Korte situatieschets
1 Asus WL500g op ADSL verbinding van Quicknet (2048 / 1024)
4 clienten, waarvan 3 op 54g snelheid (Asus WL 160g + Apple Airport) en 1 op 11b (linksys WMP11) snelheid.
Problemen:
-De verbinding valt nu en dan weg tussen client en router. Router moet dan gerestart worden.
-Verbinding heeft last van packetloss (als ik ping 192.168.1.1 -t)
-Inloggen op het menu van de router geeft zelfs "Page not found" errors
-Soms moet de router helemaal gereset worden, omdat aan- en uitzetten niet helpt.
-Pagina's van internet laden langzaam en met schokken (packet loss???)
Wat ik al gedaan heb:
-Kanaal vastzetten op bijv. 2, 7 of 11 ipv auto
-Snelheid op 54G zetten (de 11b computer buitensluiten)
-Optie: Protect 54G aanzetten / uitzetten
-Firewall uit / aan
-Andere client gebruikt om te testen (een apple met airport 54 G) en alle andere clients uitschakelen
-Alle firmwares getest tot en met 1.9.2.7
-Windows wireless config gebruiken op de clients ipv Asus config utility
-DHCP server uit / aanzetten.
-Signaalsterkte aangepast
-Frame bursting aan/uit
-Sharing programma's als E-mule en bittorrent uitgeschakeld
Nu zijn we hier 3 maanden verder en het probleem blijft... Soms werkt het wel een paar dagen. Da's het vreemde, maar nu is het weer niets dan problemen. Inloggen op de router via draadloos (client wisselen maakt geen verschil) gaat langzaam en soms helemaal niet (Page not found)
Iemand nog een verlossende tip? Anders ga ik hem denk ik maar ruilen voor een Linksys....
1 Asus WL500g op ADSL verbinding van Quicknet (2048 / 1024)
4 clienten, waarvan 3 op 54g snelheid (Asus WL 160g + Apple Airport) en 1 op 11b (linksys WMP11) snelheid.
Problemen:
-De verbinding valt nu en dan weg tussen client en router. Router moet dan gerestart worden.
-Verbinding heeft last van packetloss (als ik ping 192.168.1.1 -t)
-Inloggen op het menu van de router geeft zelfs "Page not found" errors
-Soms moet de router helemaal gereset worden, omdat aan- en uitzetten niet helpt.
-Pagina's van internet laden langzaam en met schokken (packet loss???)
Wat ik al gedaan heb:
-Kanaal vastzetten op bijv. 2, 7 of 11 ipv auto
-Snelheid op 54G zetten (de 11b computer buitensluiten)
-Optie: Protect 54G aanzetten / uitzetten
-Firewall uit / aan
-Andere client gebruikt om te testen (een apple met airport 54 G) en alle andere clients uitschakelen
-Alle firmwares getest tot en met 1.9.2.7
-Windows wireless config gebruiken op de clients ipv Asus config utility
-DHCP server uit / aanzetten.
-Signaalsterkte aangepast
-Frame bursting aan/uit
-Sharing programma's als E-mule en bittorrent uitgeschakeld
Nu zijn we hier 3 maanden verder en het probleem blijft... Soms werkt het wel een paar dagen. Da's het vreemde, maar nu is het weer niets dan problemen. Inloggen op de router via draadloos (client wisselen maakt geen verschil) gaat langzaam en soms helemaal niet (Page not found)
Iemand nog een verlossende tip? Anders ga ik hem denk ik maar ruilen voor een Linksys....
[ Voor 4% gewijzigd door Undertaker2 op 20-12-2004 21:52 ]
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec