GPRS M55 Laptop Routeplanner

Pagina: 1
Acties:

• Grimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-01 11:39
Hallo,

Ik vraag me af of het mogenlijk is om met mijn GPRS telefoon (Siemens M55) een routeplanner te draaien op m'n laptop.

Wat ik weet:
- Met een GPRS ontvanger en de juiste routeplanner software kan je je laptop inrichten als routeplanner.

Wat ik wil weten:
- Is mijn M55 een GPRS ontvanger, net als de losse USB apparaatjes die je kan kopen.
(Ik heb een data kabel)
- Heeft mijn Telfort Prepay hier nog iets mee te maken of gaat het hier buiten om?
- Als het kan, hoe stel ik dit dan in?
- Nog tips voor goede routeplanner software?

Via de search functie kon ik wel wat M55/GPRS topics vinden, maar die gingen over het gebruik van e-mail via GPRS....

Grim

Verwijderd

ik ben bang dat je GPRS --> internet op mobiele telefoon en GPS --> Global Positioning System door elkaar haalt

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Haal je niet GPS en GPRS door elkaar?

GPRS is een manier om data te versturen via (o.a.) een mobiele telefoon. GPS is een systeem om plaatsbepaling te kunnen doen.

edit:

11 enzo

[ Voor 7% gewijzigd door P_de_B op 21-12-2004 11:11 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Grimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-01 11:39
Ahhh crap... :(

Naja stom van me, dan toch maar gewoon een GPS ontvangertje kopen.

Grim

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 20:25

WPN

hehehe

de eerste die ik dat door elkaar zie halen, vind ik wel humor! :D

maar het idee van een GPS module in je GSM zou toch ook niet slecht zijn
ook al zou het misschien beperkt blijven tot de positie van je netwerkmasten die je kan berekenen enzow.... u know what i try to explain ;)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• P_de_B
  • Niet online
Peluso schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:46:
ook al zou het misschien beperkt blijven tot de positie van je netwerkmasten die je kan berekenen enzow.... u know what i try to explain ;)
Dat kan nu al :) De naukeurigheid varieert maar je kunt tot op enkele honderden meters nauwkeurig.

Linkje heb ik even niet bij de hand, maar de mappoint.net location services werken op deze manier. In Europa is ook een provider die met (bijna) alle telco's een overeenkomst heeft. Je moet jezelf wel aanmelden en het is niet gratis, maar het werkt wel.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 20:25

WPN

Dat kan nu al :) De naukeurigheid varieert maar je kunt tot op enkele honderden meters nauwkeurig.
nice to hear

maare... enkele honderden meters nauwkeurig.... lol... zie het al voor me

"ja hierheen...." *PLONS*!! "blub, maar op mn mobiel stond deze vijver pas 200 meter verder, blub"

ze kunnen toch via triangulatie (zoiets) je mobiel opsporen via gsm masten
ok, dan kan je door te bewegen wel dat verschil krijgen, maar dat moet toch te overkomen zijn lijkt me, door extra polling van de masten ofzow?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• P_de_B
  • Niet online
Peluso schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:06:
[...]

nice to hear

maare... enkele honderden meters nauwkeurig.... lol... zie het al voor me

"ja hierheen...." *PLONS*!! "blub, maar op mn mobiel stond deze vijver pas 200 meter verder, blub"

ze kunnen toch via triangulatie (zoiets) je mobiel opsporen via gsm masten
ok, dan kan je door te bewegen wel dat verschil krijgen, maar dat moet toch te overkomen zijn lijkt me, door extra polling van de masten ofzow?
Het kan in dichtbevolkte steden veel nauwkeuriger (vaak meer masten). Op het platteland zal het minder nauwkeurig zijn. Het is denk ik niet nauwkeurig genoeg voor routenavigatie, daar heb je immers nauwkeurigheid tot op een paar meter nodig. Je moet meer denken aan oplossingen als welk restaurant is dicht bij mijn huidige postitie.

• P_de_B
  • Niet online
Wat intressante linkjes:

http://www.mobispot.net/mobispot/uk/en/
http://www.microsoft.com/...cationserver/default.mspx

Dit is echt wel een intressante techniek. Tipje: als je een MSDN abonnement hebt kun je een jaar gratis een account aanvragen.

Pagina: 1