Toon posts:

Verstuurde e-mails met Outlook in 'Sent Items' IMAP zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik MDaemon 7.2.2 als mailserver i.c.m. de IMAP funcionaliteit, als ik thuis ben maak ik gebruik van Outlook 2003 om mijn e-mails te versturen en ontvangen. Alles werkt in princiepe prima alleen ik vind het erg vervelend wanneer ik met Outlook een e-mail bericht verstuur dat Outlook dit in zijn eigen "Sent Items" map zet i.p.v. in de IMAP "Sent Items" map.

Is er een manier om dit te wijzigen? Ik heb al flink zitten zoeken tussen alle instelmogelijkheden van Outlook 2003 maar ben tot nu toe niets tegengekomen om dit te realiseren.

Alvast bedankt...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 00:28 ]

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Voor zover ik weet kun je alleen m.b.v. een rule een kopie van het mailtje in die map laten zetten. Al met al werkt Outlook erg brak met IMAP servers naar mijn mening, waarschijnlijk om de eigen MS Exchange servers te promoten. Ik ben daarom zelf overgestapt op Mozilla Thunderbird, deze werkt (als je 'm goed instelt) perfect samen met IMAP servers (heb namelijk zelf Exim4 als IMAP server draaien).

[ Voor 8% gewijzigd door Stamgastje op 21-12-2004 00:36 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maak je gebruik van .pst files?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Je kunt in Outlook geen IMAP server gebruiken zonder Personal Folders (.pst files dus); Sent items komen standaard in de Personal Folders en zijn enkel met een rule te kopiëren naar de folder op de server. Zie o.a. dit document.

Een work-around staat hier beschreven, maar al met al vond ik het toch nog te brak werken waardoor ik zoals gezegd ben overgestapt op Thunderbird. Ik heb van deze overstap nog geen moment spijt van gehad(!).

[ Voor 38% gewijzigd door Stamgastje op 21-12-2004 01:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik zal ook eens kijken naar Thunderbird dan. Echter gebruik ik Outlook ook om de contacts met mijn mobiele telefoon te sharen (Nokia 6230). Ik vind dit erg fijn werken hoef ik niet helemaal moeilijk te doen om klein telefoon toetsenbordje om nieuwe contacts toe te voegen.