Toon posts:

[VB.net] Set checkbox in datagrid header

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb eindelijk iets goeds gevonden waarmee ik vooruit kan wat betreft het maken van selectie datagrids. zie de volgende site voor hetgeen wat ik dus nagemaakt heb.

http://www.koolsoft.com/DataGridCheckboxes.aspx

Nu heb ik ook een extra checkbox toegevoegd aan de header. De checkbox maakt het mogelijk alle items aan of uit te zetten die op dat moment zichtbaar zijn per pagina.
Deze checkbox is @runtime toegevoegd. Maar nu wil ik deze kunnen checken of unchecken.

Hoe kan ik dit doen? Ik heb al geprobeerd met DataGrid.FindControl maar krijg dan geen resultaat.
Ook kan ik er niet bij via DataGrid.Items(0)... omdat de header niet in de ItemsCollection zit.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Volgens mij moet je de rij en kolom afvangen. Ik dacht dat dat met de functie HitTest in een MouseUp event kon. Moet je maar even op internet naar voorbeelden zoeken.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Topicstarter
PaulZ schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 09:07:
Volgens mij moet je de rij en kolom afvangen. Ik dacht dat dat met de functie HitTest in een MouseUp event kon. Moet je maar even op internet naar voorbeelden zoeken.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, het klikken kan wel gewoon! Maar ik wil hem dynamisch aan of uitzetten.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ItemDataBound / ItemBound - event kan je iig wel in en daar kan je wel bij de header.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:00:
ItemDataBound / ItemBound - event kan je iig wel in en daar kan je wel bij de header.
de checkbox moet pas gevuld worden na de databind.... dus dan kan dat toch niet?

Verwijderd

Ik denk eerder tijdens de ItemDataBound? Daar wordt iedere record gevult, en kan je dus een check doen of je header checkbox aan of uit staat...

Verwijderd

Topicstarter
Het kan naar mijn idee niet in de ItemDataBound...
Er wordt namelijk een datagrid opgebouwd, met header, in die header staat die checkbox.
En die checkbox moet gevuld worden aan de hand van wat er bij de datagrid items is aangevinkt.

Dus eerst moet de hele datagrid opgebouwd zijn... waarna ik door de datagrid loop, om te kijken of alle items aangevinkt zijn.

En dat doe ik nu op de volgende manier.... Na de databind is dat dus...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
    Private Sub SetchkAll()

Dim dgItem As DataGridItem
        Dim intI As Integer
        Dim chkBox As CheckBox

For Each dgItem In dgOverzicht.Items
            chkBox = CType(dgItem.Cells(0).Controls(0), CheckBox)
            If chkBox.Checked Then
                intI += 1
            End If
        Next

If intI = dgOverzicht.Items.Count() Then
            'Dim chkBoxAll As CheckBox = dgOverzicht.FindControl("chkAll")
            'chkBoxAll.Checked = True
            Response.Write("<br><strong>Je ziet nu dat de checkbox aangevinkt moet staan omdat alle items ook aangevinkt zijn!</strong>")
        End If

End Sub

op http://www.boekpakket.nl/default.aspx staat een voorbeeld
Pagina: 1