[hoster] site down of gehackt???

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 09:13
hallo allemaal

Eerst een opmerking. ik weet niet of dit onder dit kopje thuis hoort, maar ik weet effe geen betere categorie. Anders wil ik vragen aan een mod om het te verplaatsten.

Vanmorgen:

de site www.fotosvanurk.nl ging ik vanmorgen heen. deze deed het niet meer :( . ik kreeg een melding this site is defaced. NeverEverNoSanity WebWorm generation 18.

Deze melding kent google niet en ik ook niet.

Ik ging met ftp proberen dingen up te loaden en dat ging prima. Ik wilde kijken of mijn bestanden waren veranderd. Dit was niet het geval.

Na verloop van tijd kwam de error 404 van de site. En een tijdje later werkte de ftp ook niet meer.

PCectreme de telefoon werkt niet en de mail doet niks. alles komt terug met failure notice.

[B]
Vraag:
[\B\

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

is pcextreme gehackt of ik of geen van beide?

Klaas

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 18:30
Op dit moment vind er een storing plaats met onze Apache webserver, wij doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

At the moment there is malfunction at the Apache webserver, we are trying everything to get your website back online.

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dit moment vind er een storing plaats met onze Apache webserver, wij doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
staat nu op je site dus lijkt me duidelijk :?

Defunctus Deo Juvente

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 09:13
hmz staat er zeker net. nog niet gezien

Nou ja ik was gewoon te vroeg met posten. In ieder geval dank:)

Klaas

Verwijderd

Yep, heb ik gisteravond ook last van gehad. Het vervangt alle index.* bestanden op je webserver, en alle klanten waren dus aangepakt. Gisteravond backups teruggezet, phpbb forum software ge-upgrade van een klant waardoor ie binnen was gekomen, php versie ge-upgrade naar de laatste versie (4.3.10) en tot op heden (nog) geen last meer gehad.

Ik heb de perl-code hier, en het ziet er nogal simpel uit.. Hij doet een request naar google.com, vervangt wat waardes, loopt je hele systeem over voor de index.* files (asp, phtml, php) en vervangt deze door een file met een deface tekst erin.

Zie ook: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?f=14&t=248046

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 11:37 ]

Verwijderd

hehe altijd al gezegd dat je geen standaard default pagina's moet gebruiken (dus geen default.asp/htm/html of index.htm/php of whatever.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:07:
hehe altijd al gezegd dat je geen standaard default pagina's moet gebruiken (dus geen default.asp/htm/html of index.htm/php of whatever.
Das een mooi verhaal maar dat wil dus niet altijd als je een betaalde hosting hebt.

Ik had het gister ook op mn site, eerst kreeg ik de Deface bericht en enkele uren later werkte de http en de ftp niet meer. Vanmorgen is de back-up terug gezet en werkte het weer.

Overigens belde een maat van me naar redbus en wist ons te vertellen dat het over grote deel van de servers daar plat lag (smorgens rond 7 uur)

Al met al: weer een of andere lame scriptkiddie :(

I am the great Cornholio!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:08
Heel vervelend, maar dit is gewoon een storing bij je hoster. Die zorgt ook wel dat de boel weer online komt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.