Toon posts:

[javascript]cursorPos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een programma aan het maken en meeste functie is me gelukt ik het lukt alleen nog niet op teksten te verwijderen met druk op een button(backspace). Hieronder staat wat ik heb geprobeerd. hoe kan ik bij de cursorPos een karakter verwijderen en of hoe kan ik het werkend maken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
var count_invoer = 0 ;

function sent_num(num){     

var field = document.getElementById('nummeriek').value;

if(isNaN(num)){

if(num == "ent"){

document.getElementById('numPAD').style.display = "none";           

}

if(num =="del"){

field.focus();

var cursor = field.value.length - 1;

}

}else{

if(count_invoer < 4){

var content = document.getElementById('nummeriek').value += num;

count_invoer++;     

document.getElementById('nummeriek').focus();

}

}

}

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 14:12 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je wat gezocht had, had je bv dit script kunnen vinden, waarin de cursorPositie uitgelezen wordt en er een stuk code ingeplaatst is, het is niet zo moeilijk om dat en klein stukje aan te passen om te voldoen aan jouw code:
http://www.codebase.nl/index.php/command/viewcode/id/189

(script is overigens van crisp)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
nope, niet invoegen maar verwijderen. maar toch bedankt

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:30:
nope, niet invoegen maar verwijderen. maar toch bedankt
Ik geef dat script omdat je daaruit kan ontdekken hoe het precies werkt om de exacte cursorpositie op te vragen ..

wat je nu hebt, voegt enkel een karakter toe achter aan het veld (via een simpele veld.value += karakter)
wil je bijvoorbeeld enkel het laatste teken van je karakterreeks afhalen, kun je dat doen door veld.value.substring( 0, -1)

maar als je je script exact op de cursorPositie zelf (of eventueel een geselecteerd stuk) laten werken, zul je je script iets moeten uitbreiden, daarvoor kan je goed crisps script als voorbeeld hebben ..

als je enkel op zoek bent naar iemand die een kant-en-klare oplossing voor je levert, dan ben je op GoT aan het verkeerde adres...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen