Toon posts:

directory replicatie tussen een dc en standalone (web)server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil tussen een w2k server (dc) een directory repliceren (push) naar een share op een webserver. Zodra een bestand en/of directory op de \\dc\share\.... veranderd moet deze naar de \\webserver\share\... gerepliceerd worden.

Ik kan deze share vanaf de dc naar de webserver bereiken.

Deze webserver bevind zich in een dmz, en niet in de active directory. Hierdoor kan ik geen realtime replication met DFS/FRS opzetten.

Uiteraard heeft de stand alone webserver andere (local) login accounts.

Iemand een suggestie?

Grt

Verwijderd

realtime wordt lastig, alhoewel daar volgens mij wel tools voor bestaan (replistore kan het misschien).

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Wat is de argumentatie waarom FRS naar de DMZ toe niet zou kunnen? kwestie van de goeie poorten open zetten.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

standalone vs domain ?
bovendien moet het replicatie process 1 kant oplopen en zover ik weet kijkt(wil kijken) dfs/frs vanaf beide kanten. je wil alleen een push naar de dmz en niet een pull vanuit de dmz

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Firefox schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:48:
Wat is de argumentatie waarom FRS naar de DMZ toe niet zou kunnen? kwestie van de goeie poorten open zetten.
FRS werk niet van een "domain member" naar een "niet domain member". Bij stand alone DFS kan de replicatie volgens mij niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:45:
standalone vs domain ?
bovendien moet het replicatie process 1 kant oplopen en zover ik weet kijkt(wil kijken) dfs/frs vanaf beide kanten. je wil alleen een push naar de dmz en niet een pull vanuit de dmz
Precies: push naar DMZ

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Rsync kan dit, wel even wat omslachtig opzetten. Is wel een stuk sneller dan FRS in mijn ervaring.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Pagina: 1