Een beurs gerelateerde applicatie, die ben ik van plan te maken. Alleen het probleem is welke technologieen gebruik ik hiervoor.
In het kort heeft m'n applicatie de volgende structuur:
client vraagt een server om informatie -> server stuurt nieuwe informatie -> client parsed nieuwe informat en geeft de informatie weer.
De server staat op het internet en de client is verbonden met het internet.
Mijn voorkeur gaat uit naar iets wat in een browser te starten is.
Ik heb wat rond gekeken en ben op de volgende technologieen gestoten:
- java (webstart of applet) <- vereist java plugin
- activex <- vereist goede instellingen + Internet Explorer
- flash <- vereist flash plugin
Activex valt vrijwel zeker af omdat het nogal wat problemen (instellingen, externe progs, IE only, enz.) met zich mee brengt. Dan blijft java en flash over. Met java is het goed mogelijk, je kunt namelijk een socket openen en een constante verbinding met een server onderhouden.
Dan hebben we nog flash, ik heb niet veel kaas gegeten van flash / actionscript maar ik zag in dat er xmlsocket was voor flash. xmlsocket kan schijnbaar ook niet xml ontvangen (vreemde naam dan die xmlsocket
).
Maar wat ik me afvraag is of xmlsocket voldoet om snel (zo rond de 250 msec, kan ook 500msec zijn) een server te pollen en eventueel informatie op te vragen/parsen. Zoals eerder aangegeven ben ik redelijk nieuw met flash, daarom kan ik niet zo een flash test programmatje in elkaar flansen zoals ik dat bij java heb gedaan.
In het kort heeft m'n applicatie de volgende structuur:
client vraagt een server om informatie -> server stuurt nieuwe informatie -> client parsed nieuwe informat en geeft de informatie weer.
De server staat op het internet en de client is verbonden met het internet.
Mijn voorkeur gaat uit naar iets wat in een browser te starten is.
Ik heb wat rond gekeken en ben op de volgende technologieen gestoten:
- java (webstart of applet) <- vereist java plugin
- activex <- vereist goede instellingen + Internet Explorer
- flash <- vereist flash plugin
Activex valt vrijwel zeker af omdat het nogal wat problemen (instellingen, externe progs, IE only, enz.) met zich mee brengt. Dan blijft java en flash over. Met java is het goed mogelijk, je kunt namelijk een socket openen en een constante verbinding met een server onderhouden.
Dan hebben we nog flash, ik heb niet veel kaas gegeten van flash / actionscript maar ik zag in dat er xmlsocket was voor flash. xmlsocket kan schijnbaar ook niet xml ontvangen (vreemde naam dan die xmlsocket
Maar wat ik me afvraag is of xmlsocket voldoet om snel (zo rond de 250 msec, kan ook 500msec zijn) een server te pollen en eventueel informatie op te vragen/parsen. Zoals eerder aangegeven ben ik redelijk nieuw met flash, daarom kan ik niet zo een flash test programmatje in elkaar flansen zoals ik dat bij java heb gedaan.