[w98] net use fout 2106

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 13:32
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb hier 2 windows 98 pc's, een printserver en een printer. Op dit moment staat de printer op beide pc's geinstalleerd en dit werkt allemaal goed. Op een van de pc's staat echter nog een wp 5.1 geinstalleerd, en die heeft dus een lpt poort nodig om te printen. Nu weet ik dat je door middel van het commando net use een poort een aan netwerkprinter kan koppellen maar ik krijg dan de volgende foutmelding:

Fout 2106: de handeling kan slechts worden uitgevoerd naar een server, niet naar uw eigen computer.

Probleem is echter dat er geen server aanwezig is. Weet iemand een andere manier om de lpt poort toch aan de printer te koppellen? Het is geen optie om hem naar de andere pc te laten verwijzen want dan moet hij altijd aan staan. Dit wil de klant niet.

I do what I like and I like what I do

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 07:38
schopje dan maar,

Ik zit met het zelfde probleem,
ik heb hier een linkpro 'printserver' die een netwerkprintpoort op mijn pc installeerd,
vanuit windows printen gaat goed, alleen met qbasic kan ik alleen naar een lpt poort printen,

ik wil dus met net use lpt2 \\localpcnaam\printshare

die printer delen maar krijg dezelfde melding als de topicstarter....

Verwijderd

Ik weet dat XP een aantal .vbs bestanden in %WINDIR%\system32 heeft staan die je hiervoor kan gebruiken (volgens mij prncnfg.vbs). Geen idee of Win98 deze ook heeft...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

GoVegan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:10:
schopje dan maar,

Ik zit met het zelfde probleem,
ik heb hier een linkpro 'printserver' die een netwerkprintpoort op mijn pc installeerd,
vanuit windows printen gaat goed, alleen met qbasic kan ik alleen naar een lpt poort printen,

ik wil dus met net use lpt2 \\localpcnaam\printshare

die printer delen maar krijg dezelfde melding als de topicstarter....
Wat probeer je nu te doen :?
Je hebt het over printerdelen, maar geeft een commando om een printer te connecten ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 07:38
Koffie schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:58:
[...]

Wat probeer je nu te doen :?
Je hebt het over printerdelen, maar geeft een commando om een printer te connecten ?
het zelfde als de topic starter wil, printen in dos, hij in wp51 en ik in qbasic
"Op een van de pc's staat echter nog een wp 5.1 geinstalleerd, en die heeft dus een lpt poort nodig om te printen. Nu weet ik dat je door middel van het commando net use een poort een aan netwerkprinter kan koppellen maar ik krijg dan de volgende foutmelding: "

Kort om, ik heb dus een lpt print poort nodig.
met de printserver die ik gebruik, krijg ik op mijn eigen pc een nieuw soort printpoort erbij, deze kan ik vanuit dos niet aanspreken, dus ik dacht:
- deel de printer
- mount deze op lpt dmv "net user lpt1 \\localcomputernaam\sharedprinter"

alleen wil win98 dit niet, omdat hij niet wil terugkoppelen naar eigen shares..

snap,

mijn vraag dus, is hier een andere oplossing of windows patch voor?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gewoon op LPT1 een TCP/IP printer installeren naar je printserver :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

het moet zijn: \\printservernaam\printer
Tip google: dos printing to usb levert je een complete howto op... ;)

[ Voor 48% gewijzigd door KillerAce_NL op 25-01-2005 15:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.