Objectiviteit DPC-nieuws ver te zoeken?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Regelmatig komt er nieuws omtrend DPC voorbij. Daar is ook helemaal niets mis mee. Ik blijf graag op de hoogte over de gang van zaken binnen DPC. Echter stoort mij iets de laatste tijd. Ik merk dat nieuwsberichten over DPC altijd positief zijn. Een aantal voorbeelden:
19-12-2004 DPC zorgt voor kerstverrassing
08-12-2004 DPC verslaat IBM bij onderzoek tegen kanker
26-11-2004 OGR-24 project geëindigd: DPC overtuigend op #1
18-11-2004 DPC behaalt mijlpaal bij onderzoek naar ziektes
31-10-2004 DPC luidt noodklok voor historisch project
28-10-2004 DPC-koeien grazen zich voor vijfde keer naar koppositie
DPC is een nobel initiatief. Maar ik ben ervan overtuigd dat nieuws objectief moet zijn. Er is een persoon die vrijwel alle postings doet. Hierdoor kan dit nieuws gewoon niet objectief zijn. Daarom lijkt het mij verstandig dat de redactie van tweakers.net een eigen interpretatie gaat maken van het nieuws van DPC zodat er weer objectief nieuws ontstaat. Nu is elk bericht over DPC min of meer gestaaft op het werven van leden, en dat lijkt mij toch niet de bedoelling van Tweakers.net?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

HE-LE-MAAL mee eens!

Ik lees het DPC nieuws niet eens meer, omdat het altijd zo positief en overdreven is. EN altijd weer "jij kunt ook helpen". Schrijf eens wat anders, een iets spannender verhaal...

Ik wil me best vrijwillig stellen om DPC een beetje in de gaten te houden, en zo nu en dan eens wat nieuws te posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Het dpc team is gewoon verbonden met tweakers.net en er zal daarom niet echt objectief nieuws over komen :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het klopt dat de DPC-posts niet objectief zijn: de verhalen worden immers door (een van) hen zelf geschreven. Hun motivatie daarbij is uiteraard vooral het werven van leden, en de onze om daarmee in te stemmen is het ondersteunen van een aanzienlijk deel van de community. Als ik er echt objectief naar zou moeten kijken dan zou ik het persoonlijk allemaal als non-nieuws beoordelen en dan zou het dus niet eens geplaatst worden. Kortom: het hele concept is niet objectief en dat zal het ook nooit worden, maar die unieke positie is nu eenmaal ontstaan om historische redenen. Wel ben ik het ermee eens dat het er wel wat minder dik bovenop mag komen te liggen in de toekomst, of dat er op een of andere manier een kleine disclaimer komt die duidelijk maakt dat het geen normaal nieuws betreft (iets wat de meeste vaste bezoekers wel zullen weten, maar voor nieuwkomers wellicht niet duidelijk is).

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter Tinus op 21-12-2004 18:24 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12
misschien net zoals er met de t.net kookcursusen er iets voorzetten zoals [DPC newsflash/special bulliten] oid?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
proller schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:31:
Ik wil me best vrijwillig stellen om DPC een beetje in de gaten te houden, en zo nu en dan eens wat nieuws te posten :)
Als jij interesse heb in het schrijven van nieuwsberichten over DPC, dan moet je funcracker ff mailen/aanspreken op irc. Er is een groepje wat zich daar mee bezig houd en daar zou jij dan eventueel aan toegevoegd kunnen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Beetje laat en de discussie is al redelijk af maar toch ff een officiele DPC reactie, aangezien het voor ons toch een belangrijk punt is:

Vroeger hadden we als DPC elke dag een posting op tweakers.net. Op een gegeven moment vond tweakers.net dat die dagelijkse DPC-postings afbreuk deden aan het vernieuwde professionelere karakter van de site. Daarna is er onderhandelt en zijn we (DPC en t.net) uitgekomen op het huidige compromis: DPC mag twee postings per maand doen.

Deze postings worden geschreven door een groep actieve leden binnen DPC en vervolgens door een van ons (op het moment Ronald Treur (Funcracker) en voorheen Mark Bloemendaal (MarkB)) op tweakers.net gepost. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze allemaal door deze ene persoon geschreven worden.

Omdat we nu maar twee postings per maand mogen doen, willen we dat deze berichten een maximaal effect sorteren. Het is een van de belangrijkste reclame-mogelijkheden voor DPC en daarmee dus ook een van de belangrijkste bronnen van nieuwe leden. Een artikel moet wel ergens over gaan natuurlijk, vandaar dat de berichten over positieve nieuwsfeiten gaan, omdat deze het meeste nieuwe leden aanspreken. Mensen doen nu eenmaal liever mee met een succesverhaal dan met een zinkend schip.

De vraag is ook of je dit community-nieuws ooit objectief kan brengen, zonder dat het ten koste van het community-gevoel kan gaan. Ik denk dat dat niet makkelijk is, maar dat het ook helemaal niet hoeft. Tweakers.net is niet alleen een kale nieuws-site, juist alle randzaken maken de site interessant. Als ik alleen nieuws wil lezen koop ik wel een krant :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Pim. schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:00:
Daarna is er onderhandelt en zijn we (DPC en t.net) uitgekomen op het huidige compromis: DPC mag twee postings per maand doen.
Er is inderdaad onderhandeld, maar daar is uitgekomen dat jullie 1 à 2 posts per maand zouden doen, dat is dus iets anders dan 2 posts per maand wat jij daarnet zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Harm schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:16:
[...]
Er is inderdaad onderhandeld, maar daar is uitgekomen dat jullie 1 à 2 posts per maand zouden doen, dat is dus iets anders dan 2 posts per maand wat jij daarnet zegt
Ik wil me er niet mee bemoeien maar twee posts per maand is diverse malen door één van jullie toegezegd dus houden wij jullie daaraan ;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
@Pim.
Ik denk dat de huidige strategie jullie op den duur de nek om gaat doen. Als je deze trend voort zet dan denk ik dat je over een jaar geen postings meer mag doen - los van het feit of dit nu de afspraak is of niet. De 'nieuwsberichten' in de huidige vorm zullen werken op de korte termijn voor bezoekers die incidenteel langs komen. Bezoekers die dagelijks nieuws controlleren gaan zich hieraan ergeren of het gewoon niet meer lezen. Het resultaat zal zijn dat het nieuws slechts door een kleine groep wordt gelezen. Als het bestuur van t.net daar achter komt is het snel gedaan met dit 'nieuws'.

Mijn advies is dat je een persbericht uit brengt en deze dan vervolgens door de redactie van tweakers.net laat interpreteren en er een nieuwsbericht van laat maken. Eventueel met een aantal verplichte elementen zoals een link om lid te worden.

Probeer het eens een maand (1 á 2 berichten ;) ) en kijk wat het resultaat is.

• MarkB
  • Niet online
LauPro schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:08:
@Pim.
Ik denk dat de huidige strategie jullie op den duur de nek om gaat doen. Als je deze trend voort zet dan denk ik dat je over een jaar geen postings meer mag doen - los van het feit of dit nu de afspraak is of niet. De 'nieuwsberichten' in de huidige vorm zullen werken op de korte termijn voor bezoekers die incidenteel langs komen. Bezoekers die dagelijks nieuws controlleren gaan zich hieraan ergeren of het gewoon niet meer lezen. Het resultaat zal zijn dat het nieuws slechts door een kleine groep wordt gelezen. Als het bestuur van t.net daar achter komt is het snel gedaan met dit 'nieuws'.
Dit concept hanteren we al 1,5 jaar en het resultaat na elke post is elke keer weer zichtbaar. Meer dan 100 nieuwe honderd leden is eerder regel dan uitzondering. Komt bij dat qua views de DPC-artikelen niet onderdoen aan die van de "reguliere" posts.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DPC is een substantieel (10.000+ deelnemers) onderdeel van Tweakers.net
Het is een onderdeel van de community en komt ook voort uit de tnet community.

Derhalve is het niet gek dat ook daar nieuws over wordt gepost.
En ja, dat mag dus keurig Subjectief zijn.

Het is ook meer intern nieuws dan objectief verzamelt extern nieuws dat je post.
Derhalve is het objectiviteit-beginsel niet echt van toepassing op deze nieuwsposts.
Ook is duidelijk aangegeven dat het om een stuk nieuws over een interne subcommunity gaat, ook daar is dus duidelijkheid over :)

En objectief valt vast te stellen dat veel mensen het wel lezen en dat het DPC goed doet, de ledenaanwas is altijd duidelijk waar te nemen na een FP-post.

Laupro: Ik ben het in essentie dus al 100% oneens met jouw stelling dat het DPC nieuws objectief moet zijn :7

[ Voor 8% gewijzigd door DSmarty op 23-12-2004 16:35 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:12

zomertje

Barisax knorretje

DSmarty schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:33:

Het is ook meer intern nieuws dan objectief verzamelt extern nieuws dat je post.
Derhalve is het objectiviteit-beginsel niet echt van toepassing op deze nieuwsposts.
Ook is duidelijk aangegeven dat het om een stuk nieuws over een interne subcommunity gaat, ook daar is dus duidelijkheid over :)

En objectief valt vast te stellen dat veel mensen het wel lezen en dat het DPC goed doet, de ledenaanwas is altijd duidelijk waar te nemen na een FP-post.

Laupro: Ik ben het in essentie dus al 100% oneens met jouw stelling dat het DPC nieuws objectief moet zijn :7
Het probleem is juist dat het tussen het 'Nieuws' staat. Wij streven ernaar om met het nieuws zoveel mogelijk objectief te zijn. Objectief in de puurste vorm is waarschijnlijk voor niemand haalbaar :P Maar omdat we objectief willen en eigenlijk ook moeten zijn (anders krijg je iedereen over je heen) moet de DPC hier ook aan meedoen, juist omdat ze op die plek staan. Misschien is het beter om de berichten op een andere plek te zetten, een niet-nieuws plek.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

DSmarty schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:33:

Ik zie niet in wat in de eerste drie zinnen impliceert dat nieuws over DPC 'keurig subjectief' mag zijn?

[edit] Hoi zomer :w :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 23-12-2004 16:42 ]

• DSmarty
  • Niet online
Steve en "Pino" :P

Als je als tweakers.net berichtgeving doet over een onderdeel van de tweakers.net community, is het dan raar dat dit nieuws enigszins "gekleurd" is ?

Ik vind dat in ieder geval niet raar, dat neemt natuurlijk niet weg dat de verschafte informatie vanzelfsprekend wel correct is, voor zover ik weet is dat altijd wel het geval :)

Het streven naar objectiviteit is goed, maar mag natuurlijk geen barriere zijn voor "intern" nieuws imho :)

[ Voor 14% gewijzigd door DSmarty op 23-12-2004 16:46 ]

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Om DPC en lezers enerzijds de publicaties van DPC-berichtgeving te gunnen, maar anderzijds het regulier Tweakers.net-nieuws niet te 'verstoren' met artikelen die voor lezers als een soort zelfbevlekking kunnen overkomen, lijkt het me een bruikbare oplossing de DPC-items voortaan op de Frontpage onder 'Reviews, features & aankondigingen' te plaatsen, of anders onder 'Tweakers.net crew plans'. Daar staat het beter op zijn plek, denk ik. Kan iedereen daar mee leven?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• DSmarty
  • Niet online
Dat eerste is wmb wel bespreekbaar, dat tweede niet.

Maar FA lijkt me niet de plaats om dat te bespreken :)

Ik zal (nou ja, het is) het binnen de DPC-Crew onder de aandacht brengen, daarna kunnen we eea wel bespreken.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Even geheel persoonlijk, mijn blauwe kleur negerend :)

Waar vind ik de DPC-berichten niet thuishoren?
- Tussen het nieuws: Nieuws hoort objectief te zijn en niet over interne zaken te gaan (zo is er ook over de nieuwe got-layout bvb géén nieuwsbericht geweest)
- Reviews & Features: Dit zijn artikels die dieper ingaan op een bepaald product of onderwerp. Strookt helemaal niet met het karakter van de ledenwerving

Waar zouden ze volgens mij wèl kunnen?
- .Plans: dit zijn berichten over interne diensten, gebeurtenissen, ... Zo werd hier de nieuwe got-layout aangekondigd, werd er een verslag van de MoaM hier geplaatst, ... En daar past dus ook een regelmatige update van de status van DPC in imho
- een eigen onderdeel: In de linkerbalk onder het kopje Nieuws, Reviews, Got Tech Forums, ... een eigen kopje DPC. Lijkt mij misschien zelfs nog het meest wenselijke

In dit topic is er echter op een verkeerde manier gestart denk ik. Er werd al heel gauw geroepen dat er toelating was op twee postings per maand te doen en zo meer. Begrijpelijk natuurlijk, aangezien DPC zijn eigen winkel wil verdedigen, niet meer dan normaal. Door echter meteen al te stellen wat "bespreekbaar is en wat niet" heb je echter geen goede basis voor gezond overleg

[/my two cents]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Yoeri schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:20:
Even geheel persoonlijk, mijn blauwe kleur negerend :)
Hmmm moeilijk.. maar doe mijn best :P
Let dan ook niet op mijn titel pse, ook mijn reactie is strikt persoonlijk.
quote: Yoeri
Waar vind ik de DPC-berichten niet thuishoren?
- Tussen het nieuws: Nieuws hoort objectief te zijn en niet over interne zaken te gaan (zo is er ook over de nieuwe got-layout bvb géén nieuwsbericht geweest)
- Reviews & Features: Dit zijn artikels die dieper ingaan op een bepaald product of onderwerp. Strookt helemaal niet met het karakter van de ledenwerving
Imo hoort het vaak wel thuis bij nieuws. Mischien dat het er soms niet thuis hoort.
Maar in de regel vind ik van wel. Als er bepaalde zaken gehaald/gedaan zijn is dit
nieuws... dus daar hoort het ook. Mischien dat er minder nadruk moet staan op het
"ledenwerven", dat is echter een andere discussie.
Waar zouden ze volgens mij wèl kunnen?
- .Plans: dit zijn berichten over interne diensten, gebeurtenissen, ... Zo werd hier de nieuwe got-layout aangekondigd, werd er een verslag van de MoaM hier geplaatst, ... En daar past dus ook een regelmatige update van de status van DPC in imho
- een eigen onderdeel: In de linkerbalk onder het kopje Nieuws, Reviews, Got Tech Forums, ... een eigen kopje DPC. Lijkt mij misschien zelfs nog het meest wenselijke
Voor de berichten die niet onder nieuws vallen zou dit waar zijn.
Wil je echter een eigen kopje maken voor 2 of 3 berichten per jaar ??
Lijkt me een beetje overkill. Zelfs als je alle berichten daar onder zet
praat je over max 24 berichten... lijkt me wat weinig voor een eigen kopje.
In dit topic is er echter op een verkeerde manier gestart denk ik. Er werd al heel gauw geroepen dat er toelating was op twee postings per maand te doen en zo meer. Begrijpelijk natuurlijk, aangezien DPC zijn eigen winkel wil verdedigen, niet meer dan normaal. Door echter meteen al te stellen wat "bespreekbaar is en wat niet" heb je echter geen goede basis voor gezond overleg

[/my two cents]
Die afspraken schijnen gemaakt te zijn. Dat is echter nu niet van belang denk ik.
Het gaat erom dat sommige mensen het geen nieuws vinden. Het aantal postings
dat wel of niet gedaan mag worden is ook weer een andere discussie.
Dus idd, de discussie is niet helemaal zoals ie moet denk ik.
Mede doordat een aantal zaken op 1 hoop gegooid worden.

Een heel klein beetje bespeur ik hier een "niet-dpc" gevoel. Dat mag natuurlijk,
niet iedereen heeft iets met DPC. Maar ik denk dat we niet mogen vergeten dat
veel mensen hier wel iets met DPC hebben :)

We hebben het over 1 a 2 berichten per maand. Regelmatig zie ik 2 dagen dezelfde
berichten staan... zo weinig "nieuws" is er dan. Het lijkt me sterk wat Tweakers de ruimte nodig heeft voor ander nieuws.

/ my 2 centjes :)

[ Voor 9% gewijzigd door RedVox op 23-12-2004 17:36 ]

• Bud_s
  • Laatst online: 26-09 13:20

Bud_s

Team Anticimex & Lock

TS zijn ondertitel zegt al genoeg :)

• DSmarty
  • Niet online
:P Roflol

Yoeri, ik wil geen patstelling innemen hoor, maar ik neem aan dat je wel begrijpt dat ik DPC-nieuws in een .plan nou niet een FP-presentatie noem :)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52
In een .plan is natuurlijk funest voor de attentie. DPC hoort er toch wel een klein beetje bij naar mijn mening, maar wat Laupro zegt is wel begrijpelijk. Ik weet niet sinds wanneer die 2posts per maand "regeling" er is, maar de laatste tijd lees ik wel erg vaak over DPC. Mischien een id om iedere 2 weken een .plan te posten, en eens in de 1,5 maanden als een nieuwsitem :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik ben het er mee eens dat het in wezen nieuws is wat de DPC probeert te brengen, dus ik begrijp de mensen die zeggen dat het in het nieuws thuis hoort wel. Punt is alleen dat het op een aantal verschillende manieren niet tussen het normale nieuws past: het is DPC-nieuws, geen T.net-nieuws.

We hebben er op zich wel ruimte genoeg voor, maar we hebben daarentegen ook ruimte om ieder dag een user iets over zijn eigen homepage te laten schrijven. Dat kan dan wel leuk zijn voor die users, en er zijn ook vast wel mensen die het leuk vinden om dat soort dingen te lezen, maar de vraag is welke gevolgen dat heeft voor het imago van de nieuwsafdeling. Je wil niet dat 'men' denkt dat iedereen zomaar zijn persoonlijke projecten en/of belangen kan promoten op de FP, want wie vertrouwt het dan nog als er een positief bericht verschijnt over een bepaald product of bedrijf?

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Wouter Tinus schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:04:
Ik ben het er mee eens dat het in wezen nieuws is wat de DPC probeert te brengen, dus ik begrijp de mensen die zeggen dat het in het nieuws thuis hoort wel. Punt is alleen dat het op een aantal verschillende manieren niet tussen het normale nieuws past: het is DPC-nieuws, geen T.net-nieuws.
Tja, maar elke productrelease is òòk nieuws voor het betrokken bedrijf :) Imho mogen er best wel af en toe eens dpc-items op de FP verschijnen, maar moet dat dan noodzakelijk volgens dat "1 à 2 per maand"-principe? Kunnen die items niet naar een .plan, terwijl een ècht nieuwsbericht (as in 1 keer per maand) voorbehouden blijft voor de echte gebeurtenissen?

Ik roep maar even wat he, let maar niet op mij verder :+

• DSmarty
  • Niet online
Ik begrijp de gedachtengang Wouter.

Maar de informatie is zeer specifiek over non-profit Distributed Computing zonder enig commerciele inhoudt. Dit gecombineerd met het feit dat het om een onderdeel van onze community gaat vind ik, persoonlijk, voldoende om af en toe wat aandacht aan te besteden in de vorm van (bijvoorbeeld) een newspost op de frontpage.

Het gaat niet om een individuele user, het gaat om een klein stukje (2 posts per maand vind ik niet bijzonder veel) uitting van een grote community binnen Tweakers.net.
Misschien is er wel behoefte om dat duidelijk te laten blijken aan mensen die Tweakers.net in al haar facetten niet kennen... (het type: Ik zie alleen het nieuws op de FP, kijk af en toe in de pricewatch en de rest kan me aan mijn derriere oxideren)

Een .plan is bedoeld ter informatie aan de mensen die geinteresseerd zijn in changes die alhier plaatsvinden en aankomende events en features. Niet om nieuws te verspreiden :)

[ Voor 11% gewijzigd door DSmarty op 23-12-2004 18:12 ]

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
in het kader van dsmarty's bovenstaande post: er is een tijdje geleden overigens een Bericht van GoT geweest, misschien kan in dàt kader eens aandacht besteed worden aan DPC, al weet ik niet of dat helemaal wenselijk is... even een balletje opgooien :)

[ Voor 11% gewijzigd door Yoeri op 23-12-2004 18:13 ]

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Yoeri schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:12:
in het kader van dsmarty's bovenstaande post: er is een tijdje geleden overigens een Bericht van GoT geweest, misschien kan in dàt kader eens aandacht besteed worden aan DPC, al weet ik niet of dat helemaal wenselijk is... even een balletje opgooien :)
En nu ook even zo dat wij het ook kunnen volgen graag. :)
Imho mogen er best wel af en toe eens dpc-items op de FP verschijnen, maar moet dat dan noodzakelijk volgens dat "1 à 2 per maand"-principe? Kunnen die items niet naar een .plan, terwijl een ècht nieuwsbericht (as in 1 keer per maand) voorbehouden blijft voor de echte gebeurtenissen?
Het gaat je dus duidelijk om het aantal postings wat DPC krijgt op de FP.
Ik dacht dat de TS juist aangaf wel DPC postings te willen lezen, alleen moeten die
in zijn optiek beter "neutraal" zijn.

Het aantal postings is een heel andere discussie...

[ Voor 44% gewijzigd door RedVox op 23-12-2004 19:44 ]

• Pim.

Pim.

Ik val waarschijnlijk een beetje in een herhaling van wat anderen gezegd hebben maar ik wil toch even mijn persoonlijke mening kwijt.

Belangrijkheid:
Het wegdrukken van de DPC naar wat .plans met alleen nog een FP bij "belangrijk" nieuws is een hellend vlak, wat wat belangrijk is is erg subjectief. Ik denk dat als we een oproep in /5 gooien met verzoeken om steun dar er zo een 200 tot 300 posts hier staan met het verzoek om de huidige situatie niet te veranderen. En als ik dacht dat het niet belangrijk was dan kwam ik niet elke dag een half uur eerder van mijn bed om stats te posten AL TWEE JAAR LANG.
En natuurlijk geld ook hier: als het je interresse niet heeft, dan lees je het lekker niet.

Community:
Ik vindt het zeer jammer dat er één persoon is die dit oppakt en er ineens een sfeer ontstaat van "T.net tegen GoT/DPC" ik denk dat de DPC een substantieel onderdeel is van de T.net community en mede sfeerbepalend is. Vandaag heb ik nog met een T.net crewmember gesproken die me juist vertelde dat hij het "image" van T.net erg belangrijk vond en het niet graag veranderd zag.

Voortbestaan DPC
@Laupro: Ik zie dit dit in een ander licht als jij, ik denk dat de FP's onmisbaar zijn voor de DPC en dat zonder de FP's de DPC over een tijdje niet meer meetelt op wereldniveau. Het distributed gebeuren is iets waar mensen een jaar of 2 tot 10 aan mee doen en dan verdergaan met andere dingen. We hebben de nieuwe aanwas echt wel nodig.

Charitatief:
Ook hier slaan we langzaam de plank mis. Natuurlijk zit een groot gedeelte van de users bij de DPC voor de fun en voor de stats. Maar we zien steeds meer een verschuiving naar wat de users een "nuttig"project vinden. Het zoeken naar een oplossing voor kanker is zo iets. Ik denk dat een bedrijf als T.net best een charitatief doel kan steunen, het kost helemaal niets, ik denk dat er qua userbase en goodwill alleen maar dingen oplevert.

Zuiver op de cijfers:
Bij een gemiddelde van 10 nieuws items per dag post de DPC nu dus wel 0,7% van alle posts op de FP (nog geen procent) waar hebben we het nou eigenlijk over.

Conclussie:

Laten we nou niet iets wat goed loopt ter discussie stellen of veranderen omdat er 1, 3, 10 users zijn die denken ! dat het "niet echt past". Het betekend voor een hoop mensen heel veel. Dat moet jullie na de afgelopen reacties toch wel gezien hebben/duidelijk geworden zijn. NIET DOEN DUS, aub !!!

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Yoeri schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:09:
Tja, maar elke productrelease is òòk nieuws voor het betrokken bedrijf :)
Nou en, alsof we over alle productreleases posten? Nee, dat wordt alleen gedaan als het nieuwswaarde heeft voor onze bezoekers. Dat team Pietje in het project zinloos@home weer een plaats omhoog is zouden we normaalgesproken nooit plaatsen, dus dat dat soort dingen voor DPC wel twee keer paar maand verschijnen maakt dat het gewoon een geval apart is.
Imho mogen er best wel af en toe eens dpc-items op de FP verschijnen, maar moet dat dan noodzakelijk volgens dat "1 à 2 per maand"-principe? Kunnen die items niet naar een .plan, terwijl een ècht nieuwsbericht (as in 1 keer per maand) voorbehouden blijft voor de echte gebeurtenissen?
.plans zijn bedoeld voor interne aangelegenheden, en aangezien DPC geen onderdeel van T.net of de crew is hoort hun nieuws daar ook niet thuis.
En nu ook even zo dat wij het ook kunnen volgen graag. :)
Wat wij in onze crewfora bespreken gaat niemand iets aan, je hoort het vanzelf wel als er een beslissing wordt genomen :).

Edit:

Pim, mooi betoog :). Je angst dat DPC wordt verbannen van de FP is alleen niet terecht. We zijn alleen een beetje aan het brainstormen over een manier om voor iedereen goed duidelijk te maken dat er een verschil is tussen de DPC-posts en de normale content (.plans/nieuws/reviews) van de site. Dat betekent misschien een verhuizing, maar het is niet de intentie om het daardoor minder goed zichtbaar te laten zijn :).

[ Voor 17% gewijzigd door Wouter Tinus op 23-12-2004 20:05 ]

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Wouter Tinus schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:57:
[...]

Wat wij in onze crewfora bespreken gaat niemand iets aan, je hoort het vanzelf wel als er een beslissing wordt genomen :).
Laat mensen het dan hier niet ter spraken brengen. Hou het dan ook in het crewforum.
Komt nogal kinderachtig over op deze manier.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

RedVox schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:03:
Laat mensen het dan hier niet ter spraken brengen. Hou het dan ook in het crewforum.
Komt nogal kinderachtig over op deze manier.
Mwha, ik denk dat Yoeri alleen maar even wilde laten weten dat er iets met dat idee gedaan zal worden :).

• Bud_s
  • Laatst online: 26-09 13:20

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Praat dan ajb niet in raadsels :)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Pim. schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:53:

Belangrijkheid:
Het wegdrukken van de DPC naar wat .plans met alleen nog een FP bij "belangrijk" nieuws is een hellend vlak, wat wat belangrijk is is erg subjectief.
Hoezo 'wegdrukken'? Je komt in dat geval tussen de mededelingen te staan van onder andere de directie. Het punt is hier of het regulier nieuws is of niet en wáár het het beste geplaatst is op de FP; niet of het überhaupt op de FP mag of niet.
Community:
Ik vindt het zeer jammer dat er één persoon is die dit oppakt en er ineens een sfeer ontstaat van "T.net tegen GoT/DPC" ik denk dat de DPC een substantieel onderdeel is van de T.net community en mede sfeerbepalend is.
De community - de bezoekers van Tweakers.net en diens forum - is een wezenlijk onderdeel van deze site idd, maar dat zegt nog niet dat berichten over activiteiten van community-onderdelen of daaraan gelieerde groepen, automagisch in het blokje regulier Nieuws op de FP thuishoren. Over andere community-activiteiten, van bijvoorbeeld GoT-onderdelen, wordt ook niet bericht in de Nieuwssectie, maar elders op de FP.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Wouter Tinus schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:14:
[...]

Mwha, ik denk dat Yoeri alleen maar even wilde laten weten dat er iets met dat idee gedaan zal worden :).
Euh, misverstandje hier

Ik bedoelde gewoon: "We hebben al de 'Bericht van GoT'-features". Misschien kan er even een balletje opgegooid worden om daar ook eens aandacht aan DPC te besteden, omdat DSmarty iets schreef dat verwees naar het 'bekend maken onder de users die dpc nog niet echt kennen en zich dus afvragen wat dat nieuws daar doet'

Ik wou dus helemaal niet naar iets interns verwijzen of zo :p

Verwijderd

Volgensmij kan dit beter even achter de schermen opgelost worden.
Dit om veel emotie te voorkomen.
Als b.v. het gros van de DPC leden dit teregn omt krijg je straks een stortvloed aan postings.

Als ik zelf alles zo lees dan moet ik me geheel bij Pim aansluiten 0,7% waar hebben we het nou over.

Daarbij wil ik toevoegen of je wel in 1 oogopslag kan melden dat het geen nieuws is wat er gemeld word, of dat dit per posting beken moet worden :?
Volgens mij is er best wel eens wat nieuws geboden door DPC.
En gezien de omvang van de gehele DC wereld is er nog veel meer nieuws te melden over DC en DPC.
Je zou je zelfs kunnen afvragen of 2 postings onder het kopje nieuws niet gewoon teweinig is.

Over b.v. de organistaie van United Devices kan er wekelijks wel een nieuwsposting gedaan worden. En zo zal dat bij meerdere organisaties zo zijn.

^^^^^^

Mijn 4 centen.

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Dat is bij deze gelijk uit de wereld :)

[ Voor 52% gewijzigd door RedVox op 23-12-2004 22:38 ]

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 21:19

Mist

Een gevaar op de weg

Als een van de mensen van het DPC-contentgroepje wil ik hier persoonlijk ook nog wel op een paar zaken ingaan. Ik zie dat de discussie zich momenteel vooral toespitst op de vraag of het tussen het gewone nieuws past. Daar ben ik vrij kort op ingegaan, ik had een deel ook al eerder getypt en wil het toch nog ff kwijt :)

Over de inhoud. Wij willen zeker objectief in onze berichtgeving zijn in de zin van dat we geen onzin verkopen of het mooier laten lijken dan het is. Het is waar dat het bijna altijd positief nieuws is (van de zes berichten in de startpost alleen RC5-72 niet voor DPC), maar dit is niet zo vreemd aangezien het gewoon goed gaat met DPC. Van de tien projecten staan we er bij vier bovenaan zonder concrete bedreiging en bij vier andere is er een duidelijk stijgende lijn. Alleen bij RC5-72 (bedreigde eerste plaats) en SETI (langzaam wegzakkend) is de tendens eerder negatief. Dit resulteert er dus in dat bij de categorie nieuws waarin iets bijzonders rondom DPC wordt gemeld, dit bijna altijd positief is. En ok, daar zijn we trots op (en t.net ook neem ik aan) dus dat brengen we enthousiast. Maar we willen er echt niet per definitie een goednieuwsshow van maken omdat dat meer leden trekt.

Anderzijds kan er natuurlijk ook vanuit het project zelf nieuws komen. Helaas vaker dat een project stopt dan dat er resultaat is geboekt, maar dat terzijde. Voor dit soort nieuws trachten wij altijd een fp-bericht te schrijven, zie bijv. OGR. Waarbij uiteraard wordt verteld hoe DPC het ervan af heeft gebracht. Bij het bericht over kankeronderzoek is teamnieuws en projectnieuws gecombineerd. En ook hier geldt dat mocht er eens belangrijk negatief nieuws over een project zijn, dat echt niet onder de pet wordt gehouden omdat we geen leden kwijt willen raken oid. Gezien deze categorie nieuws lijkt het me trouwens ook niet handig om (een deel van?) het DPC-nieuws elders onder te brengen.

Daarnaast is het werven van leden een doel, maar niet het enige. Het op de hoogte houden van onze leden wat er zoal gebeurt binnen DPC en het schrijven over distributed computing in het algemeen zijn net zo goed belangrijk. Misschien hebben hier meer mensen belangsteling voor dan je denkt. DPC telt vele duizenden leden waarvan (denk ik) 90% deel is van de t.net community. De nieuwsposts genereren gemiddeld zo'n 15.000 views, dus ik denk dat een redelijk deel van de t.net bezoekers interesse heeft in het DPC-nieuws.

Verder nog even reageren op hoe duidelijk het is, dat het hier DPC-nieuws betreft en mogelijk niet al te objectief is. Vaak wordt in een nieuwsbericht gemeld dat DPC het dc-team van t.net is, dus daarmee zal het voor veel lezers duidelijk zijn dat het geen "normaal" nieuws is. Van de zes berichten die in de startpost zijn aangehaald, gebeurt dit bij vier expliciet al in het begin van de tekst. En bij een vijfde is het ook al in de eerste alinea duidelijk. Tevens wordt "DPC" tegenwoordig altijd in de titel verwerkt. Al met al denk ik dat iedereen na een of twee keer zo'n nieuwskop te hebben aangeklikt prima weet waar dit soort nieuwsposts over gaan.

En tja ik snap best dat jullie zo professioneel mogelijk nieuws willen brengen en deze ontwikkeling is alleen maar positief (als ik het bijv. vergelijk met berichten van vier jaar geleden). Maar zo nu en dan wat DPC-nieuws moet toch best kunnen, zoals ook de kooklessen gewaardeerd worden. En als mensen het idee hebben dat er tegenwoordig vaak DPC-nieuws langskomt, kan ik dat zelf eigenlijk alleen maar als compliment zien :P Dat is namelijk niet zo. In 2004 zijn er negen keer twee posts in een maand geweest en drie keer eentje.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik ben niet tegen DPC, ik wil ook helemaal niet DPC van users af helpen maar waar het mij om gaat is hetvolgende (deze situatie is al gemeld eerder in het topic:)

Stel ik ben op t.net wat nieuws aan het lezen, soms uiterst interessant over een bepaald onderwerp. Vervolgens klik je door en dan krijg je weer een nieuwsposting over 'kom ook helpen bij DPC'. Wanneer dát de intentie is van dat nieuws dan zeg ik dat zit a) niet op de juiste plaats en b) het komt het algemene imago van het nieuws op t.net niet ten goede.

Als het jullie puur om het trekken van leden te doen is maak dan afspraken over een DPC-banner op de website (eventueel ook op GoT.)

De oplossing voor deze situatie is denk om een tag/kopje 'inside-news' te maken waaronder dit soort berichten kunnen worden geplaatst. Dit zou dan ook voor een eventueel opmerkelijk topic op GoT gebruikt kunnen worden oid.

@Bud_s: zou je ook jouw achterliggende mening kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

En toch vind ik dat je DCP nieuws anders en misschien een wat interessantere manier kan brengen. Nu is het meer een standaard post zoals:

code:
1
2
3
4
5
[insert: geschiedenis DPC]

[insert: geweldige actie van DPC]

[insert: nieuwe leden werving]

Waarom maak je geen berischt met wat meer spanning erin, en waarom niet eens negatief nieuws? Negatief nieuws kan ook goed zijn voor leden werving hoor! Voorbeeld:
DPC is er deze maand niet in geslaagd Team X in te halen, wat natuurlijk een grote teleurstelling was voor onze leden. Maar hier laten we het niet bij zitten! Volgende maand gaan we dit en dat origaniseren, en jij kan ons helpen!
Kijk, slecht nieuws (DPC voldoet niet aan verwachting), maar er zullen wél mensen zijn die zeggen: Goh, laat ik die gasten eens helpen!

En ik lees de DPC verichten niet eens meer als ik eerlijk nag zijn, het is iets te veel standaard. Als ik ineens een nieuw item zie met de titel: "DPC in grote problemen; Team X haalt DPC bijna in!", dan zal ik juist wél dat bericht gaan lezen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
proller schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:11:
Kijk, slecht nieuws (DPC voldoet niet aan verwachting), maar er zullen wél mensen zijn die zeggen: Goh, laat ik die gasten eens helpen!

En ik lees de DPC verichten niet eens meer als ik eerlijk nag zijn, het is iets te veel standaard. Als ik ineens een nieuw item zie met de titel: "DPC in grote problemen; Team X haalt DPC bijna in!", dan zal ik juist wél dat bericht gaan lezen.

:)
nieuws: DPC luidt noodklok voor historisch project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

LauPro schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:02:
Ik ben niet tegen DPC, ik wil ook helemaal niet DPC van users af helpen maar waar het mij om gaat is hetvolgende (deze situatie is al gemeld eerder in het topic:)

Stel ik ben op t.net wat nieuws aan het lezen, soms uiterst interessant over een bepaald onderwerp. Vervolgens klik je door en dan krijg je weer een nieuwsposting over 'kom ook helpen bij DPC'. Wanneer dát de intentie is van dat nieuws dan zeg ik dat zit a) niet op de juiste plaats en b) het komt het algemene imago van het nieuws op t.net niet ten goede.

Als het jullie puur om het trekken van leden te doen is maak dan afspraken over een DPC-banner op de website (eventueel ook op GoT.)

De oplossing voor deze situatie is denk om een tag/kopje 'inside-news' te maken waaronder dit soort berichten kunnen worden geplaatst. Dit zou dan ook voor een eventueel opmerkelijk topic op GoT gebruikt kunnen worden oid.

@Bud_s: zou je ook jouw achterliggende mening kunnen geven?
De makkelijkste oplossing is dat jij gewoon nog een keer doorklikt en het DPC nieuws overslaat :? . Elke opmerking op de FP die deze strekking heeft (dit is niet interresant) krijgt een -1 overbodig, of vergis ik me nu ?

Dat de opbouw van het nieuws anders kan (moderner) is een discussie die best een keer gevoerd kan/moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Pim. schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:40:
De makkelijkste oplossing is dat jij gewoon nog een keer doorklikt en het DPC nieuws overslaat :? . Elke opmerking op de FP die deze strekking heeft (dit is niet interresant) krijgt een -1 overbodig, of vergis ik me nu ?
Correctie, dat gebeurt inderdaad als men dat in de reacties post. Het is namelijk net wèl de bedoeling dat men een eventueel "probleem" met nieuwskeuze/nieuwswaarde/nieuwsvorm hier komt melden en bespreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:12

zomertje

Barisax knorretje

* zomertje is ook zeker niet tegen de DPC, maar het past gewoon niet tussen het nieuws. Zeker niet als we steeds professioneler willen worden. Voor mij past het het beste in de .plans. En misschien zelfs op een aparte plek op de fronpage.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1