[frames] Hoe kom ik van mn frames af?

Pagina: 1
Acties:

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:21

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Een goedenavond mensen. De afgelopen tijd ben ik voor school met een project bezig geweest waarin ik een website moest opzetten. Nu is het project zo goed als afgerond, maar ik wou graag wat advies vragen aan de mensen hier.
Op zich ben ik sterker in wat simpel scripten dan het designen van een webpagina.
Ik heb de website daarom ook opgezet in frames omdat dat gewoon werkt. Toch wil ik wel eens kijken naar een manier om deze pagina zonder frames te functioneren, misschien dat ik het niet als wijziging aanbreng op de website omdat deze toch goed functioneert en ik binnenkort tegen de deadline aan loop.

Graag jullie adviesen. Kan deze website zonder frames? Welke technieken kan ik hiervoor gebruiken?

En voordat ik het vergeet, het gaat om deze pagina: http://applets.vechtdal-ict.nl

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het meest gangbare tegenwoordig is een website die volledig is opgebouwd uit CSS, dus zonder frames, tabellen, maar met div's e.d.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Ik zet altijd de header, footer en menu's in aparte HTML files en include deze dan met SSI.
B.t.w. hier gaat iets fout: http://www.applets.vechtd...20straling&id=Thomson%201

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Je zou je navigatie in een treeview kunnen zetten? 't spring nu zo heen en weer en op subpagina's ben je de hoofdgroepen kwijt, niet echt super duidelijk. Ik zou ook voor 1 font kiezen. De homepage is nu verdana, en verder zit er nogal veel comic sans in.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

MaZo schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:45:
Het meest gangbare tegenwoordig is een website die volledig is opgebouwd uit CSS, dus zonder frames, tabellen, maar met div's e.d.
Mét CSS betekent niet zonder frames en tabellen :) .

Maar @ de TS: er hebben hier laatst nog een aantal discussies gewoed over frames versus non-frames. Die zijn vast te vinden, en daar staat vast een zut nuttige info in :) . En ja, de site die je liet zien is best te maken zonder frames. In principe is elke site dat wel. De vraag is of je er tijd in wil steken. De winst in frames zou vooral zitten in zoekmachine indexing, bookmarking, etc. :) .

DM!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Deze website kan prima met behulp van CSS worden gebouwd. Voor je main tekst een layer en voor je plaatjes ook. Vervolgens kan je met PHP steeds dynamisch een menu includen of deze ook volledig in CSS maken zodat je niet steeds op "vorige" hoeft te klikken om een verdieping terug te gaan in je navigatiemenu.

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Clay schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:49:
Je zou je navigatie in een treeview kunnen zetten? 't spring nu zo heen en weer en op subpagina's ben je de hoofdgroepen kwijt, niet echt super duidelijk. Ik zou ook voor 1 font kiezen. De homepage is nu verdana, en verder zit er nogal veel comic sans in.
Nu kan ik helaas niets aan die comic sans doen. Het valt met nog mee dat ik dit in dit heb kunnen veranderen door middel van <style> en een include.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:37

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ten eerste zou ik twee divs gebruiken ipv frames:

[div 1] [div 2]

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
.leftMenu {
    float: left;
    width: 200px;
    border: 1px solid red;
}

.content {
    float: left;
    width: 500px;
    border: 1px solid blue;
}

En wat betreft het uitklapmenu van clay: dat is heel simpel te realiseren dmv het gebruik van een of meerdere UL's en enkele regels javascript om een menu open danwel dicht te klappen (tip: gebruik een array om bij te houden welke menus open staan, en maak gebruik van deze array in bijv. de functie 'swapMenu( id )'.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Misschien dat het de site toch even ombouw als het niet te veel werk is. Eerst eens even kijken hoe ik ervoor kan zorgen dat een link in het menu de content in de ander class veranderd. Dit is totaal nieuw voor me.
Pagina: 1