[Athlon64]snellere cpu of sneller geheugen

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:05
Maar eens een vraag over wijsheid plaatsen. Ik ga een AMD 64 systeem bouwen. Normaliter kijk ik niet naar de prijs maar ik zit sinds kort op mezelf en wil ik toch wel een budget toekennen aan mijn upgrade.

Ik heb 2 keuzes gemaakt, alleen zou ik wat advies willen omtrendt het geheugen.

Setup 1: MSI Neo 2, AMD 64 3200+ en 2 * 512MB PC3200 (circa 460 Euro)
Setup 2: MSI Neo 2, AMD 64 3500+ en 2* 512MB PC2700 (circa 460 Euro)

Mijn oude systeem gaat naar mijn vriendin en die hoeft geen GB aan ram te hebben. Ik kan dus voor setup 2 gaan, de 2 reepjes PC2700 meenemen en 2 reepjesvan 256MB bijkopen voor haar PC.

Mijn budget heb ik gesteld op 500 Euro. Liefst minder natuurlijk. Dus of een snellere CPU maar 333MHz geheugen of een langzamere CPU en 400MHz geheugen.

Ik denk zelf dat sneller geheugen de beste keus is, maar ik zou toch wel jullie mening willen weten voordat ik een definitief besluit neem.

Dus, wat is wijsheid? Snellere cpu of krachtiger geheugen

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 18:30
Zorg gewoon dat je een 3200 winchester neemt en dan krijg je hem makkelijk sneller dan een 3500 op luchtkoeling terwijl je ondertussen nog sneller geheugen hebt ook ;)

Even Tweakers checken...

Verwijderd

Uhm ik zou dus voor de 1e config gaan anders wordt je geheugen de bottleneck! en die cpu is ook wel ff op te fokken hoor naar een 3500 ;)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12
IK zou voor PC3200 gaan aangezien de Athlon64 een 400MHz bus heeft. Dan kan het geheugen tenminste 1:1 lopen. En hoe groot kan het performance verschil tussen een 3200+ en een 3500+ nou werkelijk zijn? IMHO is dat verschil z'n geld niet waard.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-08 18:10
Duidelijk: optie 1 met de Winchester 3200.

Met een beetje geluk kun je het geheugen en de processor 1:1 op hoge mhz laten draaien. Ik draai een 3000 op 265 1:1. De processor kan nog harder dus een multiplier van 10x268=2680 ligt in het verschiet voor je.

Verwijderd

zoals iedereen hier lijkt het me duidelijk dat je echt geen pc2700 geheugen moet nemen. Dat drukt de performance behoorlijk en je hebt nog extra risico's met incompatibiliteit ook.

• JeroenNietDoen
Winchester zeggen jullie? Ik moet zeggen dat ik ook geen andere S939 3200+ zie hoor.

Bedankt voor de tip, mijnvermoeden wordt dus eigenlijk bevestigd.

Verwijderd

Ja, hoe of waaraan kun je nou op een webshop zien of de verkochte processors wel een Winchester core hebben...??

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52

Thandor

SilverStreak

Een Winchester heeft 1,4V op de core.
Een Newcastle heeft 1,5V op de core.

Je zou dus kunnen mailen en/of kijken bij de specificaties of er meer info staat :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ja heb net opgemerkt dat bij sommige sites ze de coretype erbij vermelden.

Maar je kunt dus een Winchester 3200+ sneller krijgen als een Newcastle 3500+?

• JeroenNietDoen
Ik koop zelf liever bij bekende shops ala Informatique. Informatique heeft het niet bij alle CPU's staan, ik zag toevallig wel dat ze bij de 3500+ 2 verschillende hadden, de Winchester en de Newcastle core.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Kaap schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:33:
Ik koop zelf liever bij bekende shops ala Informatique. Informatique heeft het niet bij alle CPU's staan, ik zag toevallig wel dat ze bij de 3500+ 2 verschillende hadden, de Winchester en de Newcastle core.
Als ik je een zaak mag aanraden, ga voor PCMegaStore, echt een perfecte service, en ze reageren echt geweldig snel op je mail, meestal al binnen 15Minuten :) .
Ik heb die van mij er ook weg, en heb nog nooit iemand zo snel zien reageren, en inpakken kunnen ze, zelfde verhaal, nog nooit kreeg ik iets zo goed en netjes thuisgestuurd.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Daar heb ik mijn Mtek q8 gekocht!!

Echt een super-strak kast!!
Pagina: 1