[XP] Installeren op slave

Pagina: 1
Acties:

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 15:31
Voor mijn verjaardag heb ik Myst 4 gekregen. \o/
Helemaal geweldig natuurlijk, maar dit draait alleen op Windows. Dus ik heb mijn Windows XP cd maar eens uit de kast getrokken en een 2e harde schijfje erbij gezet.

De installatie gestart, maar nu wil Windows op de master schijf een partitie hebben om nog wat boot informatie op te zetten of iets dergelijks. Goed, daar was ik al niet zo blij mee, maar toch maar een FAT32 partitie aangemaakt om toch te kunnen installeren.

Helaas, dat feest ging niet door. Ik krijg nog steeds de melding dat er geen geschikte partitie is gevonden op de master schijf om te gebruiken als schijf met bootbestanden. Nu kan ik natuurlijk de master en slave om gaan draaien en zo installeren, maar daar heb ik niet zo'n zin in.

Waarom wil Windows XP Pro nou niet gewoon op die slave schijf installeren. Moet die extra partitie op de master misschien nog aan bepaalde eisen voldoen? (Grootte, bestandssysteem ofzo) Of gaat er iets anders mis. Hopelijk heeft er hier iemand ervaring met het installeren van Windows op een slave schijf, alvast bedankt voor de hulp!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
optie 1:
1. schoef de kast open
2. haal de alle kabels van de schijf los die je niet wil gebruiken
3. start de pc op met XP cd in de cdrom... (bios moet ingesteld zijn op CD boot.. anders pakt ie geen cd's)

optie 2:
1. open de boot bij startup F1 of Del (:p joh?)
2. schakel de betreffende HD uit die je niet wil gebruiken.. in dit geval de primary
3. reboot de pc weer opdezelfde manier als optie 1: punt 3.

zo zou ik het iig doen. :) succes ermee

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 15:31
Tnx FireArrow, ik heb nu Windows XP geïnstalleerd terwijl mijn master schijf losgekoppeld was en nu wilde ie wel inderdaad. Eigenwijze Windows hoor. :P

Nu nog even proberen om mijn bootloader zo ver te krijgen van de slave schijf te booten zodra ik dat wil en dan ben ik weer helemaal tevreden. :)