Toon posts:

[2000] Win2k en XP niet te installeren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik zit met een probleem ,
Ik heb vandaag een 2de computertje gekregen , nu had dat ding altijd kuren.
We kregen er nooit windows 2000 op , Dat kon de eigenaar destijds niet veel intereseren , maar mij wel
Windows 95 , 98 , en Me zijn geen probleem , maar XP op 2000 is niet te installeren.
Booten op de cd ,en dan begint de installatie.
Vervolgens krijg ik een zwart beeld met een knipperen balkje.
Ik heb dus echt totaal geen idee wat dit kan zijn ,de hardware is in principe allemaal prima.
Een soltek mobo , 400mhz p3 , 256mb ram ,etc.
Alles werkt met win98 , maar zosnel ik windows 2000 installeer , weigert het ding gewoon.

Heeft iemand ook maar enig idee wat dit kan zijn , ik heb 3 jaar ict gedaan maar ik kom er echt totaal niet uit..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laatste bios er op gezet? Dat wil nog wel eens wat helpen bij sommige vage bordjes.
enne, een 400Mhz P!!! bestaat niet :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef eens even iets meer informatie over wat je zelf al geprobeerd hebt?
Harddisk getest?
Geheugen getest?
Virus scan gedraaid?
Gedeeltelijk de hardware al vervangen?

Vertel! :)

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-04 18:00
T'is maar een gok , maar misschien heb je een board met RAID ? . zo ja dan zul je handmatig de RAID software moeten installen tijdens de setup.

Mocht het dat niet zijn , probeer dan eens met ander RAM te installen , win2000 is zeer kritisch wat RAM betreft. Het hoeft niet defect te zijn , maar kan misschien niet helemaal compatible zijn.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Topicstarter
De hdd is goed , komt sinds vandaag uit mijn huidige pc , en heb ook al meerdere hdd's geprobeerd.
Ram zou kunnen , kijk ik nu dus naar.

Goed , hij is 422 mhz ?
De laatste bios vinden m, tja dat is nog een hele opgave lijkt me..

Ik heb nu echt alleen het moederbord , ram , cpu , hdd en cdrom speler , geen pci kaarten ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
En het is ook geen bord met raid naar mijn weten

Verwijderd

P3's zijn er pas vanaf 450Mhz !!

Geef het s-spec nummer van die proc is.

Ontopic, heb ooit hetzelfde probleem gehad jaren geleden. P3-450 die totaal geen 2000 wilde draaien. Alles geprobeerd en niet aan de praat te krijgen. Heb toen een andere P3 in dat bordje gedaan en werkte als een zonnetje.
Pagina: 1