[MCE 2005] Films en foto's op TV via overlay mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 16:27

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik wil de volgende opstelling gaan maken: TFT touchscreen en breedbeeld TV in de woonkamer.
Op de touchscreen komt het "menu" van MCE2005 en op de TV moeten de films en foto's afgespeeld worden.

Ik had een matrox G550 in het systeem zitten maar deze wordt niet ondersteund. Het mooie van deze kaart is dat deze een overlay functie heeft waarbij bijvoorbeeld BSPlayer alleen de film en ondertitels op TV weergeeft en de rest niet.

Nu zit er een Radeon 9200SE kaartje in mijn systeem. Deze kaart zou ook een soort overlay mode moeten hebben (Theatre mode) maar als ik deze aanzet krijg ik gewoon een kloon van m'n scherm en dat is dus niet de bedoeling.

De enige mogelijkheid die ik nu heb om een film op m'n tv af te spelen is het bureaublad uitbreiden naar de tv en dan het scherm er naar toe slepen en maximaliseren. Werkt wel maar is niet echt logisch....

Windows Mediaplayer ondersteund overlay dus zou het toch moeten kunnen of is MCE2005 hier gewoon niet voor gemaakt? (dan toch weer terug naar showshifter :( )

Specs:
PIII 733 :o
384 MB
Creative Radeon 9200 SE (catalist 4.12)
Touchscreen TFT
Breedbeeld TV aansloten via S-Video
MCE2005 met alle updates

Quod licet lovi, non licet bovi

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

(even aangenomen dat MMC ongeveer gelijk werkt als MCE)

Mij ati 9000 pro kent ook een thratre mode. Hij laat in theathre mode de overlay fullscreen zien in de secondary display, op de primary display is het een gewoon beeld inclusief de rest van windows. Dan moet je wel in de clone opties van ATi config de Theatre mode aanzetten.

Ik heb een TFT & een TV aangesloten op mijn kaart.

Ik heb 2 profiles aangemaakt in de ati config, 1 waar de TFT primary is en 1 waar de TV primary is. Die kan ik (met recente ATI drivers) via een hotkey wisselen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Als ik die theatre mode inschakel dan krijg ik een kloon op m'n tv ipv een overlay. Nu heeft die 9200SE volgens mij maar 1 ramdac dus misschien komt die kaart niet verder dan een kloon.

Verwijderd

MCE werkt NIET hetzelfde als MMC (of andere PVR-programma's).
Deze werken allemaal met overlay. MCE werkt net als Games met VMR, dus zal de theatre mode niet werken

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:22:
MCE werkt NIET hetzelfde als MMC (of andere PVR-programma's).
Deze werken allemaal met overlay. MCE werkt net als Games met VMR, dus zal de theatre mode niet werken
Maar dat zou beteken dat je altijd op het zelfde scherm je films moet afspelen waar je ook je MCE console hebt draaien. Dat is volgens MS altijd het hoofdscherm.

Ik zie in alle werkende configuraties zoveel mensen met een scherm én een TV. Waar gebruiken jullie die TV dan voor? Allemaal in windowed mode ?

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
** Subtiel schopje **

Verwijderd

De meesten van ons gebruiken onze MCE-PC ook nog voor normale doeleinden en dit betekent:

Ofwel 2x hetzelfde scherm (klonen) ofwel schakelen tussen schermen.

Bij Nvidia-kaarten schijnt het mogelijk te zijn om op 1 scherm gewoon desktop te krijgen en op het andere scherm MCE. maar dat je gek moet doen om de muisaanwijzer op je desktop-scherm te kunnen gebruiken (weet ik zelf niet zoveel van want ik heb altijd ATI gehad).

Kort gezegd is wat jij (en zoveel anderen) willen: tegelijkertijd MCE op een scherm en computeren op het andere nog niet goed mogelijk met MCE (zeker niet met ATI). Voor Nvidia-kaarten zou ik op www.thegreenbutton.com kijken wat de mogelijkheden zijn.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:43:
Kort gezegd is wat jij (en zoveel anderen) willen: tegelijkertijd MCE op een scherm en computeren op het andere nog niet goed mogelijk met MCE (zeker niet met ATI). Voor Nvidia-kaarten zou ik op www.thegreenbutton.com kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik wil niet tegelijkertijd computeren op het ene scherm en MCE op het andere scherm. Ik wil altijd MCE op het hoofdscherm en de films en foto's via een overlay op m'n TV. Net zo als showshifter werkt.....lukt dat wel met een Nvidia kaart dan?

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 17:01

Alaksandus

Vae puto deus fio

MrDry schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:48:
[...]

Ik wil niet tegelijkertijd computeren op het ene scherm en MCE op het andere scherm. Ik wil altijd MCE op het hoofdscherm en de films en foto's via een overlay op m'n TV. Net zo als showshifter werkt.....lukt dat wel met een Nvidia kaart dan?
Een enorme kick maar ik zit nu met hetzelfde probleem en kan maar geen oplossing vinden. Heb gezocht bij winamp en open source mediaspelers maar tervergeefs.

Iemand een idee??

Als een god in Nijmegen.

Pagina: 1