Ik kom er niet uit, ik wil de column namen van een tabel in een selectboxje zetten, daar gebruik ik de volgende functie voor:
De selectbox wordt keurig gevuld, alleen de eerste column EmployeeID komt er niet in.
via shell en phpmyadmin gebeurd dit wel:
Komt het omdat de column een primary key is? Is er een mogelijkheid om dit te omzeilen zonder de tabel aan te passen?
Ik heb er niks over kunnen vinden dus ik hoop dat iemand me kan helpen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function Get_SearchWhere($SearchWhere) { global $db; $strQuerySearchWhere = mysql_query("SHOW COLUMNS FROM Employees", $db); $myrow = mysql_fetch_assoc($strQuerySearchWhere); print("<select name=\"SearchWhere\">"); while ($myrow = mysql_fetch_assoc($strQuerySearchWhere)) { printf("<option>%s</option>", $myrow['Field']); } print("</select>\n"); } |
De selectbox wordt keurig gevuld, alleen de eerste column EmployeeID komt er niet in.
via shell en phpmyadmin gebeurd dit wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| mysql> SHOW COLUMNS FROM Employees; +-----------------+---------------+------+-----+---------+----------------+ | Field | Type | Null | Key | Default | Extra | +-----------------+---------------+------+-----+---------+----------------+ | EmployeeID | int(11) | | PRI | NULL | auto_increment | | EmployeeNumber | varchar(30) | | | | | | FirstName | varchar(50) | | | | | | LastName | varchar(50) | | MUL | | | | Title | varchar(50) | | | | | | EmailName | varchar(50) | | | | | | Extension | varchar(30) | | | | | | Address | varchar(255) | | | | | | City | varchar(50) | | | | | | StateOrProvince | varchar(20) | | | | | | PostalCode | varchar(20) | | | | | | CountryOrRegion | varchar(50) | | | | | | HomePhone | varchar(30) | | | | | | WorkPhone | varchar(30) | | | | | | BillingRate | decimal(10,0) | | | 0 | | | Notes | longtext | | | | | | Password | varchar(10) | | | | | | SecurityLevel | smallint(1) | | | 0 | | +-----------------+---------------+------+-----+---------+----------------+ 18 rows in set (0.00 sec) |
Komt het omdat de column een primary key is? Is er een mogelijkheid om dit te omzeilen zonder de tabel aan te passen?
Ik heb er niks over kunnen vinden dus ik hoop dat iemand me kan helpen.