In het PHPBB forum is het mogelijk om forums omhoog en omlaag te schuiven.
In de database worden dan twee orders (getallen) omgedraaid. Nu probeer ik ook zoiets te maken. Ik wil kunnen bepalen in welke volgerde toestellen komen te staan.
De waarde in mijn database wordt met het toevoegen van een toestel verhoogd. Dit gebeurd dan ook nog binnen hetzelfde merk. De volgende code gebruik ik daarvoor.
Nu was het mij al wel gelukt om van een waarde 10 af te halen. Alleen krijg ik dan een dubbele waarde in mijn DB. Stel toestel met id 5 en een order waarde van 50 moet er een omhoog.
Dan kan ik met deze code van die 50 er 10 vanaf halen. Alleen dan moet het toestel wat die 40 al had weer verhoogd worden met 10.
De volgende code heb ik
Weet iemand hoe ik dit kan doen?
In de database worden dan twee orders (getallen) omgedraaid. Nu probeer ik ook zoiets te maken. Ik wil kunnen bepalen in welke volgerde toestellen komen te staan.
De waarde in mijn database wordt met het toevoegen van een toestel verhoogd. Dit gebeurd dan ook nog binnen hetzelfde merk. De volgende code gebruik ik daarvoor.
code:
1
2
3
4
| else {$result=mysql_query("SELECT MAX(mobile_order) AS max_order FROM mobile_phones WHERE mobile_brand = '$mobile_brand'")or die (mysql_error());
$row=mysql_fetch_object($result);
$max_ord = intval($row->max_order);
$next_order = $max_ord + 10; |
Nu was het mij al wel gelukt om van een waarde 10 af te halen. Alleen krijg ik dan een dubbele waarde in mijn DB. Stel toestel met id 5 en een order waarde van 50 moet er een omhoog.
Dan kan ik met deze code van die 50 er 10 vanaf halen. Alleen dan moet het toestel wat die 40 al had weer verhoogd worden met 10.
De volgende code heb ik
code:
1
2
3
4
| $result=mysql_query("SELECT mobile_order AS new_order FROM mobile_phones WHERE mobile_id = '$id'") or die (mysql_error());
$row=mysql_fetch_object($result);
$max_ord = intval($row->new_order);
$next_order = $max_ord - 10; |
Weet iemand hoe ik dit kan doen?