Toon posts:

Designmode and ActiveX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HI,

Ik ben een wysiwyg editor aan het bouwen waarbij ik gebruik maak van de designmode, designmode=on, en heb een probleem met het toevoegen van swf of avi files.

Het probleem is dat als ik zo'n file toevoeg deze als een zwart veld getoond worden. Ze gaan pas spelen als er dubbel op geklikt wordt.

Dat is nou juist het probleem, ik wil dat ze direct spelen op het moment dat ze toegevoeg worden.

TNX Bas

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 10:59 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hi,

This is a dutch forum, so all questions have to be in dutch.

Maybe try again in dutch?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Waarom zou zoiets in Designmode moeten spelen?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:57:
Waarom zou zoiets in Designmode moeten spelen?
Het moet uiteindelijk een wysiwyg editor gaan worden, en zoals de naam al zegt vind ik dat alle content in de editor net zo getoond moet worden zoals een gebruiker de pagina zal zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:03:
[...]

Het moet uiteindelijk een wysiwyg editor gaan worden, en zoals de naam al zegt vind ik dat alle content in de editor net zo getoond moet worden zoals een gebruiker de pagina zal zien.
Zal ik je dan maar even uit je droom halen? ;)
Dat zal je nooit lukken. IE vertoont soms nogal renderverschillen tussen designmode on en off. Gecko trouwens ook. Ik vind het a) maar de vraag of je wel swf wil toevoegen aan WYSIWYG editor b) zou die niet meteen afgespeelt moeten worden.

Ten tweede, JS wordt ook niet geparsed. Als jij dus een mooi uitklapmenu heb gemaakt, moet je niet verwachten dat die ook uitklapt in designmode on.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dingen zoals javascript menutjes niet zullen gaan werken in de disignmmode=on en in eerste instantie vond ik het ook niet zo'n probleem dat de swf-jes niet afgespeeld worden maar ik heb verschillende editors gezien die het wel kunnen vandaar dat ik toch wel nieuwsgierig ben geworden naar hoe dat nou precies werkt.

Ik kom er alleen maar niet achter hoe |:(

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

hmmm.. Het schijnt allemaal clientside te zijn :P

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:16:
Ik weet dat dingen zoals javascript menutjes niet zullen gaan werken in de disignmmode=on en in eerste instantie vond ik het ook niet zo'n probleem dat de swf-jes niet afgespeeld worden maar ik heb verschillende editors gezien die het wel kunnen vandaar dat ik toch wel nieuwsgierig ben geworden naar hoe dat nou precies werkt.

Ik kom er alleen maar niet achter hoe |:(
Misschien dat je aan kunt geven welke dit wel doen (misschien werken ze niet met designmode?) ... dan kan misschien iemand anders ontdekken hoe deze dat precies doen ...

Ik vermoed dat een truc altijd is om bij een insert van een flash-movie eventjes via een script de design-mode uit, en dan weer aan te zetten, goed mogelijk dat dat exact de rendering van zo'n flash-movie juist triggered ..

verder is het fout om een WYSIWYG-editor ooit te presenteren als 'exacte textverwerker, waarbij alles precies er uit zal zien zoals je dit invoert...'..
simpelweg omdat HTML zelf daartoe eigenlijk geen mogelijkheden biedt, dit is gewon een gestructureerd hypertekst-formaat waarbij altijd verschillende useragents/media verschillende afbeeldingen kunnen geven, het is goed dat ook aan eventuele gebruikers door te communiceren ...

Wat en WYSIWYG-editor wel is, is een 'visuele editor' waarbij de gebruiker in een visuele klik-en-sleep interface kan werken en dus veel handelingen gemaakt kunnen worden waarvoor nu geen specifieke code-kennis benodigd is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:46:
[...]

Misschien dat je aan kunt geven welke dit wel doen (misschien werken ze niet met designmode?) ... dan kan misschien iemand anders ontdekken hoe deze dat precies doen ...
In de wysiwyg editor van bijv. Cutesoft is dit wel mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
NIEMAND...
Pagina: 1