tft-scherm op videokaart????

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
Is het mogelijk?

Ik heb een vrij lastig vraagje, waar ik zelf geen antwoord op weet.
Mischien weet een van m'n vrienden het ;0

Het volgende: ik heb hier een (oude)laptop liggen waarvan het MB verrot is.
Het TFT-scherm werkt nog wel, nu wil ik een protable quake/game/ftp server(om mee tenemen naar lanparty's enzo) in een flightcase gaan bouwen (z'n ijzeren koffer), onderdelen en zo zijn allemaal al regelt.

NU nog het beeld, ik heb geen zin om elke keer met 14inch monitor tegaan sleepen, dat is geen pretje, dus mijn vraag:
Is het mogelijk dat ik een TFT scherm zodanig een schakkelaartje of speciale videokaart koop dat ik dat TFT scherm ervoor kan gebruiken.

DELEON: je had geljik heb hm ff aangepast

Verwijderd

(heb't 2x moeten lezen voor ik't begreep, maar ik ben nog niet helemaal wakker (vinden ze hier op werk ook zo leul ;))
anyway
Tis wel heel koel, zo'n tft-schermpie aan de binnenkant van de desksel :)
Ik ben niet al te technisch, maar ik vermoed dat't zoiets gaat:
tft-schermpie loshalen, zit met een soort flatcable vast aan't moederbord.
Dan weet ik't niet meer ;)
hehe maaruh, sommige videokaarten (matrox?) hebben zo'n connector op de videokaart zitten. Die's volgens mij voor't gebruik van zo'n mpeg-kaart, voor het doorgeven van't signaal. no idea of die flatcable uberhaubt past, laat staan of-ie idd dat signaal doorgeeft....
Denk niet dat je veel aan deze reactie hebt maar misschien zet't je op een idee...

• HermeS
Tis wel heel koel, zo'n tft-schermpie aan de binnenkant van de desksel :)
Inderdaad :)
tft-schermpie loshalen, zit met een soort flatcable vast aan't moederbord.
Dan weet ik't niet meer ;)
hehe maaruh, sommige videokaarten (matrox?) hebben zo'n connector op de videokaart zitten. Die's volgens mij voor't gebruik van zo'n mpeg-kaart, voor het doorgeven van't signaal. no idea of die flatcable uberhaubt past, laat staan of-ie idd dat signaal doorgeeft....
Denk niet dat je veel aan deze reactie hebt maar misschien zet't je op een idee...
integendeel,, daar had ik nog niet aan gedacht, ik wist wel dat er een op somige videokaarten een aantal van die pinnen zitten maar dat die hiervoor gebruikt werden.. hmm weet iemand daarover meer!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ja das de Feature (of was het nou Future?) Connector. Zo'n beetje elke videokaart heeft er een en ik heb nog nooit iets gezien wat je erop kan prikken. Tis bedoeld voor MPEG-accelerators enzo. Dat TFTtje gaat niet werken denk ik, maar dat zou wel cool zijn. Ik heb zelf ook nog ergens een dooie laptop met een werkend TFTtje liggen :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik heb ook geen verstand van tft en laptops, maar...

Is het misschien zo dat ding gewoon gebruikt maakt van een dvi interface, of nog beter d-sub? Dan kan het wel met een flat-cable of of iets dergelijks aan je dooie laptop moederbord vast zitten, maar als je de uiteinden van de kabels op de juiste manier op een dvi of d-sub connector soldeert denk ik dat er een redelijke kans is dat ie gaat werken.

Verwijderd

het kan wel, heb ik een keer een foto van gezien op een casemod site, die gast had er een convertertje tussen wat het vga signaal omzet in een ??? signaal voor zo'n schermpje, die had ie gewoon ergens gekocht.

Verwijderd

Wil ik ook!

Ik moet helaas nog eventjes wachten tot pa's laptop doodgaat.

Ik hoop dat het scherm het wel overleeft.

De eerste bad-sectors zitten al op de HD , dus het begin is er al >:)

• HermeS
teneerste bedankt alvast voor de reacties,

ik heb vanmiddag de compaq helpdesk gebelt, 4 keer doorverbonden, maar toen ik tegen die laatste kerel vroeg wat ik wou viel hij geloof ik van zijn stoel af. :)

hij wist zelfs niet waar ik het over het,,(werkelijk waar, hij vroeg me zelfs wat dat tft was waar ik het overhad),

heilko, hmm bedankt zal ff verder zoeken op inet.
Sir: heb je mischien een link.. ?

heeft er misschien iemand hier een videokaart met een flatpanel uitgang, en zo ja hoeveel pinnen heeft dat dingetje,, mischien is dit namelijk wel mogelijk om dat dit toch wel een (beejte) op tft lijkt alleen dan zonder stekkertje....

Als het lukt maak ik wel ff een mooi siteje, met pics enzo..

Verwijderd

Ken je alvast niet die laptop ontleden? Dan weet je precies wat erin zit en wat je dus nodig hebt..... want hij was toch al stuk?

Dan kijken wat er tevoorschijn komt en misschien zeg je wel: eureka! Ik heb alleen maar dat-en-dat nodig........

We horen het wel. *D

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hier heb je een site waar je misschien wel iets aan hebt ! Laat maar iets weten, ben zeer benieuwd. Ik heb alleen geen oude laptop heb net een nieuwe ... Zonde om die te moeten slopen *D

Hier is de site:
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2rgbs.html

-

Verwijderd

Weet niet om wat voor type compaq het gaat maar weet wel dat bepaalde type`s een soort van stekkerblokje hebben wat je op het mb prikt voor de video .(dacht oa. de Armada 15xx serie ) Nou is dit een wilde gok maar mischien werkt het .

Als het een hierboven genoemde connector is
zou je dan met wat solderen en een goed schema die draden niet op een oud stuk vga monitor kabel kunnen plaatsen zodat je het scherm op de normale manier aansluit ?

• HermeS
allemaal bedankt voor jullie inspanning,

ben ff goed gaan zoeken en zo, en heb een mailtje gestuurt naar de webmaster van de link hier 2 posts boven:
I don't have any plans for this kidn of interfacing.
Doing it woudl be far from trivial and you sould need lots
of technical informaiton on the display (there are many
diifferent display and interfaces used in laptops) and
then lots of technical information to design them circuit.
Not worth of the toruble.
Ik now some people whi have though this first as a good
idea but later gave up because it was too complicated.
-----
iet's jammer, maar dan geef ik het op... :(

nogmaals bedankt iedereen.
Pagina: 1