Toon posts:

[2003] Exchange 2003 Standard pop3 connector installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig een nieuwe server te installeren

Daar staat op Windows 2003 Standaard + Exchange Svr Ent 2003

De pop3 connector is niet geïnstalleerd. Op de cd van Exchange kan ik hem nergens terugvinden. Op de cd van Windows 2003 Standaard staat hij ook niet.

Via google kom ik ook niet op de juiste site om hem te installeren

Ik heb SP1 van Exchange al geïnstalleerd, wat moet ik doen?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
is ook alleen mogelijk met SBS 2003

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Volgens mij zit de POP3 Connector alléén maar bij Windows Small Business Server 2003 en niet bij de 'stand-alone' versie van Exchange 2003.

Verwijderd

Topicstarter
De cd van SBS 2003 hebben we liggen, kan ik hem dan daar vanaf halen, of moet je echt SBS 2003 installeren

i.v.m licenties staat er 2003 standaard op

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Waarom gebruik je niet Igetmail, is veel beter en uitgebreider, logt ook veel beter.
De pop3 connector van SBS2003 is trouwens buggy (is ook al een update voor). Heb er al 2 maal problemen mee gehad.

Ik kan je niet vertellen of die werkt op Exchange 2003, nooit uitgeprobeerd. Maar ik geef je weinig kans.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:59:
De cd van SBS 2003 hebben we liggen, kan ik hem dan daar vanaf halen, of moet je echt SBS 2003 installeren

i.v.m licenties staat er 2003 standaard op
daar krijg je licentie technisch inderdaad problemen mee omdat het niet toegestaan is.

Je kunt inderdaad voor een pop3 connector een 3th party pakket aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:10:
[...]

daar krijg je licentie technisch inderdaad problemen mee omdat het niet toegestaan is.

Je kunt inderdaad voor een pop3 connector een 3th party pakket aanschaffen.
Daarom doen we het ook op deze manier. Op de cd van sbs2003 kan ik hem niet los vinden, dus dat wordt lastig. Welke is dan een goede pop3 connector?

• richard_kraal
hij staat ook op een cd met tools dacht ik

Verwijderd

Zal toch maar eens de boeken weer induiken als ik jou was. Zowel Exchange 2003 standaard als enterprise editie heeft gewoon pop3. Staat alleen default uit!

http://www.microsoft.com/...ion/overview/default.mspx

*edit*
Ik moet toch maar eens beter leren lezen :9 Dacht dat het om ophalen vanaf exchange met pop3 naar de client ging. Dat werkt inderdaad uit of the box. Om exchange te 'vullen' is igetmail ook mijn favoriet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 14:34 ]

Verwijderd

inderdaad kan je poppen met beide versies maar een built in pop3 connector zit toch echt alleen in sbs 2003 en dat is wat richardkraal bedoelt. Als je een pop3 connector op een `normale' versie van exchange wilt hebben, zul je naar third party tools moeten kijken.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Ik heb er al heel wat geprobeerd (sinds SBS 4.0) en igetmail is mijn favoriet. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:24:
[...]

Zal toch maar eens de boeken weer induiken als ik jou was. Zowel Exchange 2003 standaard als enterprise editie heeft gewoon pop3. Staat alleen default uit!

http://www.microsoft.com/...ion/overview/default.mspx
Enhanced security
• Secure defaults. Simple Mail Transfer Protocol (SMTP) relay, Post Office Protocol 3 (POP3), and Internet Message Access Protocol (IMAP) are turned off by default.

idd. nu alleen nog zoeken waar je die ook alweer aan kan zetten

alavst bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:34:
[...]

Enhanced security
• Secure defaults. Simple Mail Transfer Protocol (SMTP) relay, Post Office Protocol 3 (POP3), and Internet Message Access Protocol (IMAP) are turned off by default.

idd. nu alleen nog zoeken waar je die ook alweer aan kan zetten

alavst bedankt
Als je met de clients mail wilt ophalen vanaf exchange met pop3 is het simpel. System Manager opstarten, dan naar je server, protocols en daar zie je http,imap4,pop3,smtp etc staan

Pop3 starten en je kan poppen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie pop3 er tussen staan.

Bij connections staat geen pop3. Ik kan die ook niet kiezen.

ik kan daar alleen maar stmp connector kiezen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 14:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:35:
[...]

Als je met de clients mail wilt ophalen vanaf exchange met pop3 is het simpel. System Manager opstarten, dan naar je server, protocols en daar zie je http,imap4,pop3,smtp etc staan

Pop3 starten en je kan poppen :)
maar dan heb je nog geen connector om je mail uit een popbox te halen en dat is wat de TS wil....

edit: je edit niet gezien :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 14:47 ]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Best vreemd. Ik werk hier ook met SBS.. Wist niet dat deze dus niet in Exchange los zit.. Zijn er geen mensen die een losse package hebben gemaakt van de files uit SBS ?

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:41:
Ik zie pop3 er tussen staan.

Bij connections staat geen pop3. Ik kan die ook niet kiezen.

ik kan daar alleen maar stmp connector kiezen
Zie http://www.lockstep.com/products/igetmail/igm-product.html voor een mooie third party connector om je exchange via pop te vullen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 14:49 ]

• richard_kraal
dames en heren, nogmaals het staat op één van de cd's in de SBS-cd-kit, het is een los programma!, en nee het wordt dus niet automatisch geinstalleerd bij de installatie van exchange

Verwijderd

Topicstarter
richardkraal schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:58:
dames en heren, nogmaals het staat op één van de cd's in de SBS-cd-kit, het is een los programma!, en nee het wordt dus niet automatisch geinstalleerd bij de installatie van exchange
Dat zijn 5 cd's. Ik ga ze dan maar even doorlopen. Ik hoop dat dit de oplossing is.

cd 3 \sbs\pop3\

"This will only work on a Small Business Server"

:( :( :( :( :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 15:04 ]

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Pop3 solution voor MS Exchange

http://www.chimera.co.nz/ (freeware)

Volgens mij heeft dit programma wel veel voordelen boven de standaard pop3 collector van exchange.

EFS is a FREE POP3 gateway for any SMTP server such as Microsoft Exchange, Lotus Notes or SLMail. It pulls mail from a Pop3 mailbox at your ISP and distributes the messages to users on a local SMTP mail server. EFS requires you to have a registered Internet domain name (to accept and forward mail for) EFS makes an excellent replacement for the somewhat limited Microsoft SBS Pop3 Connector

Verwijderd

kewl, daar ga ik ook eens een blik op werpen.
Pagina: 1