Toon posts:

[Limewire] Internetverbinding weg na aantal uur gebruik *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds enige tijd Limewire en dit programma werkt vrij goed. Het probleem is dat Limewire na enige tijd (zo tussen 3 a 5 uur) downloaden internet eruit gooit. ook als ik mijn computer opnieuw opstart kan ik niet meer internetten. Dit is nu al vaak gebeurt en ik snap er niks van.
Ik heb sp2 niet geinstalleerd omdat ik hier slechte ervaringen mee heb gehad wat kazaa beteftt.
Voor de rest draai ik XP, 1024 werkgeheugen, AMD 2400 processor.
Wie o wie kan mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat extra info:
Kazaa doet dit niet en ik gebruik norton 2003
Bovendien weet ik nu even niet meer hoe ik internet weer aan de gang krijg (hij is er gisteren uitgeklapt)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb je router? Heb je een modem? Reset die eens. Sommige routers (sweex) zijn soms nogal gevoelig voor p2p applicaties. Zit in Norton 2003 een firewall (anti worm b.v.) ?

Affijn, loop de Network troubleshooting faq eens door en controleer of je provider niet gewoon het probleem is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb kabel via chello en heb de modem gereset. Nu doet internet het nog steeds niet. Ik heb adaware en regcleaner gedraaid maar die vonden niks. Ook als ik norton uitschakel kom ik niet meer op internet.

Verwijderd

Topicstarter
bovendien branden de lampjes dattie online is....
heel vreemd dit

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Met titelfix naar NT :)

Limewire laat na enige tijd internet crashen > [Limewire] Internetverbinding weg na aantal uur gebruik *
SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04 16:29
Herstart het modem eens koud! (stekker erin en eruit)
Krijg je een IP adres toegewezen?
Kun je pingen naar het IP adres van tweakers.net? (213.239.154.35)
Zo ja, kun je ook pingen naar bijvoorbeeld tweakers.net?

Mocht je geen IP adres krijgen, krijg je een IP adres van de router? Of krijg je een van je ISP?
Als je 1 van je router krijgt ligt het in ieder geval lokaal.
Als je 1 van je ISP krijgt, kan het nog op meerdere lokatie liggen.

Sinds wanneer heeft het probleem zich voor het eerst voorgedaan en wat heb je daarvoor als laatste geinstalleerd?

[ Voor 4% gewijzigd door _reboot_ op 21-12-2004 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal als ik straks weer thuis ben eens gaan pingen en koud rebooten.
Maar heeft iemand enig idee hoe het probleem tot stand komt en belangrijker hoe het te verhelpen is?
Ik heb het probleem altijd al met limewire gehad, (Sinds 2 maanden). Ik heb als laatste sp2 geinstalleerd, maar omdat dit veel problemen gaf met bv Kazaalite heb ik deze weer succesvol gedeinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
zou een firewall het probleem kunnen zijn? Het lijkt me vreemd dat mijn firewall na een tijdje zoiets heeft van: nou is het mooi geweest.....

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04 16:29
Wanneer je de cd's van NAV 2003 bij de hand hebt zou ik in ieder geval (bij een geupdate machine (blaster en sasser patch aanwezig?)) eens proberen om NAV 2003 te verwijderen.

Het komt nogal eens voor dat dit toch de bottleneck is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de cd van nav 2003 bij de hand. Is er een goede (gratis) vervanger die deze problemen niet kent voor NAV?

Verwijderd

Topicstarter
(na wat surfen) het schijnt iets te maken hebben met uploaden in combinatie met een kabelverbinding....
Kan iemand hier iets mee?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:17:
(na wat surfen) het schijnt iets te maken hebben met uploaden in combinatie met een kabelverbinding....
Kan iemand hier iets mee?
-Eerst surfen, dan pas topic openen 8)
-wat bedoel je precies? Als je heel je upload volstampt dan kan je download daar onder leiden, maar op het moment dat je je p2p applicatie stopt moet je weer gewoon kunnen surfen.
-Wil je NIET kicken, maar als je zelf de laatste post hebt je post editen? (zie faq-> netiquette.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
oh pardon....

nee, ik stamp niet heel mijn upload vol. Het programma laat op een gegeven moment alle downloads naar de 0 speed gaan. Vervolgens kan ik ook niet meer op internet. Ik denk dus eigenlijk dat het niet zo veel met Norton of een firewall heeft te maken. Het klinkt namelijk logischer in mijn oren dat mijn computer op 1 of andere manier te veel up/download gegevens moet verwerken en dat hier internet er door uit klapt. Sommige mensen op andere forums zeggen dat een koude reboot van de modem kan helpen en dat de computer enkele minuten (?) nodig heeft om al deze up/downloads gegevens te verwerken. Ik zelf heb nog nooit van dit probleem gehoord en snap er eerlijk egzegd ook niet zo veel van hoe het nou precies zit?
Misschien doet iemand dit een belletje rinkelen?

Verwijderd

Wat wel vaker voorkomt is dat de router het grote aantal connecties dat zo'n programma maakt niet aankan. Dan is je router als het ware vol en klapt 'ie eruit. Het kan zijn dat dit het probleem is bij jou.

Hieraan is vrij weinig te doen behalve het aantal connecties in Limewire zelf omlaag zetten en/of eventueel een firmware-upgrade van de router.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo het gevoel dat dat inderdaad mijn probleem is.......

ik zal als ik internet weer aan de gang heb eens proberen de connecties wat lager te zetten.
grrrrrr....

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Wat JSS al zegt je router/modem kan het aantal connecties niet aan. Dit gebeurd ook bij mij als ik bij Emule de connecties op 800 laat staan, mijn modem kan maar 254 connecties aan.
Dus als die meer gebruikt knalt die eruit.

Verwijderd

Topicstarter
wat is dan de snelste manier om de boel weer aan de gang te krijgen?
Of moet ik wachten totdat mijn modem is afgekoeld?

• Xof

Xof

Bij mij was het gewoon stroom eraf en er even later weer op.. Toen deed die het alsnog niet, maar na ong 10 minuten had ik weer verbinding, echt heel vaag.

Verwijderd

Topicstarter
yep, dit was het probleem.
iedereen bedankt

Verwijderd

Xof schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:52:
Wat JSS al zegt je router/modem kan het aantal connecties niet aan. Dit gebeurd ook bij mij als ik bij Emule de connecties op 800 laat staan, mijn modem kan maar 254 connecties aan.
Dus als die meer gebruikt knalt die eruit.
Wat voor modem is dat of bedoel je modem router combi ?

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:24:
[...]

Wat voor modem is dat of bedoel je modem router combi ?
Ja modem router combi, ik weet niet hoe het zit met modems zonder router.

Verwijderd

Topicstarter
het was alleen een modem..een router heb ik niet
Pagina: 1