Toon posts:

Asus P4C800-E Deluxe met 2x Raptor hangt random

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
MB: asus p4c800-e v2.51
Hd: 2x raptor op raid 0 op promise (op het mb)

Probleem: Het systeem loopt vast. In windows (als ie zo ver komt) statbar staat vast. muis ook
Na een paar minuten gaat ie wel weer verder. maar dan sta ie weer vast.
HD led blijft branden
Ik heb alles uit mijn pc gehaald. behalven de raptors. video en geheugen

Het probleem blijft in safe mode

Ik kan weinig testen omdat ie steeds vast staat.

Kent iemand dit probleem? heeft iemand tips? is een raptor aan het overleiden :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je je HDD's kunt testen :)
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Verwijderd

Topicstarter
maar kan je systeem helemaal vast slaan door een kapote hd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de test van WD gedaan, hij kan geen fouten vinden. Hij blijf ook wel draaien, en loopt niet meer vast.

(RAAR heb helemaal niets verandert)

Bij het progie HD Tach. krijg ik bij de raptors een constante wissel :?

-----------------------------------------------------------------------------------------------

/\ /\
/ \ /
/ \ / 20x
/ \ /
/ \ /
/ \/

------------------------------------------------------------------------------------------------
Van 90 top naar 40 min. en dat zoon 20 keer van pieken en dalen.

Een andere hd ook sata heef dat niet . en kom met 2 WD raptors op 116.1 mb/s :'(

naar mijn gevoel, is dit niet lekker

Verwijderd

Topicstarter
iemand?
:Z

Modbreak:Het is niet de bedoeling om het topic omhoog te kicken wanneer deze nog steeds in de topiclisting zichtbaar is. In de meeste subfora is dat dus binnen 24 uur.

Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette)

[ Voor 90% gewijzigd door BalusC op 22-12-2004 17:14 ]

• --Syt--
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-02 11:25
Zeker :P

die wissel ziet er uit alsof hij soms op 2, en soms op een loopt..
dit los je op door je clustersize te verkleinen.
het is net of er een caching probleem oid op treed, of iets anders vol oid..
ik had het ook op m'n abit kv8 max3, en nu oook op m'n msi k8n neo2 platinum
32k werkt al veel beter..
burst speed zit rond de 200 mb trouwens. lees snelheid haal je idd dik de 120 meg.

hoe dan ook, clustersize verkleinen in raid seetup, ghost image terugzetten of gewoon ff herinstall (duurt toch maar 7 min oid) en weer kijken.
als 't niet beter is, nog kleiner maken..

bij mij loopt ie dus goed op 32k.

succes :P

ps...
probleem was dus...
Afbeeldingslocatie: http://syt.mine.nu/images/raid0.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door --Syt-- op 22-12-2004 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is hem dus. is dat gewoon bij raid? of moet ik mijn (bloks) kleiner instellen?

Ik heb gelezen op GOT, dat hoegroter je de (bloks) maakt. hoe sneller het zou moeten werken.
Ik heb bij de instalatie van mijn raid config op mijn asus mainboard alles op auto laten zetten.
Is dit nou omdat de raid controler bagger is, of de combinatie van de 2 raptors? :?

(bloks) clusters 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Los van het hangproblemen: informatie omtrent de block/cluster groottes kun je terugvinden in de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:08:
Ja, dat is hem dus. is dat gewoon bij raid? of moet ik mijn (bloks) kleiner instellen?

Ik heb gelezen op GOT, dat hoegroter je de (bloks) maakt. hoe sneller het zou moeten werken.
Ik heb bij de instalatie van mijn raid config op mijn asus mainboard alles op auto laten zetten.
Is dit nou omdat de raid controler bagger is, of de combinatie van de 2 raptors? :?

(bloks) clusters 8)7
Die raid controller is niet bagger, waar door het probleem komt weet ik niet precies maar mischien kan je is proberen je raptors in raid 0 te zetten op je Intel raid controller.
Mischien dat dat je probleem oplost.
Daarnaast is het ook slimmer op je raptors op je Intel raid controller aan te sluiten want je Intel raid controller zit op je southbridge, en je Promise raid controller gaat via pci.
Dus je Intel raid controller zal waarschijnlijk nog iets sneller zijn ook.

Ik heb hetzelfde moederbord ook met 2 raptors, het werkt bij mij zo erg snel. :)

[Edit]
Heb je toevallig nieuwe hardware toegevoegt op een oude windows installatie?
Dat zou het hang probleem kunnen zijn, windows kan meestal wel redelijk mee omgaan, maar je kan ook vreemde problemen krijgen zoals hangers en blauwe schermen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een keer geprobeert, maar toen zag hij mijn schijfen apart.
waar kun je de raid opties vinden van de intel controler? (weet wel dat je een raid kan maken met programma van intel in winxp. maar dan staat het er al op.

Hoegroot zijn jou clusters?
Wat zijn jou snelheden die je haalt?

Rest van je specs? zodat ik kan vergelijken B)

thanks

(nee ik had niets erbij gezet, hij draai nu weer gewoon. Baal er wel van dat ik niet weet wat het nou was!!!!) :(

ps2. Raid 0, daar staat ie in

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 17:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:31:
Ik heb het een keer geprobeert, maar toen zag hij mijn schijfen apart.
waar kun je de raid opties vinden van de intel controler? (weet wel dat je een raid kan maken met programma van intel in winxp. maar dan staat het er al op.
Intel raid in de bios aanzetten en dan tijdens op opstarten op ctrl+I drukken.
Als je meer wilt weten moet je ff in je mobo boekje kijken.
Hoegroot zijn jou clusters?
64kb
Wat zijn jou snelheden die je haalt?
Heb nu geen benchmark proggies op me pc.
En ik weet geen preciese getallen meer, maar ik weet nog dat het 50% sneller was dan 2 hitachi schijfen in raid 0.
Rest van je specs? zodat ik kan vergelijken B)
De rest van me specs staan in me sig.

Verwijderd

Topicstarter
Als je een keer een benchmark draait( HD tach) , zou je me dan kunnen mailen.
Je systeem lijk heel erg op die van mij.! En zo tezien heb je er ook wel redelijk verstand van! _/-\o_

mstoutjesdijk@chello.nl

Ik ga hem proberen, op de intel controler. wel jammer dat je alles op nieuw moet instaleren. |:(

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

http://rene.dekkers.biz/Plaatjes/raid0.JPG

Dit zijn 2 maxtor 120 gig Sata diamond 9 schijven in Raid0
Misschien heb je wat aan de score

Ik heb een Asus P4P800 E DLX met een promise controller. De p4p en p4c gebruiken dezelfde controller.

is dit snel BTW????

[ Voor 5% gewijzigd door DDemolition op 22-12-2004 18:07 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar ik zoek echt iemand met 2x raptors en de zelfde asus :)

Verwijderd

Ik zal vanavond wel ff een benchmark draaien. :)

Verwijderd

Hier de benchmark, denk alleen dat als je schijven nog leeg zijn dat je nog wel iets hoger scoort.

Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/Temp/Mito/hdtach.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Jij hebt dus ook van die wisselingen,.. B) Is dat inerent aan raid? (een scsi geeft een mooie recht lijn) of hoort dat bij het mainboard. jou snelheden zijn wel hogen dan die van mij. dus ik ga ook overstappen van de prommes naar de intel controler. (morgen krijg ik Norton Ghost)

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik had deze zomer ook problemen met 2 Raptors in RAID-0. Uiteindelijk lag het aan de on-board controller. Deze zat trouwens op een EPoX 8RDA3+. Hier heb ik een ander moederbord voor in de plaats gekregen met dezelfde controller. (SiI3112a op een A7N8X-E Deluxe).

M'n tweede Raptor heb ik trouwens verkocht, omdat de performance-boost uit bleef t.o.v. een enkele Raptor. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
schopje :>

Jij hebt dus ook van die wisselingen,.. B) Is dat inerent aan raid? (een scsi geeft een mooie recht lijn) of hoort dat bij het mainboard

Verwijderd

Topicstarter
schopje iemand?

Verwijderd

PAM : Promise Array Manager (write back cache aanzetten.)
Pagina: 1