Ik heb nu net ff 2x geprobeerd me duron 800 te unlocken alleen als ik dan multiplier 9 selecteer dan staat bij het opstarten dat hij 500mhz is! Dit lijkt me niet helemaal normaal en ik weet bijna zeker dat ik het goed heb gedaan. Ik heb er gewoon een soort liniaaltje tegaan gehouden en langs de lijnstjes gekleurt.
Jij hebt zeker een msi k7t pro2 of 2a?
Die heeft soms het probleem dat je niet kan overklokken.
9x 100 wordt 500
en 10x wordt 600
van dat soort vage dingen geeft ie dan.
Die heeft soms het probleem dat je niet kan overklokken.
9x 100 wordt 500
en 10x wordt 600
van dat soort vage dingen geeft ie dan.
Misschien 8x115 ??? (FSB) dan komt ie op 920 mhz
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
JT ik denk niet dat je een duron zover mbv fsb kan oc'en.
En is dit probleem niet op te lossen met een bios update?
En is dit probleem niet op te lossen met een bios update?
ik heb een dell comp
en ik draai ook maar 500 mhz
ik ben er dik tevreden mee hoor
op 1024x786 op 16 bit met CS rond de 65 fps
en op 32 bit met q3 heb ik nog 50 fps
dus ik heb er niet veel aan om een betere proc te kopen
en 800 mhz? dat is toch zeker wel dik voldoende voor de aankomende 2 jaar?
of ben je zo iemand die alles het nieuwste en snelste wil hebben?
en als je gaat overclocken heb je weer meer kans op crashes
en ik draai ook maar 500 mhz
ik ben er dik tevreden mee hoor
op 1024x786 op 16 bit met CS rond de 65 fps
en op 32 bit met q3 heb ik nog 50 fps
dus ik heb er niet veel aan om een betere proc te kopen
en 800 mhz? dat is toch zeker wel dik voldoende voor de aankomende 2 jaar?
of ben je zo iemand die alles het nieuwste en snelste wil hebben?
en als je gaat overclocken heb je weer meer kans op crashes
Misschien idd een flash, en anders kan je het toch proberen ? gewoon, in sstapjes, totdat ie niet/slecht werkt en dan 1 stapje terug.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
frenkpie ik had hiervoor een celly 300a@466 maar het verschil merk ik zeker wel! En volgens mij is ee duron@1000 echt wel sneller als een duron@800 ales is het alleen maar voor de
Als ik mijn bios wil flashen dan moet ik toch gewoon met de startup disk de 'minimal boot' starten en dan het volgende van de msi website intikken?
awdfl783m Bios file/py/sn/cc/r/ld
en dan moet ik 'bios file' vervagen voor de naam van die bios file toch? en isdat met of zonder extension?
awdfl783m Bios file/py/sn/cc/r/ld
en dan moet ik 'bios file' vervagen voor de naam van die bios file toch? en isdat met of zonder extension?
Verwijderd
1. Go into BIOS and make your modifications. Save it. (duidelijk denk ik)
2. As the machine is ready to warm boot, turn the power off. (save changes and exit Y, computer start opnieuw op, zet bij melding video kaart computer uit.)
3. Turn the power and the machine back on. The initial screen should show the CPU running at default speed. (ook duidelijk)
4. Go into BIOS, and double check the settings. They should be the same as your initial modifications. Save to CMOS again.
(ook duidelijk)
5. This time, just let the machine warm boot. Your settings should now work.
(save changes and exit Y, computer start opnieuw op, zet bij melding video kaart computer NIET uit, dus door laten lopen)
suc6.
2. As the machine is ready to warm boot, turn the power off. (save changes and exit Y, computer start opnieuw op, zet bij melding video kaart computer uit.)
3. Turn the power and the machine back on. The initial screen should show the CPU running at default speed. (ook duidelijk)
4. Go into BIOS, and double check the settings. They should be the same as your initial modifications. Save to CMOS again.
(ook duidelijk)
5. This time, just let the machine warm boot. Your settings should now work.
(save changes and exit Y, computer start opnieuw op, zet bij melding video kaart computer NIET uit, dus door laten lopen)
suc6.
Damn hij doet ut niet 
Maar weet je zeker dat je hem dan tijdens het laden van de videokaart(bios) moet uitzetten en niet ergens anders. Ten tweede moet ik soms ook nog de bios flashen naar nieuwste versie?
Maar weet je zeker dat je hem dan tijdens het laden van de videokaart(bios) moet uitzetten en niet ergens anders. Ten tweede moet ik soms ook nog de bios flashen naar nieuwste versie?
Ik heb nu de bios geflashed na dat leuke avontuurtje met de fsb alleen kan ik nog steeds de mp niet veranderen! 
Zijn er hier nog meer mensen met een k7t pro-2a die het wel is gelukt en kunnen jullie dan ff posten hoe jullie dat hebben gedaan?
Zijn er hier nog meer mensen met een k7t pro-2a die het wel is gelukt en kunnen jullie dan ff posten hoe jullie dat hebben gedaan?
Verwijderd
hmm, bekend probleem heb ik ook met m'n duron600 en k7tpro2...
Eerst met potlood geunlocked.Toen werkte alleen mp 6, 6.5 en 7.
Bij hogere mp ging ie ook terug naar 500.
Toen heb ik met bison electro silver (halfords) de brugjes verbonden ipv potlood. Vervolgens kwam de mp niet verder dan 6,5
Vervolgens nieuwste bios d'r op. Same problem.
Echter, nu komt ie, na 1/2 dagen kon ik alle mp-settings kiezen
Gisteren heb ik m'n koeler d'r af gehad en d'r weer op gezet (koeler+cpu eerst gereinigd) en vervolgens kon ik mp 7, 7.5 en 8 niet meer kiezen.
8.5 en 9 echter wel.
Ik denk dat het iets 'hardware-matigs' is. Wat als ik met m'n cpu rotzooi beinvloed dit mijn mp-mogelijkheden.
Ik denk dat m'n brugjes ondanks die bison-electro niet goed verbonden zijn.
- Misschien moet ik t eraf halen, de brugjes licht schuren (beter contact) en vervolgens opnieuw aanbrengen.
- Of mbv de brugjes de mp vastzetten op bv 8,5.. (dan moet ik enkele brugjes 'open' maken en dat spreekt me niet zo aan...)
Ik denk dat ik het eerste maar ga proberen..
Zijn er mensen die dit probleem succesvol hebben opgelost??? hoe????
Eerst met potlood geunlocked.Toen werkte alleen mp 6, 6.5 en 7.
Bij hogere mp ging ie ook terug naar 500.
Toen heb ik met bison electro silver (halfords) de brugjes verbonden ipv potlood. Vervolgens kwam de mp niet verder dan 6,5
Vervolgens nieuwste bios d'r op. Same problem.
Echter, nu komt ie, na 1/2 dagen kon ik alle mp-settings kiezen
Gisteren heb ik m'n koeler d'r af gehad en d'r weer op gezet (koeler+cpu eerst gereinigd) en vervolgens kon ik mp 7, 7.5 en 8 niet meer kiezen.
8.5 en 9 echter wel.
Ik denk dat het iets 'hardware-matigs' is. Wat als ik met m'n cpu rotzooi beinvloed dit mijn mp-mogelijkheden.
Ik denk dat m'n brugjes ondanks die bison-electro niet goed verbonden zijn.
- Misschien moet ik t eraf halen, de brugjes licht schuren (beter contact) en vervolgens opnieuw aanbrengen.
- Of mbv de brugjes de mp vastzetten op bv 8,5.. (dan moet ik enkele brugjes 'open' maken en dat spreekt me niet zo aan...)
Ik denk dat ik het eerste maar ga proberen..
Zijn er mensen die dit probleem succesvol hebben opgelost??? hoe????
He diddel als je de mp kan veranderen allen niet goed dan is hij toch wel geunlockt of blijkbaar toch niet?
Heeft iemand nog tips hoe je hem goed kan unlocken met een potlood?
Heeft iemand nog tips hoe je hem goed kan unlocken met een potlood?
Ik wacht gewoon lekker tot de ddr mobo's er zijn en dan gaat deze d'r uit!
De pro 2-a is een perfect mobo maar ik moet en zal overklokken!!!!!!!!!!!!!!!!!
De pro 2-a is een perfect mobo maar ik moet en zal overklokken!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zou het echt niet aan de lijntjes liggen?
Met mijn Duron 700 worden sommige multiplier settings ook 500MHz.
Je kan eens zo'n autoverwarming repareer setje proberen.
Met mijn Duron 700 worden sommige multiplier settings ook 500MHz.
Je kan eens zo'n autoverwarming repareer setje proberen.
Verwijderd
Ja bij de halfords heb ik t zien liggen, volgens mij voor iets van f35,- / 40,-.
Ik heb t zelf bij een autonderdelenhandel gehaald voor f31,-.
je hebt wel een vaste hand + vergrootglas nodig.
succes.
Ik heb t zelf bij een autonderdelenhandel gehaald voor f31,-.
je hebt wel een vaste hand + vergrootglas nodig.
succes.
Kreeg hetzelfde probleem bij 1000 & 1050, na een wat gummen / opnieuw streepjes zetten geen probs meer.
Alleen wil niet op 1.1ghz maar daar hebben meer durons last van......
Alleen wil niet op 1.1ghz maar daar hebben meer durons last van......
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Pagina: 1