Zit hier bij wat mensen draadloos internet te fixen, maar kom er niet uit. Heb vanalles gevonden op GoT en google maar niks heeft mogen helpen.
UTP en NIC's heb ik meerdere geprobeerd en die werken direct op het @home modem prima. Dus dat is al uitgesloten
Maar als ik de router er tussen hang, dan gaat het dus fout.
Kan het AP bereiken als ik 192.168.1.245 benader. Maar de instellingen daar wordt ik niet wijzer uit. Als ik dan een IP instel (van @Home) dan is het modem niet meer benaderbaar vanuit m'n pc.
Heb reeds geprobeerd om dus via utp en het bovengenoemde ip op de router te komen. Dit gaat goed maar zo snel ik of de AP Name aanpas (zodat ie ws een ip van @home krijgt) of statisch een IP opgeef, dan kan ik het AP niet meer bereiken.
Voordat ik de AP uberhaupt kan bereiken dien ik de NIC statisch in te stellen op:
192.168.1.149 (of iets in de range van .1.100-.1.150)
255.255.255.0
192.168.1.1
maar als ik mijn wireless NIC hierop instel dan kan ik het AP niet bereiken.
Wat doe ik fout?
UTP en NIC's heb ik meerdere geprobeerd en die werken direct op het @home modem prima. Dus dat is al uitgesloten
Maar als ik de router er tussen hang, dan gaat het dus fout.
Kan het AP bereiken als ik 192.168.1.245 benader. Maar de instellingen daar wordt ik niet wijzer uit. Als ik dan een IP instel (van @Home) dan is het modem niet meer benaderbaar vanuit m'n pc.
Heb reeds geprobeerd om dus via utp en het bovengenoemde ip op de router te komen. Dit gaat goed maar zo snel ik of de AP Name aanpas (zodat ie ws een ip van @home krijgt) of statisch een IP opgeef, dan kan ik het AP niet meer bereiken.
Voordat ik de AP uberhaupt kan bereiken dien ik de NIC statisch in te stellen op:
192.168.1.149 (of iets in de range van .1.100-.1.150)
255.255.255.0
192.168.1.1
maar als ik mijn wireless NIC hierop instel dan kan ik het AP niet bereiken.
Wat doe ik fout?