Toon posts:

[css] mogelijkheid tot samenstellen van background image TD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een background image in een <td> samen te stellen uit drie plaatjes?
Een achtergrond plaatje met een rode lijn van 1 px door het midden, en de plek van de lijn moet variabel ingesteld kunnenworden.

De plek (hoogte) van de rode lijn tov de gehele cel is afhankelijk van een precentage (variable uit database) van de gehele hoogte van de cel.

Het wordt een soodt grafiek met staafdiagrammen die als image per rij geplaatst wordt met op de achtergrond de rode lijn die, in dit geval, een streeflijn moet voorstellen.

Alle staafdiagramme weken perfect, alleen krijg ik het niet voor elkaar om de achtergrondplaat in de td dynamisch samen te stellen uit die delen (zwart, lijn, zwart)

Kan zijn dat dit topic in Programming & Webscripting moet zitten, maar daar kon ik niet zo goed over oordelen.De grafieken worden samengesteld door variabelen uit een ms-sql database en de taal is .asp

Gr Niek

Verwijderd

Per element kan je maar één background-image instellen. Wat je wilt zal dus niet lukken met één TD.
Je kan toch ook het element een background-image zetten. Vervolgens plaats je een gewone afbeelding in dat element en die geef je de goede positie op met CSS.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 11:42 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De data van een grafiek is geen visuele data; maar is een specifieke waarde die zelf als content gezien moet worden ..

Grafieken moet je dan eigenlijk ook niet via standaard CSS op willen lossen:
Maar SVG is hiervoor een veel betere oplossing:

neem bv http://www.adobe.com/svg/demos/chart.html
je kunt hiermee de visuele rendering en de werkelijke content scheiden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er al even naar gekeken, (svg) maar gezien het tijdsbestek niet haalbaar op dit moment.
Daarnaast moet het overal draaien zonder geinstallerde svg-software.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:52:
Ik had er al even naar gekeken, (svg) maar gezien het tijdsbestek niet haalbaar op dit moment.
Daarnaast moet het overal draaien zonder geinstallerde svg-software.
Dit zit als 't goed is standaard bij de Acrobat Reader (last time I checked)

Verwijderd

Heb even een voorbeeldje voor je gemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<style type="text/css">
  #grafiek {
    background-image: url(grafiek.gif);
    width: 680px;
    height: 415px;
    border: 1px solid #000000;
  }
  #grafiek hr {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    position: relative;
    top: 30%;
    border: 2px solid red;
  }
</style>

<div id="grafiek">
  <hr>
</div>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank Quest, ga er nu meteen na kijken

Verwijderd

Topicstarter
Quist,
Is het ook mogelijk om de hr mee te laten schalen gerelateed aan een tabel (en niet background image). Hierbij staat de hoogte van de tabel vast maar niet de breedte.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
dan geef je hem toch gewoon geen breedte mee?? (in dit geval zul je dus de bovenliggende div geen breedte mee moeten geven....)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Pagina: 1