[XP] Installatie via opstartdiskette

Pagina: 1
Acties:

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 15:38

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Tweakers,

Gister wou ik een topic openen omdat de installatie van Win XP SP2 niet werkte. De computer die ik in bezit had wil niet booten vanaf CD-Rom. Dit staat wel goed ingesteld in de bios, is ook een vrij nieuwe computer maar heeft een brakke CD-Rom speler (10X). Ik kan ze uiteraard aanraden om een nieuwe te halen voor een tientje maar ze maken daar geen gebruik van zeggen ze.

Maargoed, ik dwaal af. Ik had van de Microsoft website een exe file gedownload waarmee ik bootable diskette's mee kon maken. 6 Stuks. Daarna kon ik netjes de schijf formateren etc. maar bij het installeren gaf hij direct al een fout. Hij zei iets van "kan SP2.cab" niet vinden of iets in die geest. Ik kon het ook niet opnieuw proberen. Moest direct afsluiten via de F3 toets. Ik had gister de foutmelding netjes helemaal overgeschreven in het topic dat ik wou aanmaken. Maargoed, een nadeel van Firefox is weer, als je op een link klikt in bijv. MSN dan opent hij dat in je huidige Firefox scherm. Dus toen ik daarna vorige deed was ik mijn hele bericht kwijt ;(

Na die foutmelding heb ik een oudere Win XP cd geprobeerd met SP1. Ik kreeg dezelfde foutmelding maar dan in de trend van SP1.cab ofzo.Ik snapte er niets van.

http://www.microsoft.com/...39-4955-bcb7-4fed408ea73f
Hier heb ik de opstart diskette's vandaan. Er staat bij:
Ondersteunde besturingssystemen: Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows NT, Windows XP

Kan het kloppen dat hij de Service Packs cd's dan misschien niet kan pakken? Ik heb namelijk geen XP zonder service pack. Heb wel weer een Windows 2000 :/

Ik weet dat ik misschien zelf al bijna het antwoord heb gegeven maar misschien dat iemand van jullie dit ook al eens heeft meegemaakt? Moet ik dan eerst Windows 2000 erop zetten en daarna vanuit daar overschrijven met XP SP2? :/

Het lijkt me wel vreemd maar ik weet anders ook niet waar het aan kan liggen... :?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:08
Hang er gewoon even een goede cd-rom speler aan. Als de pc er al niet mee wil booten zal hij ook wel moeilijk lezen tijdens het kopieren van de bestanden naar de hd. Is de xp cd een originele of een cd-r ?

Verwijderd

Je kunt een versie van die .exe downloaden die geschikt is voor sp2.
Die is hier te vinden http://www.microsoft.com/...0205368124&DisplayLang=nl

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 12:35 ]

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Bedankt :) Dat ik die niet heb kunnen vinden :/
Via het menu heb ik deze niet gevonden, heb jij de zoekfunctie gebruikt?
Nielson schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:25:
Hang er gewoon even een goede cd-rom speler aan. Als de pc er al niet mee wil booten zal hij ook wel moeilijk lezen tijdens het kopieren van de bestanden naar de hd. Is de xp cd een originele of een cd-r ?
Origineel, de cd-r's kan hij al helemaal slecht lezen. Maar ik denk dus dat het aan de opstartdiskette's heeft gelegen. Zal nu even die van pascal gebruiken. Maar ben nog steeds benieuwd hoe hij daaraan kwam :)

Verwijderd

Ja gevonden met de zoekfunctie: windows xp sp2 :*) , en tussen de resultaten is het dan te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 12:44 ]

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:40:
Ja gevonden met de zoekfunctie: windows xp sp2 :*) , en tussen de resultaten is het dan te vinden.
Heel verrot dat je er dan zo op moet komen :/
Ik heb ook gezocht daar op "SP2" maar kreeg een waslijst van hier tot tokyo te zien 8)
Kon dus door de bomen het bos niet meer zien :P

Daarna heb ik maar even via het menu gezocht en toen kreeg ik een "Windows XP opstart diskette" wel te zien. Heb gister maar gelijk die gepakt :D Maar die bleek dus niet goed. Heb nu de jouwe gedownload en ga hem vanaaf ff proberen...

_/-\o_

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen is de hele map i386 te kopieeren naar je hardeschijf.
Omdat je cdrom speler niet zo goed werkt is het handiger dat je de hardeschijf even in een andere pc plaatst en via deze pc de i386 map gaat kopieeren naar de hardeschijf.
Staan er nog geen partities op dan kun je die gelijk even via deze pc aanmaken.

Als je dit gedaan hebt dan kun je via een bootdiskette de pc opstarten en dan via de c prompt de map i386 opzoeken.
Als je dan winnt.exe gaat starten dan begint de installatie van windows XP.
De cdrom speler heb je dan niet nodig.
vb c:\i386\winnt.exe

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:57:
Wat je zou kunnen proberen is de hele map i386 te kopieeren naar je hardeschijf.
Omdat je cdrom speler niet zo goed werkt is het handiger dat je de hardeschijf even in een andere pc plaatst en via deze pc de i386 map gaat kopieeren naar de hardeschijf.
Staan er nog geen partities op dan kun je die gelijk even via deze pc aanmaken.

Als je dit gedaan hebt dan kun je via een bootdiskette de pc opstarten en dan via de c prompt de map i386 opzoeken.
Als je dan winnt.exe gaat starten dan begint de installatie van windows XP.
De cdrom speler heb je dan niet nodig.
vb c:\i386\winnt.exe
Dat is ook een goed idee :D Ik heb er al een oeroude brander van mij ingehangen. Deze brandde niet meer maar las wel. Deze leest 32x. Altijd sneller dan 10x. Maar als beide gedoemd zijn om te mislukken van een installatie vanaf Cdrom dan zal ik die I386 map eens kopieeren vanaf mijn computer. :D Thanks!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je een niet bootable XP cd hebt, dan is deze niet officieel ;) Je probeert toch niet vanuit Windows 2000 het service pack van XP te installeren hoop ik?

Wat zijn de exacte errormeldingen die je krijgt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:46:
Als je een niet bootable XP cd hebt, dan is deze niet officieel ;) Je probeert toch niet vanuit Windows 2000 het service pack van XP te installeren hoop ik?

Wat zijn de exacte errormeldingen die je krijgt?
Dat zou best kunnen dat weet ik niet... Ik weet alleen dat hij officieel is en dat hij bootable is. Hij boot in ieder geval in mijn systeem :) Ik probeer niet vanaf Win 2000 het service pack van XP te installeren ;)

Ik ga eerst even deze bovenstaande opties proberen. Heb hier op stage al de 6 diskette's aangemaakt dus daar ga ik zo even mee bezig. Als dat niet werkt dan ga ik even die i386 map kopieren vanaf mijn computer.

Wat ik zelf wou doen is met mijn "oude service pack loze" opstart diskette's windows 2000 installeren en vanaf windows 2000 dan mijn windows xp SP2 erover heen zetten. Heel omslachtig maar ik wist op dat moment niet beter. Nu heb ik bootable win xp SP2 diskette's :) dus ga ik daar eerst mee aan de slag. :D

Bedankt voor alle reacties! Ik laat weten straks hoe het is gegaan :D

Verwijderd

Het komt wel vaker voor dat een systeem niet van de cd wil booten. Heb het ook wel eens gehad op een p3 733mhz. En dit was ook een officele cd.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Het is gelukt met de XP SP2 opstart diskette's! _/-\o_

Het was wel even brak want mijn diskette 4 van de 6 was brak en als er 1 brak is dan moet je de computer gewoon rebooten en opnieuw proberen :/ Thuis nog maar even een diskette 4 aangemaakt op een andere diskette en kon gewoon installeren :D

Allemaal bedankt! :>
Pagina: 1