Server overdag niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-03 21:27
Hoi

Ik heb de volgende configuratie:

Mijn internet komt binnen via "Allied Data Copperjet 816-2P (Annex-A)" met een demon abbonement.
vandaar gaat het naar een mijn sitecom broadband router.
die het weer door linkt naar een sweex gigabit ethernet switch.
En aan de switch hangen mijn server en clients/werkstations
Deze configuratie omdat er nog geen gigabit router te vinden was toen ik het netwek aan heb gelegd en de modem kreeg ik bij de verbinding dus vandaar geen modemrouter.

Mijn server is web/file server.

maar ik zit met het volgende probleem, als ik savonds aan mijn PC zit werkt mijn website perfect, iedereen kan er op en alles werkt.

maar als ik overdag op mijn werk zit is mijn website niet te bereiken.
ook als ik savonds bij iemand op bezoek ga is de website niet te bereiken.

echter als ik mijn werkstation aan laat staan om een iso te downloaden en ga dan naar mijn werk is de server wel weer bereikbaar

dus daaruit concludeer ik dat alleen als ik met een pc vanuit thuis op het internet zit is mijn server bereikbaar en anders niet.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn

Opleiding Brandveiligheid

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

kun je wat meer gegevens posten ? ping vanuit binnenuit naar server, ping vanuit buitenaf etc etc ...wat voor os, shares etc

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Ik neem niet aan dat die "server" overdag uit gaat ???

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
Idd eens die modem van jouw pings toe laten en proberen te pingen. (hopelijk hebben ze dat niet dichtgegooid op je werk)

Ik weet niet hoe het zit met proxy servers ed bij je werk en vrienden, maar dat wil ook nog wel eens helpen om uit te gooien.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:35

BoAC

Memento mori

Sluit je modem of router niet op een of andere manier de verbinding niet af na een een bepaalde tijd geen data-verkeer van binnenuit?

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:02

4VAlien

Intarweb!

misschien gaat je server na x uur in standby, wat dus betekent dat zodra jij naar je werk gaat die timer gaat lopen.

[ Voor 46% gewijzigd door 4VAlien op 21-12-2004 13:23 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt alsof inkomend verkeer eerst naar je werkstation gerouteerd wordt en van daaruit naar je server. Dat is OF een verkeerde forward-instelling in je router (kan zowel je sitecom zijn als je copperjet, beide zou ik checken), OF je NAT-tabellen zijn een beetje corrupt.
Wat je als makkelijkste even kunt proberen, is je router terug te zetten naar fabrieksinstellingen, om zo de NAT-tabel en evt foute forwards te resetten. En daarna de juiste forwards instellen, dwz alle inkomend verkeer op (ik neem aan) poort 80 moet naar je webserver doorgestuurd worden (sitecom heeft op 8080 namelijk standaard zijn webconfig van de router zelf zitten, beter blijf je daar af). Verder nog een tip: als je alleen met een werkstation en een server werkt, zou ik zelf kiezen voor vaste IP's (dus DHCP op de sitecom uitzetten), dat geeft een stuk meer zekerheid bij het forwarden :)
Uberhaupt wil je een server een vast IP geven btw, maar dat terzijde ;)

Verder nog de vraag of je ff een topicmove (dat doe je met dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif knopje, bovenaan je topic) aan zou kunnen vragen, ik vind dit namelijk niet echt PNS-materiaal :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 21-12-2004 13:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Staat er niet ergens "dial on demand" ofzo aan? Lijkt erop dat er pas een verbinding gemaakt wordt als er vanuit je LAN om gevraagd wordt. Zoek eens naar Instellingen als Dial on Demand of "keep connection alive"oid.

EDIT: in je router en/of modem bedoel ik.

EDIT 2: draad weer te snel doorgewandeld |:( same as BoAC dus

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 13:39 . Reden: Oeps ]

• Emielio
Wow hier komen snel veel reacties.

Antwoord op de vragen:
Server is een duron800/512mbintern/120gighd/realtec gigabit ethernet. met als OS Slackware linux 10.0 kernel 2.4 zonder X.
Als ik thuis ben gaat het pingen naar de server gewoon goed, dat is natuurlijk ook vanzelfsprekend.

en van het werk uit pingen (commandline in w2k) krijg ik dit:

C:\Documents and Settings\evr>ping emielvanrossum.nl

Pingen naar emielvanrossum.nl [82.161.166.186] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 82.161.166.186:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (100% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0 ms, Maximum = 0 ms, Gemiddeld = 0 ms

C:\Documents and Settings\evr>

Shares heb ik niet (dat is toch bij windows he?)

De server staat altijd aan.

hoe kun je een modem ping toe laten laten???
BoAC schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:17:
Sluit je modem of router niet op een of andere manier de verbinding niet af na een een bepaalde tijd geen data-verkeer van binnenuit?
ja dat is dus wat ik vermoed maar hoe kom ik er achter en kan ik het verhelpen.

ik heb pas mijn router gerecet en ik heb echt poort 80 naar de server geforward en niet naar mijn werkstation.

waar moet ik de topic naar verplaatsen????

ik dacht dat er tegenwoordig met een adsl verbinding niet meer gedaild word maar dat dat dhcp is??

Verwijderd

Wat boac zegt; je router ziet geen verkeer meer en sluit de verbinding.
Zolang je server zelf niks nieuws opzet, blijft de lijn gesloten.

Je provider zal verkeer van het internet naar naar je ip NIET forwarden, wat je zelf niet geinitieerd hebt vanuit de clientmachine.

Laat op de server een constante ping draaien naar een server van je provider, en je bent ervanaf.

• Emielio
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:55:
Wat boac zegt; je router ziet geen verkeer meer en sluit de verbinding.
Zolang je server zelf niks nieuws opzet, blijft de lijn gesloten.

Je provider zal verkeer van het internet naar naar je ip NIET forwarden, wat je zelf niet geinitieerd hebt vanuit de clientmachine.

Laat op de server een constante ping draaien naar een server van je provider, en je bent ervanaf.
Hoe doe je dit precies?????
En is dit een gebruikelijke/elegante oplossing???

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:27

rally

Deyterra Consultancy

Als het goed is moet je in de router bij de PPTP verbinding kunnen opgeven naar hoeveel minuten/seconden de verbinding moet worden verbroken.

Bij (bijvoorbeeld) de Draytek moet je dan "always" aanvinken waarop de timeout op -1 werd gezet. Bij andere routers betekend een waarde van "0" altijd aan.

Probeer daar eens naar te zoeken.

Een constante ping is inderdaad niet de meest elegante oplossing ;)

http://www.deyterra.com

• Emielio
Okeey dit ga ik vanavond eens proberen te zoeken.

Vraagje, waarom heb jij video kaarten als Geforce en Matrox in een server zitten???

Ik heb er ook een video kaart inzitten (S3 2mb pci) maar dat is omdat ie anders niet boot.

Je hebt toch geen snelle kaart in een server nodig of wel?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Emielio schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:54:
Wow hier komen snel veel reacties.
Tsja, in Professional Networking & Servers zitten nou eenmaal professionals die van een uitdaging houden :) En daarom denk ik dat dit ook meer voor Network Troubleshooting is; zie ook het eerste kopje in sys:/tweakers/net/PNS/faq.txt :)
ik heb pas mijn router gerecet en ik heb echt poort 80 naar de server geforward en niet naar mijn werkstation.
Da's mooi, houden zo :)
waar moet ik de topic naar verplaatsen????
Dat kun je zelf niet, dat moet je aanvragen, maar ik ben even zo vrij geweest om het voor je te doen :)
ik dacht dat er tegenwoordig met een adsl verbinding niet meer gedaild word maar dat dat dhcp is??
Ik bedoelde de DHCP die je intern hebt, dus je sitecom die voor DCHP-server staat te spelen naar je werkstation en je server. ADSL is idd zo'n beetje DHCP, tenzij je van je provider een statisch IP toegewezen hebt gekregen - maar dat had je dan denk ik zelf ook wel geweten :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 21-12-2004 15:32 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Move PNS > NT

• Emielio
@rally
sorry maar ik kan nergens in mijn router iets vinden over dat ie de verbinding sluit
en ik kan ook nix over PPTP vinden....

• Emielio
eerst krijg ik een regen aan hulp en op het moment dat is gemoved PNS > NT komt er helemaal geen reactie meer.
Dus krijg ik het idee dat de fanatiekelingen zich daar ophouden.
maar ik wacht nog effe geduldig af.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
stel de taakplanner van windows eens zo in dat ie gewoon
ping www.redhat.com

of een cronjob in linux dat ie datzelfde pingcommando doet iedere 5 minuten. Dan valt je verbinding iig niet weg. Zet verder energiebeheer in je server eens uit :D

Je server is verder bereikbaar nu hoor.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Documents and Settings\Maarten>ping emielvanrossum.nl

Antwoord van 82.161.166.186: bytes=32 tijd=46 ms TTL=57
Antwoord van 82.161.166.186: bytes=32 tijd=70 ms TTL=57
Antwoord van 82.161.166.186: bytes=32 tijd=105 ms TTL=57
Antwoord van 82.161.166.186: bytes=32 tijd=49 ms TTL=57

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 46ms, Maximum = 105ms, Gemiddelde = 67ms

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 22-12-2004 00:23 . Reden: windows --> linux ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Emielio
spone schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:21:
stel de taakplanner van windows eens zo in dat ie gewoon
ping www.redhat.com

of een cronjob in linux dat ie datzelfde pingcommando doet iedere 5 minuten. Dan valt je verbinding iig niet weg. Zet verder energiebeheer in je server eens uit :D

Je server is verder bereikbaar nu hoor.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Documents and Settings\Maarten>ping emielvanrossum.nl

Antwoord van 82.161.166.186: bytes=32 tijd=46 ms TTL=57
Antwoord van 82.161.166.186: bytes=32 tijd=70 ms TTL=57
Antwoord van 82.161.166.186: bytes=32 tijd=105 ms TTL=57
Antwoord van 82.161.166.186: bytes=32 tijd=49 ms TTL=57

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 46ms, Maximum = 105ms, Gemiddelde = 67ms
De server deed het gisteravond wel idd, maar probeer het vandaag overdag eens, dan doet ie het niet.
Volgens mij heb ik ook geen energie beheer.

Maar hoe zet ik zo'n cronjob aan???

Verwijderd

Je moet je internet router vertellen dat hij de connectie open moet houden. Vink even "persistent connection" aan en je probleem moet zijn verholpen.

• BoAC

BoAC

Memento mori

Zoek ik je Allied Data Copperjet Modem naar connection-timeout oid. En hetzelfde in je router hoewel ik eerder denk dat het daar niet in staat.

* BoAC kan geen handleiding van je modem vinden bij Allied Data :(

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik begrijp van de TS dat hij een Demon internet aansluiting heeft. Daarbij ga ik ff uit van een ADSL verbinding.
Dat heb ik ook.
Demon werkt weliswaar met statische IP-adressen, maar deelt ze via DHCP uit afhankelijk van je MAC-adres. Daarbij wordt naar mijn weten de verbinding niet verbroken bij geen data transfer.
Mijn webserver is 24-uur per dag beschikbaar.
Ik gebruik een ZyXel ADSL modem dat niet als router wordt gebruikt. Daarachter een Edimax router/switch waarbij poort 80 is geforward naar het interne IP van m'n server. M'n server draait ClarkConnect 2.2 (2.4x kernel).
Dit werkt feilloos!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:27

rally

Deyterra Consultancy

Emielio schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:24:
Okeey dit ga ik vanavond eens proberen te zoeken.

Vraagje, waarom heb jij video kaarten als Geforce en Matrox in een server zitten???

Ik heb er ook een video kaart inzitten (S3 2mb pci) maar dat is omdat ie anders niet boot.

Je hebt toch geen snelle kaart in een server nodig of wel?
/off topic
Die GeForce is geen superkaart. Het was toen de goedkoopste die ik kon krijge :)
Die Matrox werd bij de Dell PowerEdge 1400 geleverd. Mij hoor je niet klagen :D

Back on Topic
Ik heb onlangs bij een kennis van me PRECIES hetzelfde gehad. Daar werkte van binnenuit alles prima. Na precies 1 uur (en dat is "toevallig" de DHCP leasetijd knalde de verbinding er uit :(). Ik heb het probleem met de harde hand moeten oplossen door de AlliedData 813 te vervangen voor een Thomson SpeedTouch 608 en de router (een Linksys BEF11S4) vervangen door een Linksys Access Point.
Als ik nl. de modem herstartte kreeg de router weer een IP. Nadat de modem dus vervangen was bleef het probleem bestaan. Toen een WAP er in gezet en sindsdien heeft het probleem zich niet meer voorgedaan (klop op hout).
Het "grappige" is dat de oude modem met een andere Access Point (Senao om precies te zijn) het ook niet langer als een uur deed.

Het zou dus een probleem van je router i.c.m. je modem kunnen zijn.

Wellicht een duwtje in de goed richting, maar het blijft raar :?

http://www.deyterra.com

• Emielio
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 07:25:
Je moet je internet router vertellen dat hij de connectie open moet houden. Vink even "persistent connection" aan en je probleem moet zijn verholpen.
als ik zo'n optie had kunnen vinden had ik dat allang gedaan
BoAC schreef op woensdag 22 december 2004 @ 07:45:
Zoek ik je Allied Data Copperjet Modem naar connection-timeout oid. En hetzelfde in je router hoewel ik eerder denk dat het daar niet in staat.

* BoAC kan geen handleiding van je modem vinden bij Allied Data :(
ik ga eens even kijken of ik in de modem kan komen en daar opties kan aanpassen.
Hoppie schreef op woensdag 22 december 2004 @ 07:57:
Ik begrijp van de TS dat hij een Demon internet aansluiting heeft. Daarbij ga ik ff uit van een ADSL verbinding.
Dat heb ik ook.
Demon werkt weliswaar met statische IP-adressen, maar deelt ze via DHCP uit afhankelijk van je MAC-adres. Daarbij wordt naar mijn weten de verbinding niet verbroken bij geen data transfer.
Mijn webserver is 24-uur per dag beschikbaar.
Ik gebruik een ZyXel ADSL modem dat niet als router wordt gebruikt. Daarachter een Edimax router/switch waarbij poort 80 is geforward naar het interne IP van m'n server. M'n server draait ClarkConnect 2.2 (2.4x kernel).
Dit werkt feilloos!
bij mij doet ie het niet :'( :'( :'( :'( :'(
rally schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:26:
[...]

/off topic
Die GeForce is geen superkaart. Het was toen de goedkoopste die ik kon krijge :)
Die Matrox werd bij de Dell PowerEdge 1400 geleverd. Mij hoor je niet klagen :D

Back on Topic
Ik heb onlangs bij een kennis van me PRECIES hetzelfde gehad. Daar werkte van binnenuit alles prima. Na precies 1 uur (en dat is "toevallig" de DHCP leasetijd knalde de verbinding er uit :(). Ik heb het probleem met de harde hand moeten oplossen door de AlliedData 813 te vervangen voor een Thomson SpeedTouch 608 en de router (een Linksys BEF11S4) vervangen door een Linksys Access Point.
Als ik nl. de modem herstartte kreeg de router weer een IP. Nadat de modem dus vervangen was bleef het probleem bestaan. Toen een WAP er in gezet en sindsdien heeft het probleem zich niet meer voorgedaan (klop op hout).
Het "grappige" is dat de oude modem met een andere Access Point (Senao om precies te zijn) het ook niet langer als een uur deed.

Het zou dus een probleem van je router i.c.m. je modem kunnen zijn.

Wellicht een duwtje in de goed richting, maar het blijft raar :?
ik ga voorlopig nog effe proberen de hardware te behouden

• Emielio
Ik ben een beetje in de modem gedoken, maar het lukt nog niet helemaal.
Dit is de handleiding ftp://ftp.allieddata.nl/p...Manual_CJT_816_2Pv1.0.pdf
Dit is eigenlijk een modem router, maar Demon heeft hem zo ingesteld dat het een modem is.
Ik heb voor de handigheid even mijn client effe direct aan de modem gekoppeld, zodat ik op de modem zou moeten in kunnen loggen

volgens de handleiding zou het via http://172.19.3.1/ moeten kunnen (dit lukt niet), en ook volgens de handleiding zou de client het ip 172.19.3.2 moeten hebben.
Echter heeft mijn client het wan ip 82.161.166.186.

Het probleem is nu dat ik echt niet zou weten hoe ik op de modem in kan loggen
heeft iemand enig idee.

• BoAC

BoAC

Memento mori

Wat geeft ipconfig dan voor een resultaat?
Ik denk namelijk dat het wan-ip het ip is van je ppp verbinding ;) en dat er dus nog een ipadres is :)

• Emielio
Sorry maar in mijn geval is het ifconfig (Linux), maar eth0 is de netwerk kaart die verbonden is....
eth1 ise de onboard 10/100, en ik heb er een pci gigabit ingezet.

root@2400+:/home/emiel# ifconfig
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:0E:2E:28:40:21
inet addr:82.161.166.186 Bcast:82.161.167.255 Mask:255.255.254.0
UP BROADCAST NOTRAILERS RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:5031 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:5053 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:3875707 (3.6 Mb) TX bytes:662787 (647.2 Kb)
Interrupt:11 Base address:0x1f00

eth1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:0A:E6:A7:F2:3C
UP BROADCAST MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:0 (0.0 b) TX bytes:0 (0.0 b)
Interrupt:10 Base address:0xd400

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1
RX packets:25 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:25 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:1290 (1.2 Kb) TX bytes:1290 (1.2 Kb)

root@2400+:/home/emiel#

• Emielio
niemand een idee hoe ik in de modem kan komen????

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.speedxs.nl/index/support/doc_view?did=14

zelf op je etho het ip 172.19.3.2 toewijzen en dan met http:/172.19.3.1 connecten?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Emielio
Ja dat concludeer ik hier ook uit, dus ik denk dat ik het vanavond ga oplossen.

Dus heel erg bedankt Leuk_he

• Emielio
Ik ben er inmiddels achter dat het bij demon net iets anders werkt als bij speedxs, dus heb tijdelijk thuis geen internet...... maar ik heb op mijn werk alle documentatie van demon en de copperjet uitgeprint en ga vanavond weer effe vogelen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

}) dank je, dat ik heb kunnen helpen je internet verbinding te vernaggelen. 8)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Emielio
leuk_he schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:34:
[...]

}) dank je, dat ik heb kunnen helpen je internet verbinding te vernaggelen. 8)
internet doet het inmiddels weer:D dus dat is heel positief
en het ding werkt inmiddels als router maar nu ga ik me nog effe verdiepen in het ip forwarden want poort 22 en 80 moeten naar mijn server

• BoAC

BoAC

Memento mori

Over die connection-timeout: Zie pagina 22 van de handleiding die je ons gaf: je moet dan de opties Connect on Demand en Maximum idle time goed zetten ;)

Voor het forwarden van je poorten 22 en 80 zie pagina 29 ;)

Success!!
Pagina: 1