Toon posts:

IP-adres, hoe te wijzigen. Plus emule vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee hallo. Ik ben al twee nachten aan het zoeken voor mijn oplossing, ik ben al dichtbij, maar nog net niet helemaal.
Allereerst, ik heb een pentium 4, met een speedtouch 510 modem. Er loopt Windows XP met sp2. Ik ben niet echt handig met computers, maar dankzij google/ilse en forums weet ik het meeste wel op te lossen. Maar, nu dus weer effe niet.
Wat is het probleem.
Ik werk dus al een tijdje met emule. Nu is de downloadsnelheid meestal niet boven de 10 kb/s. Het probleem zit hem waarschijnlijk in mijn lage ID. Ik heb dus mijn firewall al goed geinstalleerd (de firewall van XP sp2). Dus het zit waarschijnlijk in de routers. In de afgelopen nachten ben ik er dus achtergekomen dat dat dus mijn speedtouch 510 die router is. Nu weet ik al hoe ik dat moet instellen, en welke poorten ik dan moet veranderen. Maar, dan moet je dus een vast IP adres invullen. Nu heb ik dus met start/uitvoeren/cmd/ipconfig mijn ip adres al weten te vinden, maar dat is dan een ip nummer die begint met 10.o.o....
Dit is dus geen goed IP adres, of wel?? want die beginnen toch altij met 192.168.XXX.XXX ???
Maargoed, dus ik naar mijn netwerkbverbindingen, en daar staan dan onder LAN of snelle internet verbindingen twee keuzes. De eerste is dan een LAN verbinding, PRO /100 VE network conn..... en de tweede heet 1394 verbinding, met 1394 netwerk kaart.
Is dat normaal dat er twee van die keuzes staan.
Ik wilde dus handmatig een IP adres invullen, maar als ik dat bij de een doe , dan moet ik bij de ander weer iets anders doen.
Hoe kan ik dit nu oplossen.
Dus, ik wil mijn modem aanpassen om een paar poorten los te zetten. Moet ik nu allebei ban die internet verbindingen veranderen, en waarin. Welk IP adres moet ik ze geven om daar later goed mee te kunnen werken om de modem te kunnen veranderen. Want ik moet geloof ik toch wel een hoog ID krijgen, want dat is mijn doel.
Pfffff, ik hoop dat jullie het snappen, en dan ook nog de moeite nemen om me te willen helpen. Sorry als ik nu op mensen over kom als een noob 8)7 , maarja, vragen staat vrij.
Dankjulliewel

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

[knip] Ik ben niet meer helemaal wakker [/knip]

Het lijkt me inderdaad dat het aan je router ligt, maar wat bedoel je precies met een vast ipadres instellen? Is dat het internet ipadres van de router of het netwerkadres? Bedoel je dat laatste dan lijkt dat 10.0.0.xx me prima, dat is een adres wat je pc van de router krijgt, en is meestal vast. Het lijkt me dat je sowieso voor de LAN adapter moet kiezen, en niet voor de 1394.

Succes!

[ Voor 69% gewijzigd door .daan op 20-12-2004 21:54 ]

public void ik()

Verwijderd

IP's worden voor thuis gebruik vaak in de range 192.168.000.000 tot 192.168.255.255 gebruikt. Maar 10 kan dus ook, dus met je ip is niets aan de hand.

Die 1394 is je firewire aansluiting, die als een netwerkaansluiting word gezien.
Ik wilde dus handmatig een IP adres invullen, maar als ik dat bij de een doe , dan moet ik bij de ander weer iets anders doen.
Die snap ik niet :? Wat veranderd er dan?

De poorten zoek ik nog even op ;)
http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/poorten.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:56 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

www.whatismyip.com voor je ip nummer.

1394 is Firewire.

ARME AOW’er

Verwijderd

Om een vast IP te krijgen moet je bij je netwerk instellingen de LAN-verbinding (Local Area Connection) veranderen. Bij de eigenschappen hiervan staat dan iets van Internet Protocol. Als je hiervan de eigenschappen opvraagt, dan kun je daar kiezen voor iets als"automatisch een IP-adres verkrijgen" of "gebruik het volgende IP-adres". Kies hier "gebruik het volgende IP-adres"

Dan kun je de onderstaande velden gebruiken. Zet in het eerste veld 10.0.0.1 in het tweede 255.255.255.0 in het derde 10.0.0.138 en in het vierde 10.0.0.138. Het laatste veld mag leeg.

Als je nu in de speedtouch zorgt dat de poorten naar 10.0.0.1 gaan dan zou het moeten werken.

Zoals je ziet kunnen IP-adressen anders dan 192.168.xxx.xxx ook. Om dit hier helemaal uit te gaan leggen is denk niet aan de orde

Verwijderd

Je hoeft je IP-instellingen waarschijnlijk niet te veranderen om je router te kunnen bereiken. Probeer eens via je browser 10.0.0.138 te bereiken.

edit:
De post van hierboven werkt idd wel om je nic op een vast ip te zetten :) En ook beter voor het openzetten van poorten waarschijnlijk :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 22:00 ]

Verwijderd

Een 10.*.*.* is vaak ook gewoon een lokaal IP adres (wat je dus voor je interne netwerk gebruikt).
Waarschijnlijk heeft je modem (router) een extern IP gekregen. Dit kan je niet bekijken via ipconfig enzo. Deze instellingen staan in de router zelf. Vaak kan je door middel van het lokale IP adres van de router een setup menu bereiken. In jou geval misschien iets van 10.0.0.1 of zo.
Dat kan je het beste even in je handleiding opzoeken.
Eenmaal in dat setup menu kan je al je info terug vinden en alles instellen.

Verwijderd

Ik snap je vraag niet helemaal. Ik kan je alleen vertellen wat ik weet.
Zelf heb ik ook een 510. Hiervan zijn de interne ip's 10.0.0.150 of 10.0.0.138.
Wil je je ip van buitenaf zeg maar weten, neem dan deze link over

http://www.whatismyip.com/

Hoop dat je er iets aan hebt.

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Welke Emule Client gebruik je??? want Emule 0.44d heeft een ingebouwde testfunctie die je hiervoor kunt gebruiken

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:57:
Je hoeft je IP-instellingen waarschijnlijk niet te veranderen om je router te kunnen bereiken. Probeer eens via je browser 10.0.0.138 te bereiken.
Volgens mij kan TS de router al bereiken, want hij/zij weet al hoe de poorten ingesteld moeten worden. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 22:06 . Reden: grrr typo ]

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Veel ISP's blokkeren de standaard poorten. Probeer eens andere in te stellen in e-mule.

Verwijderd

Topicstarter
Die 1394 is je firewire aansluiting, die als een netwerkaansluiting word gezien.

quote:

Euhm, ik heb dus die 1394 firewire aansluiting en die LAN verbinding, die Pro /100 VE network conn.... Met die eerste heb ik in feite dus niks te maken, met die fire wire aansluiting???
Allebei staan ze nu nog ingesteld op automatisch IP adres toewijzen, dus dan heb ik steeds een anders IP adres???

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:06:
[...]

Volgens mij kan TS de router al bereiken, want hij/zij weet al hoe de poorten ingesteld moeten worden. ;)
Nou ja, als hij hem al kan bereiken en het is de enige computer die hij heeft aangesloten, dan hoeft hij ook geen IP-adressen te gaan veranderen ofzo. Hier staat wel een goede uitleg: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=11800 :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic hoort overduidelijk niet thuis in Windows Operating Systems, maar in Software Algemeen (waar is het Windows gedeelte in dit topic? ;) ) - maar aangezien jouw vraag over een 'Low ID' best wel op te zoeken is met hele duidelijke tutorials ga ik je topic niet verplaatsen :)

In Software Algemeen loopt er een groot Emule topic die je eens door moet lezen, de Emule website heeft een FAQ over low id's, en in Network Troubleshooting kan je de grote poortmapping guide eens doorlezen :)

Dit topic gaat dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.