domein in eigen beheer krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 19:43
Op het werk hebben we de afgelopen jaren beschikking gehad over serverruimte van derden. Het enige wat we hebben aangeschaft is een domeinnaam met forwardingfunctie. deze is bij bedrijf X geregistreerd, maar wij zijn wel de eigenaar van de domeinnaam.

Nu komt de serverruimte te vervallen, en omdat er plannen zijn om in de nabije toekomst een aantal nieuwe sites te openen hebben we een stukje server via een reseller dienst in gebruik genomen. Om (administratief) niet meer afhankelijk te zijn van bedrijf X willen we de domeinnaam aan onze eigen nameservers hangen. Via de handleidingen van PLESK moet het technisch nog wel lukken om deze verplaatsing te realiseren, maar wat is het stappenplan om de domeinnaam met dns koppeling van bedrijf X naar onszelf te laten overgaan? Het streven is uiteraard een zo beperkt mogelijke downtime.

Waar moet ik aan denken en in welke volgorde dien ik dit aan te pakken?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Zorg ervoor dat de nieuwe site/server geheel klaar en operationeel is en daarna laat je het DNS record voor de nieuwe site opnemen.

Zonder informatie of het een .nl domein of iets anders betreft is dat alles wat ik er op kan zeggen.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

Zoals Dhr. Tijger al zei, om wat voor domein gaat het?

[ Voor 137% gewijzigd door sknnr.nl op 21-12-2004 13:20 ]

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Toevallig heb ik laats precies hetzelfde gedaan. Dit zijn de stappen.

1. Zorg dat je server netjes geconfigureerd is en alles werkt.
2. Zet in jouw dns servers het domein en test deze met de tool van SIDN (zie sidn.nl)
3. Verhuis al je data van Hoster X naar jouw eigen machine. Je wilt immers behalve dns ook je website, eventueel mail weer te zien krijgen! (met plesk kan dit heel goed!)
(TEST) 4. Verander de dns entry's bij hoster X. Verander alle IP adressen van de machines van hoster X naar de ip's van jouw machine.
(TEST) 5. Test en kijk of alle providers jouw dns'en overnemen. Als het goed is halen ze nu de date bij jou weg.
6. Verhuis de dns bij SIDN (SIDN verhuisformulier) van hoster X naar jouw dns servers.

[ Voor 17% gewijzigd door Erhnam op 21-12-2004 13:33 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 19:43
Ik wist niet dat er verschillende procedures zouden zijn voor verschillende types domeinen. Het gaat hier om een .nl domein.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:10
Als het hier om een .nl gaat is dit de procedure:

Zorg dat op je nieuwe DNS servers je DNS instellingen goed zijn en controleer deze met de nameserver check op sidn.nl. Als je hier 0 errors hebt kan je bij je nieuwe hostingbedrijf vragen of ze het domein willen verhuizen. Hierbij dien je zelf een SIDN verhuiscontract in te vullen. Zorg wel voor verhuizing dat je je oude provider inligt zodat ze jou uit de administratie kunnen halen.

Zorg uiteraard bij het verhuizen dat je ook je nieuwe DNS servers opgeeft. Na verhuizing zal je domein vanaf de volgende werkdag tussen 7 en 8 uur werken via de nieuwe DNS en krijg je geen rekening meer van je oude provider.

Let wel op dat je voor verhuizing ook moet betalen en vanaf de verhuisdatum is je domein 1 jaar geldig. Het resterende tijd die je bij je oude hosting had wordt dus niet opgeteld bij de vervaldatum.

Succes!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Pagina: 1