[Compaq] administrator inlog nodig voor software

Pagina: 1
Acties:

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Beste mede tweakers,

Ik heb een ontzettend vervelend probleem.

Ik heb sinds kort een mooie digitale spiegelreflexcamera, de canon10D.

Hierbij zit de volgende software bijgeleverd:
Canon Eos Digital Solution Disk v5.0

Deze software is o.a nodig om de RAW bestanden van mijn camera te kunnen converteren naar bv JPEG.

Helaas krijg ik bij het installeren de foutmelding dat de installshield wizard .... script niet geladen kan worden (of zoiets).

Dus heb ik geprobeerd buiten het menu de software te installeren (dus gewoon via verkenner).

Helaas krijg ik hier de melding dat ik als administrator moet zijn ingelogd om de software te installeren.

Dit kan bij mijn PC (een compaq 6197eaXP, P4 2,4 ghz etc.) alleen door te opstarten in veilige modus.

Helaas kan de software niet in veilige modus opgestart worden.

Is er iemand die me kan helpen hiermee, want dit is werkelijk uiterst vervelend.

Iedereen alvast hartelijk bedankt!

vriendelijke (gefrusteerde) groeten,

Tony

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk OS gebruik je? En kan je niet gewoon een gebruiker die beheerder van deze computer is gebruiken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

ga naar configuatiescherm -> gebruikersaccounts -> de manier waarop gebruikers zich aan en af melden -> het welkomstvernster gebruiken <- deze moet je uitvinken en dan kan je bij het aanmelden als naam administrator invoeren (eventuuel ook het wachtoowrd) en log in als administrator.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-08 22:45

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:05:
ga naar configuatiescherm -> gebruikersaccounts -> de manier waarop gebruikers zich aan en af melden -> het welkomstvernster gebruiken <- deze moet je uitvinken en dan kan je bij het aanmelden als naam administrator invoeren (eventuuel ook het wachtoowrd) en log in als administrator.
Je kunt anders ook 2x Ctrl+Alt+Delete gebruiken om het alternatieve inlogscherm te krijgen.
Maar inderdaad, je moet je gewoon als beheerder instellen.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Dacide
sanfranjake schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:03:
Welk OS gebruik je? En kan je niet gewoon een gebruiker die beheerder van deze computer is gebruiken?
Ik gebruik XP home.

Ikzelf sta ingesteld als beheerder.

• Dacide
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:05:
Dit werkt dus niet. IK gebruikte zowieso het welkomsvenster niet. Als ik inlog als admin dan geeft ie aan dat dit niet kan wegens een account beperking. (COMPAQ :( )

Ik kan administrator alleen gebruiken als ik opstart in veilige modus.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 10:15
Werkt het ook niet als je met 'Uitvoeren als...' doet? Dus met de rechtermuisknop op die file klikken en dan zie je dat wel staan. Dan kun je de installatie uitvoeren als Administrator.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Japie_17 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:39:
Werkt het ook niet als je met 'Uitvoeren als...' doet? Dus met de rechtermuisknop op die file klikken en dan zie je dat wel staan. Dan kun je de installatie uitvoeren als Administrator.
Desnoods shift-rechtermuisknop, als de optie niet standaard verschijnt. Let wel op dat de "RunAs"service gestart moet zijn. Overigens niet zeker of dit aanwezig is in Home Edition....

Maar als je beheerder van de computer bent kan het niet dat je deze error krijgt lijkt me. Heb je ook full control over de doelmap?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1