Twee weken geleden werd in Ruurlo voor de 27ste maal een slipjacht georganiseerd. De slipjacht is een fictieve jacht waarbij het levende aas is vervangen door een spoor van vossenurine. Dit spoor is bij de Ruurlose slipjacht uitgelegd over een parcours van ik schat zo'n 17km door weilanden en akkers. Het is een bijzonder schouwspel: een meute jachthonden die als bezetenen een onzichtbaar spoor volgen, gevolgd door een grote groep van fanatieke en minder fanatieke ruiters en een publiek dat zich met grote haast in suv's of minder onbescheiden vervoersmiddelen een weg baant naar de plekken waar het spoor de openbare weg kruist. Het mistige weer droeg zijn steentje bij aan het sfeerbeeld. Wegens het overlijden van Prins Bernard, die vice-voorzitter was van de Koninklijke Nederlandse Jachtvereniging, ging de traditionele start op kasteel Ruurlo helaas niet door.
De foto's zijn gemaakt met een Dynax 7D gecombineerd met een Minolta 70-210mm f/4.0, een Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 en een Sigma 170-500mm f/5.0-6.3 (bijgestaan door een monopod). De Sigma-objectieven had ik net een dag maar vooral de telelens bleek meteen erg nuttig.
Er zitten geen fotografische hoogstandjes tussen de foto's, maar ik denk wel dat de serie een mooi sfeerbeeld van de slipjacht schept. Wegens omstandigheden kon ik het einde van de slipjacht niet bijwonen. De 1GB + 512MB CF-kaartjes die ik bij me had bleken trouwens ook veel te weinig.
Deze thread is niet modemvriendelijk. Voor een pagina met tumbnails kun je hier kijken.
1.

2,

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.
De foto's zijn gemaakt met een Dynax 7D gecombineerd met een Minolta 70-210mm f/4.0, een Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 en een Sigma 170-500mm f/5.0-6.3 (bijgestaan door een monopod). De Sigma-objectieven had ik net een dag maar vooral de telelens bleek meteen erg nuttig.
Er zitten geen fotografische hoogstandjes tussen de foto's, maar ik denk wel dat de serie een mooi sfeerbeeld van de slipjacht schept. Wegens omstandigheden kon ik het einde van de slipjacht niet bijwonen. De 1GB + 512MB CF-kaartjes die ik bij me had bleken trouwens ook veel te weinig.
Deze thread is niet modemvriendelijk. Voor een pagina met tumbnails kun je hier kijken.
1.

2,

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.