[router/server] IPadressen bezoekers worden niet doorgegeven

Pagina: 1
Acties:

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 09:16

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ik heb een X-micro 11b wireless router. In mijn netwerk zit verder een linuxbak die diverse diensten serveert. Dit werkt allemaal prima mbv portforwarding. Echter, zodra ik in de logs van bijvoorbeeld Apache kijk, dan heeft iedere hit het ip-adres van m'n router als source, ook bij de andere servers is dit het geval. Ik heb de server ook in de DMZ gezet, maar dit heeft niets opgeleverd.

Is het mogelijk eea zo in te stellen dat ik wel de juiste IPs in de logs enzo terug kan vinden?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 09:16

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
iemand?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Dit lijkt mij een bug in je router software aangezien alle pakketten 2 ip adressen bevat , en die van jou logt schijnbaar alleen het doel van het inkomende pakket op je wan interface.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Lijkt me een eigenschap van portforwarding, logisch gevolg. Je router vraagt uiteindelijk de data van je interne server op en stuurt het door, hij routeert de client niet naar je interne IP.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

real-doc schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:10:
Lijkt me een eigenschap van portforwarding, logisch gevolg. Je router vraagt uiteindelijk de data van je interne server op en stuurt het door, hij routeert de client niet naar je interne IP.
Zoals je op http://home.atlex.nl/status kunt zien gaat het bij mij wel goed. Mijn router doet dmv portforwarding mijn server openstellen voor de buitenwereld.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.