Toon posts:

PHP Update van 4.1.0 naar 4.3 = Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb dus een server, hierop heb ik een update gedaan naar de nieuwste php versie. Dit gewoon via file die ik van php.net afgehaald heb. Install file gevolgt, dat ging allemaal goed. Ik zet de config files allemaal goed.. Globalvars heb ik op On gezet.

Het probleem wat er nu is, is dat alle vars die ik achter de file name zet of dus via een formulier post komen niet aan. dus blaat.php?bla=blaat. variabele bla kan ik dus gewoon niet opvragen.

Iemand ook problemen mee? Ik heb alles 5 keer gechecked en alles is zoals het moet zijn.. dus graag even niet van die antwoorden van, staat tie wel in httpd.conf!!

Ik draai : apache 1.3 op een debian 2.4.18-bf2 kernel.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

echo $_GET['bla'] ?

Is best wel basic, die Register Globals moet je btw op off zien te zetten (jaahaa, dat word een hoop code herschrijven), is stukken veiliger.
Mss eens je server herstarten, zodat de config opnieuw word gestart
en registerglobals op on zetten in httpd.conf zou best wel stom zijn, dat moet in php.ini ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RSpliet op 21-12-2004 15:20 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Als ik het zo lees heb je de "upgrade" van php 4.1.0 naar 4.3 niet niet met apt-get gedaan? klopt dat? Heb je een reden om af te wijken van het package management zoals Debian dat biedt?

Wat is ongeveer de updateprocedure die je gevolgd hebt? Moest je hiervoor ook een nieuwe module(s) voor php aan Apache toevoegen?

Verwijderd

Topicstarter
Seven of Nine schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:19:
echo $_GET['bla'] ?

Is best wel basic, die Register Globals moet je btw op off zien te zetten (jaahaa, dat word een hoop code herschrijven), is stukken veiliger.
Mss eens je server herstarten, zodat de config opnieuw word gestart
en registerglobals op on zetten in httpd.conf zou best wel stom zijn, dat moet in php.ini ;)
Omg ik heb alles gedaan zoals het hoort.. dus ja die staan ook in php.ini

En ja restart ook vrij logish he .. en ik weet idd waarom het off moet, tis alleen een hosting server dus moet ik mijn klanten gaan vertellen ga je code maar laten herschrijven nee?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:23:
Als ik het zo lees heb je de "upgrade" van php 4.1.0 naar 4.3 niet niet met apt-get gedaan? klopt dat? Heb je een reden om af te wijken van het package management zoals Debian dat biedt?

Wat is ongeveer de updateprocedure die je gevolgd hebt? Moest je hiervoor ook een nieuwe module(s) voor php aan Apache toevoegen?
Ik heb gewoon de INSTALL gedaan zoals php die aangeeft. In de tarball die ik heb gedownload @ php.net. Waarom ik er van af wijk... in woody word het niet tot de pakketen dus doe ik het zo maar

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-02 14:30
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:48:
en ik weet idd waarom het off moet, tis alleen een hosting server dus moet ik mijn klanten gaan vertellen ga je code maar laten herschrijven nee?
Ik ben blij dat mijn hoster dat wel doet omdat ze veiligheid belangrijken vinden :D Maar ik begrijp dat je dat niet van de ene op de andere dag wilt doen nee.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:49:
Ik heb gewoon de INSTALL gedaan zoals php die aangeeft. In de tarball die ik heb gedownload @ php.net. Waarom ik er van af wijk... in woody word het niet tot de pakketen dus doe ik het zo maar
http://packages.debian.org/stable/web/php4 huh? niet?

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:49:
[...]
Waarom ik er van af wijk... in woody word het niet tot de pakketen dus doe ik het zo maar
Waarom dan geen backport (bv. www.dotdeb.org)? Scheelt je een hoop gekloot dacht ik zo ;) Je zou ook kunnen upgraden naar sarge, dat wordt binnenkort de nieuwe stable :)
Stable zit nog steeds met PHP4.1.2, testing heeft wel 4.3 :)
Pagina: 1