HighPoint RocketRAID 454 kopen in US?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17
Ik wil graag de HighPoint RocketRAID 454 kopen. Uiteraard de pricewatch gecheckt, alternate.nl voor 99 euro en komplett.nl voor 125 euro. Alternate gebled maar pas in januari ergens leverbaar. Ik ben volgende week vrij, dus eigenlijk wil ik er dan al mee "spelen". komplett.nl vind ik te duur, prijsverschil van 25 % is nogal wat. Via google kwam ik bij een winkel in duitsland terecht waar hij ook rond de 100 euro was, maar niet leverbaar. Daarna vond ik 'm hier, voor 89 dollar! Met de huidige koers is dat niet veel natuurlijk, maar ik ken deze winkel niet, en hoe lang het zou duren voor ik 'm dan binnen heb. Ik heb nu dus eignlijk 2 vragen:
1. Kent iemand deze winkel (ok daar is dit waarschijnlijk een beetje het verkeerde subforum voor)
2. (Belangrijker) Kent iemand een winkel in nederland waar ze de HighPoint RocketRAID 454 verkopen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ken deze winkel niet, maar vergeet niet dat je invoerrechten en evt belasting moet betalen wanneer je spul van buiten de EU importeert. Dan kom je uiteindelijk ongeveer even duur of zelfs duurder uit. Beter is om het door een vriend/kennis in USA te laten bestellen en het vervolgens via de reguliere post te laten versuten. Mits je een vriend/kennis in USA hebt uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hmm dat wist ik niet. Dat valt tegen dan. Vriend/kennis in de usa heb ik niet helaas.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik was even op zoek naar een alternatief, en kwam uit op de Promise Fasttrack SX4000. Dus nou was ik net even over de promise site aan het surfen, en ik zou zweren dat ik ergens de mogelijk zag om er 8 disks aan te hangen, maar nu kan ik het nergens meer vinden... Volgens mij kunnen er maar 4 aan namelijk. Ik wil erg graag een RAID 5 array in m'n pc omdat ik al die GB's niet kwijt wil.

Ik zit nu dus te denken aan de Promise SuperTrak SX6000 Pro, 6 schijven, € 261,- in pricewatch. De 3ware producten zijn meteen weer zo duur.. De pdf op promise.com is alleen stuk, dus weet iemand of deze kaart online expansion ondersteund? (de sx 4000 wel)

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 22-12-2004 10:19 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 10:05

MF

Take a Seat

Deze link is denk ik wel wat voor je: nieuws: Goedkope betrouwbare RAID5-oplossingen vergeleken (zijn echter wel SATA kaarten)

Ikzelf heb de HighPoint RocketRaid 1640 besteld. 4 SATA kanalen en RAID 5 voor minder dan 100 euro. :> (echter is deze kaart door gebrek van een slimme chip wel vrij CPU afhankelijk)

BTW op de promise site staat wel wat er op de SX 4000 kan:
# Four-channel ATA RAID controller with support for up to four Ultra ATA/133 drives
# 32-Bit/66MHz PCI 2.2 interface
# Support for RAID level 0, 1, 10, 5 and JBOD

[ Voor 30% gewijzigd door MF op 22-12-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Thnx. Probleem is alleen dat ik de schijven al allemaal heb liggen, en vind het zonde om ze te vervangen. Ook vind op de een of andere manier een RAID 5 array van 4 schijven altijd "zonde", omdat je dan 25% van je capaciteit op moet offeren. Liever heb ik 6, of nog liever 8 schijven eraan hangen. Maar de HighPoint RocketRAID 454 ondersteund weer geen online expansion, dus dan zou ik ineens een array van 8 schijven moeten maken. En de Promise SuperTrak SX6000 Pro kost weer het dubbele... Ik word gek van al dat wikken en wegen!
BTW op de promise site staat wel wat er op de SX 4000 kan:
[...]
Dat had ik ook gevonden, maar ik dacht dat ik ook ergens 8 genoemd zag worden. Nou ja zal wel een gevalletje wishfull thinking geweest zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door sig69 op 22-12-2004 10:25 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kun je ook aan de typenummer zien: SX4000 kan 4 disken aan, SX6000 6 stuks en SX8000 accepteert 8 schijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

monarch is wel een van de groteren in de us btw, niet een of andere lokale pcboer in een of ander boeren gat.
newegg is ook een grote in de us

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:36

sphere

Debian abuser

Dat opsturen door een vriend of kennis moet dan ook nog op speciale wijze, namelijk de zending moet gemarkeerd worden als "gift". Ook belangrijk is dat je de zending niet kan verzekeren, als je geen btw/invoerbelasting wil betalen, want dan weet de douane meteen wat het ding waard is (en dat je dus boven de vrijstelling zit).

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Pagina: 1