Hoi
Ik heb de volgende configuratie:
Mijn internet komt binnen via "Allied Data Copperjet 816-2P (Annex-A)" met een demon abbonement.
vandaar gaat het naar een mijn sitecom broadband router.
die het weer door linkt naar een sweex gigabit ethernet switch.
En aan de switch hangen mijn server en clients/werkstations
Deze configuratie omdat er nog geen gigabit router te vinden was toen ik het netwek aan heb gelegd en de modem kreeg ik bij de verbinding dus vandaar geen modemrouter.
Mijn server is web/file server.
maar ik zit met het volgende probleem, als ik savonds aan mijn PC zit werkt mijn website perfect, iedereen kan er op en alles werkt.
maar als ik overdag op mijn werk zit is mijn website niet te bereiken.
ook als ik savonds bij iemand op bezoek ga is de website niet te bereiken.
echter als ik mijn werkstation aan laat staan om een iso te downloaden en ga dan naar mijn werk is de server wel weer bereikbaar
dus daaruit concludeer ik dat alleen als ik met een pc vanuit thuis op het internet zit is mijn server bereikbaar en anders niet.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn
Ik heb de volgende configuratie:
Mijn internet komt binnen via "Allied Data Copperjet 816-2P (Annex-A)" met een demon abbonement.
vandaar gaat het naar een mijn sitecom broadband router.
die het weer door linkt naar een sweex gigabit ethernet switch.
En aan de switch hangen mijn server en clients/werkstations
Deze configuratie omdat er nog geen gigabit router te vinden was toen ik het netwek aan heb gelegd en de modem kreeg ik bij de verbinding dus vandaar geen modemrouter.
Mijn server is web/file server.
maar ik zit met het volgende probleem, als ik savonds aan mijn PC zit werkt mijn website perfect, iedereen kan er op en alles werkt.
maar als ik overdag op mijn werk zit is mijn website niet te bereiken.
ook als ik savonds bij iemand op bezoek ga is de website niet te bereiken.
echter als ik mijn werkstation aan laat staan om een iso te downloaden en ga dan naar mijn werk is de server wel weer bereikbaar
dus daaruit concludeer ik dat alleen als ik met een pc vanuit thuis op het internet zit is mijn server bereikbaar en anders niet.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn