allergoedkoopste abonnement gaat dat zoveel kosten.

Bij

Het is dus niet zo dat het bij alle abonnementen 9 euro duurder wordt (dat zou ook een beetje loos zijn, het mooist zou het zijn dat telefonie-loos adsl gewoon standaard 5 euro duurder zou worden).
Vanaf februari 2005 zou het ook voor alle andere ADSL abonnementen via het KPN ADSL netwerk mogelijk moeten zijn.

JvS waar heb je deze bedragen trouwens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25
slaay schreef op woensdag 22 december 2004 @ 08:38:
[...]

Vanaf februari 2005 zou het ook voor alle andere ADSL abonnementen via het KPN ADSL netwerk mogelijk moeten zijn.

Dit is bijzonder interresant. :D Weet je of dit geldt voor de vanaf dat moment afgesloten abonnementen of ook voor de (op dat moment) reeds lopende contracten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Volgens een KPN helpdesk medewerker, gaat KPN dit binnenkort openbaar maken in de media.

Het zou mooi zijn als ze besluiten dat ze gewoon het KPN gedeelte verhogen, wanneer je je vast lijn opzegt.
Dan heeft de provider verder geen nakijken, en voor problemen zit je dan bij KPN meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
ADSL Only zal voorlopig slechts 'defensief' in de markt gezet worden. Ik dacht dus alleen voor mensen die dreigen hun vaste telefonie-aansluiting met ADSL op te zeggen. Maar wellicht wordt het dus ook al aangeboden aan mensen die er specifiek om vragen en nog geen vaste telefoonaansluiting hebben.

De mogelijkheid bestaat sinds 20 december en blijft voorlopig beperkt tot Direct ADSL. Ik kan me haast niet voorstellen dat het ook met andere providers al mogelijk zal zijn vanaf februari 2005. Vanaf februari 2005 komt er wel een pakket Direct ADSL in combinatie met KPN MobielPlus.

De bedragen van JvS komen van KPN zelf vandaan.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:15

BertV

Handgemaakt

Ik internet nu al 2 jaar via Zonnet Family zonder KPN... zonder abbo verhoging...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
Ik heb nu Direct ADSL, de Litevariant, maar voor 3 euro per maand wil ik de vaste lijn erbij houden...ze prijzen het wel dusdanig dat het weinig aantrekkelijk is om de vaste lijn eruit te gooien. Maar goed, da's hun goed recht ;)

Het is wellicht wel handig voor mensen die geen vaste aansluiting willen, maar wel ADSL. Wellicht hoeven ze in ieder geval geen aansluitkosten voor een vaste lijn te betalen.

Anoniem: 59362

tweakdsl heeft idd verschillende abbo's waarbij je geen kpn abbo meer nodig hebt:

http://www.tweakdsl.nl/

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 21:08
[off-topic]
30+6 is bij mij altijd nog 36 en niet 41 B)
[/off-topic]

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
Ik zag vandaag op mijn Direct ADSL-gebruikersoverzicht (om te kijken hoeveel data ik gegenereerd had) dat KPN m.i.v. april 2005 nieuwe algemene voorwaarden heeft. Voor de verandering is het een verruiming van de dienst (ik had verwacht dat ze een stilzwijgende verlenging met 1 jaar wilden invoeren, maar het valt mee). De nieuwe AV kun je hier vinden.

Wat mij opvalt is dat KPN het in artikel 10 het heeft over Contractanten met abonnement op de vaste telefoondienst van KPN en Contractanten zonder vaste telefoondienst van KPN. Verder in de AV (artikel 17) wordt ook gesteld dat de overeenkomst doorloopt wanneer iemand zijn vaste lijn de deur uitgooit (maar dat er dan een tarief in rekening wordt gebracht voor mensen zonder telefoonaansluiting).

Het lijkt erop dat Direct ADSL inderdaad aan te vragen is, zonder aansluiting op het vaste net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 22:26

DDX

is er al iets bekend of andere providers dit ook gaan ondersteunen ? (xs4all)
zou leuk zijn als ik belbudget lijn kan opzeggen
heeft nog nooit een telefoon aan de lijn gehangen (alleen adsl modem)

bellen doe ik wel mobiel

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135713

KPN abbo niet meer nodig voor adsl aansluiting

Tweakdsl heeft meerdere abbo's die je kunt afsluiten zonder vaste telefoonaansluiting.
Ze vragen er wel eenmalig 75 euro bij. Dat valt dan wel te overzien. Is iets meer dan 2x de tweemaandelijkse abbo.
Met de abbo van Tweakdsl heb je ook bellen via internet bij. Is op BBned.
Ik was toevallig bezig voor een kennis om iets dergelijke op te zoeken en kwam dit tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134201

Het kan.
Hier demon adsl. Heb een maand of 4 geleden mijn kpn-abbo opgezegd; ik had ergens gelezen dat het 'niet uitmaakt, omdat kpn de kosten dan doorberekent aan je ISP en die de kosten weer aan jou doorberekent'. Nou, da's mooi een rekening minder, dacht ik.

Hier ook geen abbo-verhoging. Die hele administratie is daar helemaal niet op ingesteld, ik denk dat ze dat niet eens weten :P

Het is op eigen risico, maar mijn tip is: gewoon opzeggen die hap! :)

/edit: bij bbned staat het uitgelegd:
Ja, als u nog geen ADSL heeft dan is een actieve KPN telefoonlijn met een 10-cijferig telefoonnummer noodzakelijk. Hiermee kunnen wij uw koperlijn terugvinden in de wijkcentrale. Zodra ADSL geactiveerd is, kunt u eventueel de telefoonlijn weer opzeggen. Houd er wel rekening mee dat KPN een minimale contractsperiode van een jaar hanteert. Indien u besluit uw KPN telefoonlijn op te zeggen, berekenen de meeste providers een bijdrage van ca. € 9,- per maand. Dit komt omdat KPN dit bedrag doorberekend aan BBned en BBned vervolgens aan haar providers.
KPN aan bbned, bbned aan demon, demon aan mij. Tja, die negen euri zijn gauw kwijt natuurlijk :P

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 134201 op 31-01-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106149

Na de upgrade ga ik ook eens informeren. Voor die 20 euro heb ik toch weer dat 8Mbit abbootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie hier voor een verhelderende post.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 134201 op 31-01-2005 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136204

KPN heeft idd stil geintroduceerd dat je kan ADSL'en zonder vaste lijn: ADSL only. De medewerker van KPN die ik hierover heb gesproken, vertelde mij dat dit alleen mogelijk was bij Direct ADSL en dat ik daarvoor ADSL bij mijn huidige provider zou moeten opzeggen.

Heb meteen XS4all gebeld. Medewerker van sales hoorde mijn verhaal aan, vroeg mij een moment te wachten en toen: "Meneer, ik heb goed nieuws. Mijn productmanager verteld mij net, dat zodra KPN dit landelijk uitgerold, waarschijnlijk medio maart, is dit bij ons ook mogelijk hoor! En wij zorgen ervoor dat dit super makkelijk gaat."

Dat noem ik nou service. En die lui van KPN maar proberen om iedereen aan de Direct ADSL te helpen. Mooi niet dus!! Mag trouwens wel hopen dat KPN gelijk ook met een combi komt voor ADSL en VoIP/VoDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 22:26

DDX

Anoniem: 136204 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:00:
Heb meteen XS4all gebeld. Medewerker van sales hoorde mijn verhaal aan, vroeg mij een moment te wachten en toen: "Meneer, ik heb goed nieuws. Mijn productmanager verteld mij net, dat zodra KPN dit landelijk uitgerold, waarschijnlijk medio maart, is dit bij ons ook mogelijk hoor! En wij zorgen ervoor dat dit super makkelijk gaat."
nice, scheelt me toch weer iets van 10 euro per maand :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu weet ik het zeker. Het kan allang, en het is ondoenlijk te controleren.
Ik heb adsl via demon (bbned-netwerk), en al een halfjaar geen kpn-abbo meer. Extra kosten heb ik niet gekregen. Officieel moet kpn aan bbned, bbned aan demon en demon aan mij 9 euro ofzo doorberekenen. Veels te lastig natuurlijk; een administratie bijhouden van wie wel of geen kpn-abbo heeft maar wel adsl kost al meer dan 9 euro per maand, zeker omdat die informatie zoveel bedrijven achter elkaar moet doorlopen.

Ik heb gezocht op internet, en er zijn voor zover ik weet geen gevallen bekend van mensen die die 9 euro moeten betalen omdat ze geen kpn hebben. wel van mensen zoals ik, die gewoon hun kpn-abbo hebben opgezegd en fijn 9 euro zoveel uitsparen elke maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136017

Ik ben benieuwd of dit ook werkt bij het opzeggen van een ISDN lijn van KPN? :?

Heb nu een Tiscali abo (eigen netwerk) i.c.m. ISDN2. Zat al te denken aan het terugbrengen naar ISDN1. Zonder abo is nog beter :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 136017 op 05-02-2005 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
En nu vraag ik me af of het dan straks ook mogelijk is om ADSL zonder telefoonabonnement van KPN te bestellen. Dus niet eerst 1. telefoon 2. adsl 3. telefoon opzeggen, maar direct 2. adsl.
Ik betwijfel het, want ik had ergens een keer gelezen dat er een telefoonnummer op de lijn bekend moet zijn om het adsl-signaal op of naast te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136017

DJ Timo,

Het lijkt mij sterk dat je persé een telefoonnummer moet hebben. Een telefoonnummer kunnen ze toch ook aan het adres koppelen wanneer je nog geen lijn hebt! Waarom zou dat dan niet kunnen bij ADSL aansluiten. Ik geloof niet dat er een monteurtje naar de centrale loop om daar te moeten zoeken naar de juiste verbinding naar jouw voordeur :+

Maar goed, niet alles gaat (lees: alles gaat niet) logisch bij KPN 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 136017 op 05-02-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
DJTimo schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:26:
En nu vraag ik me af of het dan straks ook mogelijk is om ADSL zonder telefoonabonnement van KPN te bestellen. Dus niet eerst 1. telefoon 2. adsl 3. telefoon opzeggen, maar direct 2. adsl.
Ik betwijfel het, want ik had ergens een keer gelezen dat er een telefoonnummer op de lijn bekend moet zijn om het adsl-signaal op of naast te kunnen zetten.
Direct ADSL zonder vast telefonie-abbonement is sinds kort mogelijk, of wordt deze maand mogelijk. Enige voorwaarde is dat er een afgemonteerd ISRA punt is je huis moet zijn. Vooralsnog dus alleen mogelijk bij Direct ADSL.

Anoniem: 135227

slaay schreef op woensdag 22 december 2004 @ 08:38:
[...]

Vandaag mijn telefoonabonnement opgezegd met behoud van Direct ADSL (Lite) van KPN, de prijs die mij verteld werd, 5.05euro tov 9.00euro (belbudget) Dus totaal 35.00 p/maand (29.95 + 5.05)

Anoniem: 135227

JvS schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:59:
[...]

Bij

30 + 6 = 41 ?

Vandaag mijn telefoonabonnement opgezegd met behoud van Direct ADSL (Lite) van KPN, de prijs die mij verteld werd, 5.05euro tov 9.00euro (belbudget) Dus totaal 35.00 p/maand (29.95 + 5.05)

fff wachten op de 1ste rekening dus en we weten het zeker

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 135227 op 10-02-2005 16:03 ]

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:59

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

DJTimo schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:26:
Volgens mij kan dit al. Ik zag bij Tweakdsl iig dat je kunt bestellen zonder een kpn abbo (je betaald wel 1 keer een 'kaal koper' toeslag).

Ik ga dit zeker afsluiten als mijn huis in juni opgeleverd word. Scheelt me mooi het aanvragen van een telefoonabbo die ik toch nooit zal gebruiken.

Sys Specs

• DJTimo
Met zo'n 'kaal koper' premie bijvoorbeeld kan ik wel leven. Kost me eenmalig 75 euro (in het geval van tweakdsl, als ik het goed heb begrepen) in plaats van, even globaal genomen, €50 aansluit kosten voor de vaste lijn plus 3*9 euro belbudget -> +/- 75euro. Dan zou ik na 3 maanden quite staan en daarna iets meer dan 9 euro per maand besparen. :)

Maar ja, bij tweakdsl kost een 2048 kbit/1024 kbit lijntje 59,95 p/m, waar elders voor +/- €35. :| Er is ook altijd wat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Even voor de goede orde:

het is mogelijk om via KPN alleen ADSL te krijgen?
zodat je geen telefoonnummer hebt en dus geen telefoonkosten / abonnement maakt.

kan dit alleen op het KPN netwerk via KPN direct?
of kan dit ook via planet, xs4all , etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Momenteel alleen nog via Direct-ADSL. Voor tarieven zie eerste pagina met een post van JvS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80564

Heb zelf ADSL van Demon.

Dit staat op de demon site:
Kan ik mijn KPN abonnement opzeggen nadat mijn DSL-verbinding is opgeleverd?

Dit raden wij af. DSL Express wordt met linesharing geleverd. Onze DSL-partner betaalt aan KPN om de lijn te mogen 'delen'. Als u het KPN contract op de lijn opzegt berekent KPN hogere kosten aan onze DSL-partner voor het gebruik van de lijn. Deze extra kosten ter hoogte van Euro 9,40 (inclusief BTW) per maand zullen via Demon aan u worden doorberekend. Indien u weinig gebruik maakt van de telefoonlijn voor normale telefonie kunt u wel voor de abonnementsvorm Belbudget kiezen.

Net gebeld met KPN om mijn Belbudget op te zeggen, en in eerste instantie zou volgens haar dan ook de ADSL lijn wegvallen. Verteld dat dit volgens Demon niet zo is. Ze ging even overleggen met de ADSL afdeling en die bevestigde mijn verhaal, dat ADSL up blijft, maar het telefoonnummer zou vervallen. >:)
Meteen opgezegd en nu maar hopen dat die 9 euro achterwegen blijft.
Ze raadde nog wel aan dit door te geven aan BBNED om fouten te voorkomen.

Dit staat er BTW op de BBNED site:
Ik wil overstappen op ADSL, heb ik dan een KPN telefoonlijn nodig?
Ja, als u nog geen ADSL heeft dan is een actieve KPN telefoonlijn met een 10-cijferig telefoonnummer noodzakelijk. Hiermee kunnen wij uw koperlijn terugvinden in de wijkcentrale. Zodra ADSL geactiveerd is, kunt u eventueel de telefoonlijn weer opzeggen. Houd er wel rekening mee dat KPN een minimale contractsperiode van een jaar hanteert. Indien u besluit uw KPN telefoonlijn op te zeggen, berekenen de meeste providers een bijdrage van ca. € 9,- per maand. Dit komt omdat KPN dit bedrag doorberekend aan BBned en BBned vervolgens aan haar providers.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 80564 op 08-04-2005 15:16 ]

Pagina: 1