DivX - probleem

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Yo Tweakers en Tweakerinnen,

Ik zit met een paar probleempjes;

Als ik DivX afspeel, hapert het beeld soms even. Dit is niet bij alle films, en ook alleen als er veel in het beeld beweegt. Aan mijn systeem zal het niet liggen (zie link in sig voor m'n configuratie), en ik heb ook meerdere instellingen bij de codec geprobeerd.

Een vervelender probleem is dat bij sommige DivX op bepaalde punten het beeld freezed en het geluid dan door gaat. Ligt dit aan de .avi..? Het is dan steeds op hetzelfde moment... Ik moet dan een stukje skippen in de film om het weer goed te krijgen.

PS. voor de duidelijkheid, ik draai win2k, en als ik dan m'n G400 MAX op dual head zet zodat ik op m'n TV kan kijken (wat ik dus altijd doe) gaat de resolutie van beide schermen vanzelf op 1024x768. Dual head is nog niet volledig ondersteund in win2k.
(TV is een 82CM breedbeeld).

Moet ik misschien de resolutie nog wat omlaag schroeven..?

Moet ik Win98SE installeren (heb ik hier liggen) ipv Whistler die ik nu als Dual boot heb, maar eigenlijk nooit gebruik..?

Moet ik andere instellingen van m'n G400 Max gebruiken..?

U tell me !

Bij voorbaat dank en de vriendelijke groeten,

Obi.

Verwijderd

Dat het beeld soms stil staat en het geluid gaat door heb ik ook wel eens. En altijd op het zelfde punt. Bij mij ligt het dus aan de avi (andere films heb ik dat niet)
Wat je kan doen is voor dat je die divx opstart, eerst ff 10s je pc uitzetten. Misschien helpt dat?

• jaspov
  • Laatst online: 09-03 15:01
zet je resolutie zowiezo op 800x600 of zelfs 640x480 als de film kleiner is dan dat. anders moet hij stretchen en dat kost cpu kracht

zet anders de afspeelkwaliteit wat lager. begin op 4 en telkens een stappie lager tot hij goed speelt (4,3,2,1 en als het moet o maar dat is wel lelijker.......

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025
Dat met die CPU-quality heb ik al geprobeerd, maakt niets uit. (alleen in beeldkwaliteit)

Andere resolutie moet ik nog ff proberen.

Win 98 installeren..?