Toon posts:

Help! Waar vind ik een p4 Nortwood

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een moederbord die socket 478 ondersteunt, maar waar geen prescott processor in kan. Weet iemand waar ik een (nieuwe) p4 nortwood (liefst 3 ghz) vandaan kan halen?

Bedankt alvast!

Het moederbord is een AOpen ax4c Max.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:47

Nik

Kom op zeg, dat had je zelf toch ook kunnen vinden? Ga naar de lokale computerboer en haal je P4 3.0 :)

Lokale PC boertjes hebben nog vaak wel de P4 3.0 N liggen hoor... Just ask!

EDIT Al 400+ posts? Dan moet je de FAQ toch wel kennen ondertussen?

[ Voor 54% gewijzigd door Nik op 21-12-2004 15:10 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
En dat kan ik van jou net zo goed zeggen...
Kom hee hij vraagt naar een p4 3,0 Northwood.
Alternate heeft alleen nog maar prescott.
Ookal zou híj toch die abominatie willen dan heeft dat nog geen zin want het moederbord ondersteunt het niet. Volgens mij zijn er nog maar weinig winkels die de northwood 3,0 verkopen.

EDIT

Euh je mag die van mij kopen... 400 euro ;) :+

[ Voor 10% gewijzigd door J0J0 op 21-12-2004 15:18 ]

specs

Verwijderd

informatique heeft nog socket 478 P4s......

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop nu al 2 dagen computerzaken af te bellen en die hebben er geen meer liggen.
En ja 400 posts. Ongeveer 5/6 van mijn posts zijn van 3 jaar geleden en die wil ik liever niet meer zien :D

Magoed, ik vind dus nergens een pentium 4 northwood en een prescott pakt dat moederbord niet.
Vandaar dat ik dus even hulp inroep :-)

Bedankt alvast.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:15:
informatique heeft nog socket 478 P4s......
Ja maar socket 478 is ZOWEL prescott als northwood en ik heb informatique al gebeld. Alleen prescot :(

Daarnaast is een northwood 2.8 ook goed :-) Als er nog maar een winkel is die ze überhaupt verkoopt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 15:17 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Als je in de pricewatch http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/294 kijkt, zie ik er nog genoeg links naar nortwoods staan hoor :?
400+ posts
Zegt natuurlijk niet zoveel, er bestaat ook zo iets als kwaliteit reacties daarom hebben ze dit linkje uitgevonden

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52

Thandor

SilverStreak

Je kunt Vraag & aanbod proberen op Tweakers.net ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 15:41

makje

Professioneel prutser

Hoe kom je er trouwens bij dat een socket 478 Prescott niet zal werken? In de cputest tabel op de Aopen site staan dan wel alleen maar Northwood processoren vermeld, maar als ik dat zo eens lees dan zijn dat ook de enigen die getest zijn, van de prescots wordt niet vermeld dat ze niet zullen werken.

Aopen heeft dit moederbord zo rond februari 2004 uitgefaseerd en brengt daar dus geen nieuwe BIOSsen meer voor uit en test daar geen nieuwe processoren meer mee. De Max II heeft dit mobo opgevolgd en ondersteund in ieder geval wel de Prescott.

Dit moederbord (evenals de Max II) heeft de Intel 875 chipset welke meestal wel gewoon de prescotts pakt. Je zou het dus gewoon eens kunnen proberen en afspreken dat je hem mag terugbrengen als het niet werkt...

[ Voor 16% gewijzigd door makje op 21-12-2004 15:20 . Reden: linkjes toegevoegd (had ze toch nog open) ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:19:
Hoe kom je er trouwens bij dat een socket 478 Prescott niet zal werken? In de cputest tabel op de Aopen site staan dan wel alleen maar Northwood processoren vermeld, maar als ik dat zo eens lees dan zijn dat ook de enigen die getest zijn, van de prescots wordt niet vermeld dat ze niet zullen werken.

Aopen heeft dit moederbord zo rond februari 2004 uitgefaseerd en brengt daar dus geen nieuwe BIOSsen meer voor uit en test daar geen nieuwe processoren meer mee. De Max II heeft dit mobo opgevolgd en ondersteund in ieder geval wel de Prescott.

Dit moederbord (evenals de Max II) heeft de Intel 875 chipset welke meestal wel gewoon de prescotts pakt. Je zou het dus gewoon eens kunnen proberen en afspreken dat je hem mag terugbrengen als het niet werkt...
Ik heb aopen gebeld en die zeggen uitdrukkelijk dat het niet werkt, daarnaast heeft een vriend van me hetzelfde moederbord en had een prescott gekocht en die werkte helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:18:
Als je in de pricewatch http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/294 kijkt, zie ik er nog genoeg links naar nortwoods staan hoor :?

[...]
Zegt natuurlijk niet zoveel, er bestaat ook zo iets als kwaliteit reacties daarom hebben ze dit linkje uitgevonden
Hoe zie je dan dat het een Northwood is, aangezien ik niet veel van processoren afweet. :)
Alle hulp is welkom! :)

• J0J0
  • Laatst online: 24-10-2025
Nou deze winkel heeft em nog ----->

http://www.cmd-allround.netfirms.com

ps

De northwood heeft 512KB cache geheugen en de prescott heeft 1024KB cache.
De northwood heet ook wel p4 C en de prescott p4 E

@Makje... draw? :P

[ Voor 56% gewijzigd door J0J0 op 21-12-2004 15:27 ]

specs

• makje
  • Laatst online: 10-08 15:41

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:22:
[...]

Hoe zie je dan dat het een Northwood is, aangezien ik niet veel van processoren afweet. :)
Alle hulp is welkom! :)
De Northwood heeft 512KB Level 2 cache, de Prescott 1024KB (1MB). Echter de pricewatch loopt altijd (iets) achter. De winkels die in de PW nog 512KB socket 478 processoren hebben, hebben op hun eigen site meestal alleen maar 1MB Prescotts staan...

9800x3d

• dev icey
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:15:
Ik loop nu al 2 dagen computerzaken af te bellen en die hebben er geen meer liggen.
Heb je toevallig de mycom al gebeld? Die willen wel eens zo aardig zijn om even uit te zoeken of ze aan het product kunnen komen die je nodig hebt. Ik denk dat je er in iedergeval ervanuit kan gaan dat er in het normale assortiment geen northwoods meer te koop zijn. Een autodealer verkoopt ook geen oude type autos, behalve tweedehands of misschien een voorraad die ze hebben liggen.

Je kan ook nog veilingen bezoeken van bijv. Mycom en Informatique, daar willen ook nog wel eens omruil producten worden geveild:
http://silverapp1.mycom.n...auction.do?maingroup=2001
http://shop.informatique.nl/cgi-win/iqshop.xgi?M=VEI

[ Voor 11% gewijzigd door dev icey op 21-12-2004 15:30 ]

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik heb nog enkele Northwoods gevonden bij www.snogard.de:

Pentium 4 3000MHz Sockel 478, FSB 800, NW 169,90 €

Deze is op stock en hun site is heel up to date... Ik zou eens bellen ofzo. Bestellen kan je er niet als buitenlander dus je zult er wel hene moeten rijde,. Maar je hebt dan wel een Northwood 3.0GHz tegen een lage prijs... :)

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:29:
[...]

Het moederbord kan maar maximaal tot 3 ghz :p
Volgens mij is dat onzin?

Maarja ik heb hier nog een p4 2.8 Northwood 512KB waarschijnlijk doe ik deze weg.

Je kan even contact met me opnemen als je dat zou willen bart_van_amelsfoort@hotmail.com

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Misschien kun je nog even kijken welke HP computer een Northwood 3ghz heeft,
en dan deze als sparepart bestellen bij hp!

Het is wel zo dat ie dan waarschijnlijk een stukje duurder is maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is hier V&A niet, de pricewatch staat bol van Northwoods en als je ook maar minimaal nakijkt wat het verschil is tussen een Northwood en een Prescott weet je ook hoe je het in pricewatch kunt herkennen...

GoT Huisregels - er staat niet alleen in over wat in HK wel en niet mag (waar je een paar jaar terug idd aardig mee te maken hebt gekregen) maar ook dat je voor te posten de boel zelf even een beetje op een rij dient te zetten. Wat je hier vraagt is op www.intel.com of via de BalusC server (link in PMG FAQ) makkelijk zat te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.