Laptop voor Gaming.

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclectuS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 14:56
Ik heb die best buy guide gelezen over een gaming laptop en dat was de acer ferrari maar als ik op acer.com kijk staan er andere specificaties bij kan iemand mij een goed alternatief geven

Vereisten Hallife 2 en counterstrike source op 100fps en dati k over 2 jaar ook nog games op minimaal 50 fps kan spelen :-D mijn budget is tot 2000 euro.

ook wil ik graag een laptop die ik kan bestellen in omgeving Zwolle of via een goede internet zaak

Groeten en alvast bedankt,

Piebe

Ik bedoelde dus 800x600 heb ik ook als reply geantwoord dom van mij |:(

En wat vinden wij van Fujitsu Siemens AMILO A-1630 AMD Athlon 64 3400 !?!?!?!?!? die vind ik wel goed net gevonden :-D of is die niet goed genoeg ?

[ Voor 20% gewijzigd door EclectuS op 20-12-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zoals je waarschijnlijk al had gedaan ben je verschillende websites van bepaalde fabrikanten langsgegaan. Welke modellen spreken je aan?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:02

Sick Nick

Drop the top!

aantal fps zegt natuurlijk zo niks, dat is afhankelijk van de resolutie, de kwaliteit die je instelt in het spel en AA en AF instellingen. Gooi je hem op 640*480 met alles laag en geen AA en AF dan zal je prima 100fps halen. Waarschijnlijk nog wel 200 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclectuS
JA ik bedoelde eigenlijk op 800x600 :-D alle modellen spreken me aan ik vertrouw helemaal op jullie

ik ben echt een newbie ik heb op norrod gekeken op salland automatisering en acer.com en asus en nog een paar vobis dynabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:23
- http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/notebook.htm
- http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/68/top

Verder een goede game notebook zijn o.a. de Dell 9100 en 9200, Asus A2800, Acer Aspire 1511LMi. Kijk in ieder geval naar notebooks met een ATI radeon 9700 of 9800 grafische kaart. Over Geforce heb ik geen gegevens (ATI wordt vaker toegepast bij notebooks voor het spelen van games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclectuS
En wat vinden wij van Fujitsu Siemens AMILO A-1630 AMD Athlon 64 3400 !?!?!?!?!? die vind ik wel goed net gevonden :-D of is die niet goed genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:58
specs..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:18
Ik heb zelf een Dell Lattitude D800, erg leuk ding. Widescreen beeld enzo en een boel games ondersteunen het ook nog :). Ik heb er 1 met een Pentium-M 1.6GHz. werkt erg lekker en veel verschil met de 3.0 GHz op het werk merk ik niet.

Half life 2, draait hier goed op 1600x1000 (16:10), met alles op high. De nieuwe types hebben ook nog een nieuwere generatie videokaart, dus zal ook nog wel beter zijn.

Doom 3 werkte wat minder lekker, maar dat zal wel komen omdat die engine minder flexibel is met allerlei dingen. Doom 3 was op 800x600 trouwens nog gewoon speelbaar (details allemaal hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

is het een laptop die je alleen gaat gebruiken om te gamen of is tie primair voor school en daarnaast wil je er op gamen...

mijn mening is namelijk dat je veel beter kan gamen op een desktop dan op een laptop... Ik heb zo'n ding nu een jaar (voor school) en gamen gaat echt pijn doen (duidelijke RSI klachten)... dus ik ben weer back 2 the desktop :P

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclectuS
De specs voor die: Fujitsu Siemens AMILO A-1630 AMD Athlon 64 3400+, ..

Processor: AMD Athlon 64 3400+
Chipset: SiS 775 + SiS SB 963
Geheugen: 2x 512 MB DDR SDRAM
Schermgrootte: 15.4” WXGA
Video: 128 MB ATi Radeon 9700
Harde schijf: 60 GB
Diskettestation: nee
Infrarood: 1x FIR
Modem: 56 Kbps
LAN: 10 / 100 Mbps, RJ45
Wireless lan: IEEE 802.11g
CD / DVD: DVD-RW/DVD DUAL
USB: 3 x USB 2.0
FireWire: 1 x IEEE 1394
Audio: Audiosysteem met 2 ingebouwde speakers.
Toetsenbordindeling: VS Internationaal
Software: Microsoft Windows XP Home Edition
Afmetingen: 358 x 269 x 36.6 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je zulke hoge eisen aan gamen op een laptop stelt kun je beter wachten tot de GeForce 6800Go of X800 Mobility goed leverbaar zijn voor laptops, dan kun je een hele tijd vooruit. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Mysteryman schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 08:25:
is het een laptop die je alleen gaat gebruiken om te gamen of is tie primair voor school en daarnaast wil je er op gamen...

mijn mening is namelijk dat je veel beter kan gamen op een desktop dan op een laptop... Ik heb zo'n ding nu een jaar (voor school) en gamen gaat echt pijn doen (duidelijke RSI klachten)... dus ik ben weer back 2 the desktop :P
Hoe krijg je dat voor elkaar? Game je met de touchpad ofzo:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lol

En na tig posts is nog niemand met de opmerking gekomen dat een laptopscherm toch niet meer dan 60fps kan weergeven :/

Verder betwijfel ik of er een mobile-kaart is welke dit (100 dus) gaat trekken.

[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 21-12-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

DaBomb heeft zeker nog nooit langere tijd op een laptop gewerkt?

Geloof me, als je langere tijd op een latop werkt zonder extra toetsenbord, laptop standaard (verhogen beeldscherm) en ergonomische stoel, kan je serieuze klachten krijgen.

Om van een externe muis nog maar te zwijgen (is anders echt niet te doen, wordt je helemaal gek

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
J2pc schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:55:

Geloof me, als je langere tijd op een latop werkt zonder extra toetsenbord, laptop standaard (verhogen beeldscherm) en ergonomische stoel, kan je serieuze klachten krijgen.

Om van een externe muis nog maar te zwijgen (is anders echt niet te doen, wordt je helemaal gek
Dat hangt een beetje van je lichaamsbouw af en hoe je achter je pc zit (mate van stress e.d.)

Ik kan uren, zoniet dagen op m'n laptop werken zonder ook maar enige klachten. Wel is een extra toetsenbord handig, omdat de laptoptobo's nou eenmaal minder knoppen hebben.

Halflife 2 met een touchpad is idd niet te doen,maar een beetje rts zoals lotr:bfme is prima te doen hoor :)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 21-12-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
J2pc schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:55:

Werk al 4 jaar lang op een laptop, game er pas een maand mee (aankoop nieuwe laptop)

Tot nu toe geen klachten gehad, ga dit weekend lannen, dus we zullen zien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclectuS
jongens het gaat niet over stress maar over een super laptop voor mij :)

en 60 fps max ???? hoe kan dat dan waarom ondersteund een laptop niet meer dan 60 fps n een tft scherm wel ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:17
EclectuS schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:39:
jongens het gaat niet over stress maar over een super laptop voor mij :)

en 60 fps max ???? hoe kan dat dan waarom ondersteund een laptop niet meer dan 60 fps n een tft scherm wel ????
Een TFT ook niet hoor... bij allebei kan het wel. Maar het heeft helemaal geen zin, omdat er dan meer frames gegenereerd worden dan er ooit weergegeven kunnen worden,

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclectuS
Okee thx :)

maarn u heb ik nog steeds niet de perfecte laptop :P aleen maar wat mensen zelf een goede vinden.

[ Voor 85% gewijzigd door EclectuS op 21-12-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:34
EclectuS schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:08:
Okee thx :)

maarn u heb ik nog steeds niet de perfecte laptop :P aleen maar wat mensen zelf een goede vinden.
dan kan je lang zoeken, want de perfecte laptop bestaat niet (niks is perfect)

maar als je voor een DTR gaat (desktop replacement oftwel de batterij maakt je weinig uit)

zou ik de: Dell Inspiron 9100 X-treme kiezen met een:
pentium 4 3.4ghz
2GB ram
120GB HD
en een 256 mb radeon 9800 mobility

maar ja dat kost dan ook op zijn minst 2500€

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

EclectuS, zou je antwoord kunnen geven opde vraag die hier gesteld werd: Mysteryman in "Laptop voor Gaming."
Dat maakt namelijk wel wat uit denk ik zo ;)
Verder, is 't 'n DTR of wil je 'm echt mobile gebruiken?
Waarom wil je eigenlijk 'n laptop en geen desktop?

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 11:39
Ik heb een Compal Cl56 (Diabloo) laptop. Ik kan Counterstrike Source makkelijk met
meer dan 100 fps spelen (piekt over de 200).

Specs

2.0 Ghz Pentium M (755)
512 MB PC2700 geheugen
Ati Radeon Mobility 9700 (128MB)

Dit systeem kun je zelf samenstellen. Met deze configuratie zat ik net iets boven de
2000€ en je hebt gelijk ook een goede accutijd.

Als dat je wat minder uitmaakt is het misschien een idee om eens te kijken bij Dell.
Zij zijn tot nu toe de enige met Radeon 9800 kaarten in hun laptops (desktopreplacements).

Edit: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclectuS
Antwoord op: is het een laptop die je alleen gaat gebruiken om te gamen of is tie primair voor school en daarnaast wil je er op gamen...

JA ik wil perse mobiel zijn en dat ding mee kunnen nemen EN er goed op kunnen gamen het is ook voor school e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar zo'n lappert ben ik ook al aan het kijken...

maar het probleem is dat die dell 9100 ten eerste echt _lelijk_ is en ook nog zwaar 4kg+
en ook redelijk dik, daar tegenover staat wel de vetste spekkies die je kan krijgen.. miss op alienware na. wat dus een goede game laptop neerzet alleen als je hem elke dag naar school wilt meenemen heb je dus binnen een paar weken een hernia aan je broek hangen.

ik zou je aanraden naar een laptop te kijken met een 9700 kaart erin want daar zijn er veel van die een stuk lichter zijn en nogsteeds redelijk presteren met games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Misschien een dom idee, maar kun je voor die € 2000 misschien niet beter een mooie laptop-aanbieding opzoeken en voor de rest van het bedrag een goede game-pc samenstellen? Voor € 900 kun je best een laptop kopen waarop je alles wat voor school/studie nodig is kunt draaien. En dan kun je voor € 1100 best een goede pc samenstellen imo, vooral als je zelf al een beeldscherm hebt. 't Is maar een tip. Geldt natuurlijk niet als je de games ook mobiel wilt spelen.

Ik heb dik 2 jaar geleden ook een laptop gekocht voor m'n studie. Toen kon ik aardig wat games wel draaien, bv. Max Payne 2, maar al snel kwam ik erachter dat bijvoorbeeld NFSU echt niet te draaien was. En dan kun je dus niks upgraden, erg lastig. Daarom ben ik nu hard aan het sparen voor een extra (game)PC. 8)7 Voor € 1100 heb je nu nog geen high-end game systeem, maar je kunt hem wel uit blijven breiden. Tot zover mijn mening.. ;)

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
Mwoa, voor 1100 euro bouw ik een high-end game systeem voor je :o Je hoeft bijvoorbeeld niet direct voor de amd64 4000+ te gaan heh, deze zijn absoluut niet prijs/kwaliteit gunstig. Maar voor 700 euro heb je ook al wel goed laptopje voor office hoor :9 Maar je idee (als je toch 2000 te besteden hebt) is uitstekend :9

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

Als je 'm dus ook voor school wilt gebruiken en mobiel wilt zijn moet je toch echt kijken naar 'n laptop die niet té warm wordt en niet té veel weegt...
Wil je hier mee echter de komende jaar ook de nieuwste games op kunnen spelen lijkt het me moeilijk worden :(
Je moet in ieder geval letten op:
- gewicht
- grootte
- warmte
- specs
;)
Probleem is:
gewicht = laag, warmte = laag & grootte = laag (== alle drie goed voor mobile) betekent vaak ook dat specs = relatief laag. Té laag ovor je game-eisen denk ik....
Denk toch dat je keuzes zal moeten gaan maken.

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Wat dacht je van deze?

http://www.eurocom.com/products/showroom/D900T.htm

Helaas op basis van een Intel en niet de AMD 64 maar wel met de 6800Go.
Dit is precies wat je zoekt!.... wel zwaar en groot. Dus meer sleepable dan portable! :+

Simmayor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 15-10 05:34

d0s

sssst

Als je echt een labtop wil moet je zowieso wachten op de mobility x800, die 9800 pro gaat echt geen 2 jaar de nieuwste games meer trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:28:
Hi,

Wat dacht je van deze?

Dit is precies wat je zoekt!.... wel zwaar en groot. Dus meer sleepable dan portable! :+

Simmayor
Alleen leverbaar in US en Canada.....
Verder, na hem te geconfigureerd te hebben naar de wensen van de TS kom ik uit op 2700 Dollar. Geen optie dus lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:34:
Als je echt een labtop wil moet je zowieso wachten op de mobility x800, die 9800 pro gaat echt geen 2 jaar de nieuwste games meer trekken.
Offtopic:

Waarom zou je zowieso moeten wachten ? :D

Als jij straks een laptop met mobility x800 wil kopen is ie:

1. Wanneer je em meteen koopt zeer prijzig.
2. Wanneer je em later koopt, ook alweer verouderd.

Dus als je em later zou kopen kan je ook de games over 2 jaar MISSCHiEN niet meer op high spelen.

Die computer spullen verouderen meteen.

Ontopic:

Ik las een aantal berichten hierboven dat er geen high-end game laptop bestond voor een redelijke prijs, die niet te warm wordt enzovoort ?

Ik heb deze 2 weken terug besteld:

Intel Pentium M 755 (Dothan 2.0Ghz, 2MB Cache) _/-\o_
ATI 9700 256MB DDR _/-\o_
80 GB 5400RPM HD
512 MB DDR333
WiFi 54 Mbps
DVD-Dual Layer Writer + / - 8 speed _/-\o_
Blablabla Accesspoint vor wireless lan
Met gratis optische muis EN rugtas !
En 2 weken pixel garantie

Prijs: € 1633,00 INCLUSIEF BTW ! _/-\o_

Nou ik weet een aantal dingen zeker:

een Centrino 2,0 ghz wordt zeker niet TE warm. Iig niet warmer als een pentium4.

Dit is op het moment ( op de 2,1 ghz Dothan ) na de snelste Centrino processor en is te vergelijken met een pentium4 op 3,0 ghz of sneller.

De videokaart die erin zit: ATI 9700 + 256 MB : Kan je Half Life 2 op HIGH goed mee spelen. Zie topic: Jewel Diamond 2500.

Ik las een aantal berichten hierboven ook dat je dan geen DUNNE high-end laptop zou kunnen krijgen.

Ik zou zeggen bekijk de Diamond 2500 eens in het echt of de plaatjes in het topic en je zal zien mede door het CENTRINO platform dat ie dunner is als standaard laptops.

Kortom: High-End laptop voor een prijs van: Eur 1633,- Inclusief BTW.

Dan zit je nog onder de Eur 2000,- die er te besteden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

blizt schreef op woensdag 22 december 2004 @ 02:29:
Als je 'm dus ook voor school wilt gebruiken en mobiel wilt zijn moet je toch echt kijken naar 'n laptop die niet té warm wordt en niet té veel weegt...
Als je hem alleen voor gamen zou gebruiken, dan mag hij toch ook niet té warm worden.. Hij mag nooit té warm worden.
Niet teveel wegen: tja, toen ik in de brugklas zat moest ik ook 12kg aan boeken meesjouwen. Dus 3 of 4 kg, dat maakt imo ook niet zoveel uit. Het gaat er vooral om dat ze in een tas passen.

Verder blijft het altijd zo dat je spul na 2 jaar (soms erg) verouderd is. Daarom zou ik als de TS was toch echt even goed nadenken over mijn eerder genoemde optie, omdat je een PC makkelijk kunt blijven upgraden.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclectuS
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:28:
Hi,

Wat dacht je van deze?

Simmayor
hoeveel kost deze en waar is ie verkrijgen.
Geen slechte keuse alleen ik vind het gek is het nou 256 mb video kaart of moet je hem dan uibreiden.
al vast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclectuS
We komen er wel ik heb nu al 3 opties :P haha nu weet ik straks weer niet welke ik moet kiezen omdat jullie zo top je best doen

Thx in advance !!!!!!

Verwijderd

Als je voor kwaliteit van behuizing gaat:
Toshiba M30X (zie www.de-laptopper.nl)
Met TruBright, ik weet niet of je ooit een Sony scherm hebt gezien, maar dat is hetzelfde. Supermooi echt.

1886,15
www.de-laptopper.nl

15,4" TFT WXGA TrueBright
1280x800
Intel Pentium M 1600Mhz
Intel 855GME
2x512
Ati Radeon 9700 M11
128Mb
60Gb 7200rpm
DVD-Supermulti
Harmon Kardon Geluid
Lithium-Ion (tot 4 uur)
356x275x30

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een mailtje naar ACER gestuurd of ze binnenkort ( tussen nu en Q2 2004) een Laptop met een moderne grafische kaart op het programma hebben staan. Bijvoorbeeld een 6800Go of een Mobility X800.

Hun Antwoord :
Voor zover nu bekend is (met de informatie die we nu hebben) staan deze producten niet op het gamma voor Q2 2005. Wel een ATi Radeon Mobility X700.

Nou een Athlon64 met een X700 is denk ik ook een prima gaming Laptop!

Simmayor

Verwijderd

Dat denk ik ook wel ja :) nog maar even wachten dan :)

Kijk eens aan kijk eens aan:
www.laptops.nl :) ADVANCE technology ofzo naja whatever, ze verkopen 6800 mobility radeons!!

Advance VX7600

• 17.1" WXGA TFT LCD-scherm
• WSXGA+ 1680x1050 pixels
• Super Clear Glossy scherm
• Intel Pentium 4 t/m 3.8GHz, 1MbCache
• HyperThreading ondersteuning
• 800MHz Systeembus architectuur
• Geheugen tot 4Gb DDRII 533MHz
• Ingebouwde CMOS camera
• TV-Tuner en TV-in. incl. afstandsbediening
• 1 of 2 Harddisks t/m 200Gb, 5400/7200RPM
• RAID 0 en 1 bij gebruik van 2 harddisks
• nVidia GeForce Go 6800 Verwisselbaar!
• PCI Express, 256MB DDRII Video RAM
• 2x optische drives Keuze uit:
DVD en CD-R/W combo drive of
DVD ± brander
• Gigabit ethernet 10/100/1000Mbit
• Wireless LAN 802.11G
• Bluetooth
• 7-in-1 Cardreader
• 1x DVI-uitgang (o.a. voor externe LCD-TFT)
• TV-out (SVHS) en TV-in
• S/PDIF Audio uit
• 8-in-1 audio-uit (analoog)
• 4 speakers + Subwoofer intern
• Audio DJ console
• Toetsenbord met apart numeriek gedeelte
MS-Windows XP
• 3 Jaar Collect&Return aan huis garantie

Tv tuner, afstandsbediening, volledig toetsenbord...
De prijs zal ik maar niet zeggen...:)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 18:08 ]

Pagina: 1