Toon posts:

GeForce FX 5200 Groene puntjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn GF 5200 FX zet allemaal groene puntjes op het scherm. Bij de post komen er allemaal raar gekleurde blokjes en strepen en dan blijft de post hangen. Als die wel door de post komt, dan kom ik bij het windows xp laadscherm waar dat het lopend balkje gedeeltelijk blijft staan. En in windows zelf dan krijg ik dus allemaal groene puntjes op mijn scherm. Ik heb al drivers geupdate (mobo en videokaart), maar dat zou sowieso al geen probleem mogen zijn, want dan zou die geen fouten mogen geven bij de post. Iemand een idee?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik herken het probleem (spijtig genoeg :/)
Ik heb m'n kaart (een Geforce 4 ti4600) getest in een ander systeem-> ok, een andere grafische kaart in m'n systeem-> nok => moederbord (msi kt4 ultra-bsr) stuk?)

misschien kan je ff posten wat voor hardware je voor de rest nog hebt zitten. En als je de mogelijkheid hebt bovenstaande test ook ff uitvoeren :)

[ Voor 7% gewijzigd door the_stickie op 21-12-2004 12:29 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

Fuelke

Forza Ferrari

Dit is eerder een topic voor Videoplanken & Beeldkanonnen want je probleem heeft niet te maken met games.

[ Voor 26% gewijzigd door Fuelke op 21-12-2004 13:00 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
Ik de gf zit op een Asus nforce2-400 chipset mobo. Ga de kaart eens proberen in een andere comp als ik zin heb, maar verw8 niet veel beterschap, maar goed.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Is de kaart wel goed genoeg gekoeld :?
Controlleer dus even of het heatsink nog wel stevig zit

Probeer ook eens om de kaart onder te klokken. Het geheugen en de core iets lager zetten (pakweg 20/30MHz) en kijken of hij dan wel werkt :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 22:20
Had ik ook met mij GF4 Ti4200 en het heeft waarschijnlijk met de koeling te maken dus die ga ik maar even vervangen. Ik verwacht dat dat ook met die van jou zo is.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

dennismaus schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:41:
Had ik ook met mij GF4 Ti4200 en het heeft waarschijnlijk met de koeling te maken dus die ga ik maar even vervangen. Ik verwacht dat dat ook met die van jou zo is.
Vervangen lijkt me niet, de meeste FX 5200's zijn passief gekoeld.
Het zal eerder zijn dat het heatsink niet genoeg contact maakt. Een mooie Zalman erop kan natuurlijk ook.
Probleem is wel dat de Zalman bijna net zoveel waard is als de videokaart zelf. Sparen voor een sneller model zou je dan eerder kunnen overwegen :) Tenzij je helemaal geen games speelt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 22-12-2004 12:29 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1