Hercules OEM vs. RETAIL

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 08:06
de geforce2mx oem versie heeft een memoryclock van 166Mhz en de retail 183Mhz !
kan ik strax mijn oem versie zo overclocken dat ie de prestaties van de retail haalt ? :7

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:47
makkelijk, mijn OEM gaat tot 205/210.

Dus suc6

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Ik haalde voor m'n pa bij Memo (niet de goedkoopste, wel in de buurt) een hercules OEM. Bleek dat daar 5.5ns geheugen op zat!

Maar die OEM haalt eigenlijk altijd wel 183MHz en vaak ook 200.

*insert signature here

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

maar de retail kan weer verder omdat ie standaard hoger is geclocked

Verwijderd

Je lult
het zijn op het geheugen na precies dezelfde kaarten

Beiden krijg je max tot 225/225
Ik heb m op 220/222 *D

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
OEM heeft 7ns geheugen
RETAIL heeft 5,5ns geheugen....

Ik heb de OEM versie (gewoon in zakkie uit de grote doos op de HCC gekocht, maar wel met driver/demo ceedeetje, en handleiding)

Geheugen stond volgend mij op 166 maar ik heb em direct geoverclocked en draait nu op 185 voor de core en 190 voor geheugen geloof ik. Ik denk dat ik em nog wel iets hoger kan krijgen, heb ze beiden boven de 200 gehad, maar dan wordt ie iets onstabieler. Mischien betere kastkoeler kopen, want mijn Duron800 wil ook niet boven de 900 uit :(

Kan ik op een of andere manier zien aan de kaart of ik OEM of RETAIL heb? Kun je de snelheid van het geheugen uitlezen met een tooltje?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 08:06
en met welk programma hebben jullie je geforce overgeclocked ?? welke is het beste ?? powerstrip ?

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 13:04 schreef maartena het volgende:
OEM heeft 7ns geheugen
RETAIL heeft 5,5ns geheugen....

Ik heb de OEM versie (gewoon in zakkie uit de grote doos op de HCC gekocht, maar wel met driver/demo ceedeetje, en handleiding)

Geheugen stond volgend mij op 166 maar ik heb em direct geoverclocked en draait nu op 185 voor de core en 190 voor geheugen geloof ik. Ik denk dat ik em nog wel iets hoger kan krijgen, heb ze beiden boven de 200 gehad, maar dan wordt ie iets onstabieler. Mischien betere kastkoeler kopen, want mijn Duron800 wil ook niet boven de 900 uit :(

Kan ik op een of andere manier zien aan de kaart of ik OEM of RETAIL heb? Kun je de snelheid van het geheugen uitlezen met een tooltje?
rechtsonder op de chips kun je 7 of 55 zien staan-------->7=7ns=oem-----55=5,5ns=retail.
Pagina: 1