Kan ik een regel toevoegen aan een Javascript, zodat het script bijvoorbeeld alleen op 20, 21 en 22 december wordt uitgevoerd?
Verwijderd
Je bent wel afhankelijk van de client-side instellingen van je bezoeker. Als hij de datum niet goed heeft staan, dan werkt de code niet. Je kan met JavaScript eenvoudig de datum opvragen en dan conditioneel een stuk code uitvoeren met een IF statement.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| var oDate = new Date(); var iMonth = oDate.getMonth() + 1; var iDay = oDate.getDate(); switch (iMonth + "voor_crisp" + iDay) { case "12voor_crisp20": case "12voor_crisp21": case "12voor_crisp22": /* code */ } |
edit:

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 11:44 ]
Weinig programmeer ervaring en geen met javascript, maar wat dacht je van een datum check doen. Levert een OK op.
En dan If(datumcheck) {
rest van je programma}
En dan If(datumcheck) {
rest van je programma}
[ Voor 8% gewijzigd door Terror op 21-12-2004 11:32 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Als je op de server een scripttaal als PHP of ASP hebt, kun je ook serverside te werk gaan, dan ben je van de clientkant niet meer afhankelijk. Zet een conditie in je PHP/ASP-pagina die het stukje relevantie javascript gewoon alleen op de dagen die jij wilt in je pagina zet, of je maakt de javascript variabelen op de server (aan de hand van de datum die daar staat ingesteld) en laat het javascriptje die controleren.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:31:
Je bent wel afhankelijk van de client-side instellingen van je bezoeker. Als hij de datum niet goed heeft staan, dan werkt de code niet. Je kan met JavaScript eenvoudig de datum opvragen en dan conditioneel een stuk code uitvoeren met een IF statement.
Anders moet je inderdaad de datum opvragen aan de client kant en dat is niet 100% betrouwbaar dus.
[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 21-12-2004 11:35 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Nogal logisch jah, maar aangezien hij hier in W&G z'n vraag neerplempt ga ik ervan uit dat hij JavaScript wil gebruiken.Cyphax schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:33:
[...]
Als je op de server een scripttaal als PHP of ASP hebt, kun je ook serverside te werk gaan, dan ben je van de clientkant niet meer afhankelijk. Zet een conditie in je PHP/ASP-pagina die het stukje relevantie javascript gewoon alleen op de dagen die jij wilt in je pagina zet.
Tuurlijk, het antwoord heb je 'm ook gegeven, maar als hij denkt "hee, dat kan misschien nog wel beter dan met Javascript" is ie ook geholpen, toch?Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:34:
[...]
Nogal logisch jah, maar aangezien hij hier in W&G z'n vraag neerplempt ga ik ervan uit dat hij JavaScript wil gebruiken.
De keuze ligt bij hemzelf.
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Bij microsoft kun je een CHM-handleiding downloaden met daarin alle javascript functies. Er zit ook een lijstje in de handleiding die vertelt wat ECMA-compliant is en wat MS-only.
12 + 20 is 32 bij mij hoorJavaScript:
1 switch (iMonth + iDay) { }
Intentionally left blank
Verwijderd
Volgens mij heb ik koffie nodig 
't is nu opgelost (en hoe)...
't is nu opgelost (en hoe)...
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 11:45 ]
Pagina: 1