Kan iemand mij vertellen wat nu een goede keuze is qua computer om digitale video vanaf een camera mee te bewerken?
Dus, wat heb je minimaal nodig en werkt dan ook nog eens lekker snel?
Ik wil een aparte computer samenstellen die alleen voor dit werk geschikt is.
Dus geen games of andere zaken, puur videobewerking.
Ook wil ik een lekker stil systeem (hoeft niet perse met waterkoeling) zodat ik het
geheel in de woonkamer kan zetten.
Kast :
Moederbord :
Processor :
Geheugen :
Harde schijf :
Videokaart :
Geluidskaart :
Monitor :
Dat was het wel een beetje, ik hoop hier goede reacties van terug te krijgen van mensen die al de nodige ervaring hebben hiermee.
*Update*
Oke, na 2 reacties nog het volgende:
Het budget is rond de 1000 euro's.
Ik gebruik op het moment Pinaccle Studio 9 ( de Plus versie besteld, moet ik nog binnen krijgen).
En ik weet inderdaad dat het een vrij open vraag is maar ik was ook nieuwsgierig naar mensen die al een computer hebben voor videobewerking en wat de ervaringen zijn met de systemen die ze hebben.
Dus, wat heb je minimaal nodig en werkt dan ook nog eens lekker snel?
Ik wil een aparte computer samenstellen die alleen voor dit werk geschikt is.
Dus geen games of andere zaken, puur videobewerking.
Ook wil ik een lekker stil systeem (hoeft niet perse met waterkoeling) zodat ik het
geheel in de woonkamer kan zetten.
Kast :
Moederbord :
Processor :
Geheugen :
Harde schijf :
Videokaart :
Geluidskaart :
Monitor :
Dat was het wel een beetje, ik hoop hier goede reacties van terug te krijgen van mensen die al de nodige ervaring hebben hiermee.
*Update*
Oke, na 2 reacties nog het volgende:
Het budget is rond de 1000 euro's.
Ik gebruik op het moment Pinaccle Studio 9 ( de Plus versie besteld, moet ik nog binnen krijgen).
En ik weet inderdaad dat het een vrij open vraag is maar ik was ook nieuwsgierig naar mensen die al een computer hebben voor videobewerking en wat de ervaringen zijn met de systemen die ze hebben.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 11:26 ]