Toon posts:

Is Sendmail noodzakelijk bij gebruik procmail?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb thuis een servertje draaien met fetchmail die netjes de mail ophaalt voro een aantal gebruikers. Ik maak tevens gebruik van een imap deamon. Nu wil ik eigenlijk dat bepaalde mails automatisch in een bepaalde imap-map worden geplaats. Dit kan prima met procmail.

Mijn vraag is nu, heb ik perse sendmail nodig als ik met procmail aan de slag wil? Of id dit optioneel (bv bij het auto-replyen van e-mails).

Heeft hier iemand ervaring mee?

Groet

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je fetchmail vervangt door getmail kun je je mail ook filteren zonder dat je procmail nodig hebt :)

getmail version 4

Het antwoord op je vraag moet ik je helaas schuldig blijven aangezien ik voor bovenstaande oplossing ben gegaan en dus geen procmail of sendmail gebruik :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:50
Hoeft niet.

Ik heb procmail en fetchmail. Je kunt een constructie doen als deze (in je crontab bv.):

code:
1
/usr/bin/fetchmail -m "/usr/bin/procmail -d username"

Username vervang je dan door de username van degene die de mail moet ontvangen. procmail leest dan vanzelf diegene z'n procmailrc.

Maar ok, deze setup is idd een beetje verouderd, er zijn inmiddels vast betere/handigere oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:17:
Hoeft niet.

Ik heb procmail en fetchmail. Je kunt een constructie doen als deze (in je crontab bv.):

code:
1
/usr/bin/fetchmail -m "/usr/bin/procmail -d username"

Username vervang je dan door de username van degene die de mail moet ontvangen. procmail leest dan vanzelf diegene z'n procmailrc.

Maar ok, deze setup is idd een beetje verouderd, er zijn inmiddels vast betere/handigere oplossingen.
Als ik je goed begrijp haal moet ik dus fetchmail in deze contructie vanuit de cron starten en dus niet meer als deamon laten draaien?