3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit ?

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallowa ,

Ik heb al vast dit 3Com kaartje gekocht voor als ik straks ADSL gaat krijgen. Maar er zit verders niks geen drivers bij is dat normaal.
Of heeft windows zelf deze drivers?
Zo maar wat een klein kaartje is dat zo'n 3com .

Verwijderd

Winblows vind die kaart idd zelf, geen probleem

Verdere software is te vinden op www.3com.com
(waar je die dan ook voor nodig zou hebben... heb thuis 5 pc's staan met alle 5 zo'n NIC erin en nog nooit iets van de sait nodig gehad)

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

De meeste besturingssystemen zullen die kaart zelf detecteren en drivers installeren. Het kan echter geen kwaad om even bij de leverancier op de website te kijken en de nieuwste drivers zelf te downloaden en te installeren. Het is een zeer gangbare kaart ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Macaco
Oke thanks ,ik dacht normaal zit er altijd wel een cd'tje bij met wat meuk erop.Dus ik werd eventjes paria,maaruh ik kijk even of ik wat kan vinden op i-net.

best regards

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gek genoeg heb je bij 3c905 voor 150 piek nog maar een oem-versie zonder verpakking (alleen zo'n esd-zakje) en drivers ofzo.
als je die wilt zul je nog wel een duurdere versie moeten kopen (kweenie wat ie dan kosten moet).
maar das geen enkel probleem omdat je de drivers toch gewoon van de site kunt plukken en de doos toch alleen maar in de weg ligt.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:32

Smarron

The bend

Mijn drivers zaten op de CD van mijn Asus Mobo...

En anders op internet.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
windows 98 zal een 3com 905c zeker niet zelf herkennen. als je drivers erbij wilt zul je een dure retail versie moeten hebben maar je kan ze natuurlijk gewoon van de site downloaden van 3com.
wat winme doet weet ik niet...

Verwijderd

Euh ik wil niet veel zeggen, maar ik heb afgelopen maandag nog zo'n NIC in een P1 met daarop Win98SE NL erin gezet en die herkende hem meteen. ME trouwens ook.

Verwijderd

ik heb nog nooit voor een NIC onder win98 of me een driver moeten installeren hij vind ze altijd zelf, zelfs van zo'n goedkoop kaartje van een onbekend merk.

• P5ycho
  • Laatst online: 16:02
jah maar die drivers zijn ook niet de recentste... ik pak ze altijd van 3com zelf...

btw je krijgt al een netwerkkaart bij je adsl hoor als het goed is!!! en dan is een 100mbit kaart best wel overkill, tenzij het je om de serverload te doen is ofzo...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Nou ik heb hier een NIC (Level One, Level One sjipset) en die wordt niet door Win98 herkend.
Als je de drivers installeert ziet hij die NIC wel maar ik krijg geen grammetje data over verstuurd. De 100mbit/10mbit/activity leds krijg ik ook niet aan het branden.
En nee die is niet kapot!
Stom he? :) Toch maar wat 3COM's gescoord die werken als een tiet

• Macaco
Ik heb mijn 3com kaartje binnengekregen in een kartonnen doosje met daarin in een plastic doosje de 3com kaart.Er zat ook nog een drie aderig snoertje met aan de uiteinden een stekkertje bij. Waar is dat voor? Mobo misschien?

En bij mijn weten krijg je bij een doe het zelf pakket ADSL geen nic.

Hoe gaat dat in zijn werk het automatisch installen van de 3com nic in Windows98SE. Middels de installatie cdrom ? of staan de bestanden al ergens in de windows directory ? of pas na het installen van Virtueel Particulier Netwerk zijn die nic drivers op het systeem.

Nah ik weet het niet ik zie het wel :?

Ik heb wel wat driver toegestuurd gekregen(mail) van Einstein computers,wel toffe zaak.

Ze zeiden ook bedankt 3Com maar voor die fijne drivers die bij de gekochte waar zit :)

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Euh ik wil niet veel zeggen, maar ik heb afgelopen maandag nog zo'n NIC in een P1 met daarop Win98SE NL erin gezet en die herkende hem meteen. ME trouwens ook.
Echt niet. Of je hebt een 905(B), of er stonden reeds 905-drivers op je 98SE-NL systeem. De 905C wordt door 98SE bij een clean-install niet herkend. ME doet dit wel inderdaad.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Ja, Tachyon heeft gelijk, bij win98 SE niet, em bij winME onmiddelijk (wat eigenlijk niet)

Enne, ik geloof dat dat 3 aderige draadje voor je WOL is ( Wake On Lan ).

suc6

• Macaco
Dat is niet zo mooi dan dat win98SE de 3com nic niet automatisch installeert.Ik hoop dat deze drivers 3c90xx1.exe & 3c90xx2.exe oke zij voor win98se,kheb ze van Einstein toegemaild gekregen.

Ik heb ook win98me maar die schijnt niet te werken met fast ADSL abbo's.
Dat is wat ik op de site bij xs4all zag staan
Maar misschien is dit al verholpen door patches?

Of geldt het niet werken van fast ADSL in WinMe in een eigen netwerk omgeving?

• zeef
  • Laatst online: 13-08 07:28
ik heb de retail drivers, dus als ik iemand er blij mee kan maken mail naar zeef@bizon.cx

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

de retail drivers zijn 100% identiek aan de drivers die op de 3com site staan. alleen de drivers op de site zijn wel eens wat recenter. maar d'r zit geen extra software ofzo bij de kaart die niet op de site staat.

• Pepe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01-2025

Pepe

Newbie,

Dat drie aderige snoertje is inderdaad voor je MoBo, voor de wake-on-lan optie....

Verwijderd

Hmmmmm ik heb in die PC al eerder een NIC gehad, maar dan eentje van Level One.... zou die dan 3COM drivers hebben geinstalleerd zodat Win98 mijn 3COM 905C-TX meteen herkende :?

• Macaco
Dat drie aderige snoertje is inderdaad voor je MoBo, voor de wake-on-lan optie....
wake-on-lan optie heeft dat weer te maken met een slaapstand in je netwerk?

==============================================================
Wat voor software krijg je bij de duurdere retail versie van de 3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit.En is die software ook nodig voor bijvoorbeeld ADSL?

Verwijderd

Onder win98se wordt de 3c905b en de c wel degelijk herkend.....

Ik heb van de week voor het eerst na een clean install de c erin gedouwt en hij doet het gewoon!!!!

De b ook, maar dat was het punt ook niet in deze forum.......

In ieder geval.....het werkt gewoon......

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wake-on-lan optie heeft dat weer te maken met een slaapstand in je netwerk?
met speciale software kun je een machine remote aanzetten als je netwerkkaart en moederbord wake-on-lan ondersteunen.
handig voor beheerders die over het netwerk een server willen starten ofzo.
Wat voor software krijg je bij de duurdere retail versie van de 3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit.En is die software ook nodig voor bijvoorbeeld ADSL?
helemaal niks. alle software die erbij zit staat ook gewoon op de website van 3com (alleen drivers dus).

• Macaco
Oke ik zit met het volgende als het zover is dat ik ADSL kan gaan aansluiten.Dan moet dat 3Com nic'je in een pci sleuf gedrukt worden.
Maar nou heb ik maar 4 sloten sloten waarvan er eentje geblocked is vanwege de cooler op de AGP kaart.Dan kan ik toch gewoon de oude analoge modem kaart uit mijn pc halen,en daarin het 3Com kaartje zetten?

Moet de windows98se installatie cdrom er ook aan te pas komen als windows zelf de 3com kaart detecteerd? Of staan die drivers al ergens in windows geinstalleerd?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

je kunt gewoon het modem eruit trekken en dan de nic erin steken. en je hebt dan idd de win98 cdrom nodig tenzij alle cab files al op je harddisk staan.

• Macaco
Oke laat het maar gauw maart worden. :)

Verwijderd

Ik heb mijn 3com kaartje binnengekregen in een kartonnen doosje met daarin in een plastic doosje de 3com kaart.Er zat ook nog een drie aderig snoertje met aan de uiteinden een stekkertje bij. Waar is dat voor? Mobo misschien?
Zoals gezegd voor wake-on-lan.
Maar ik heb die kabeltjes d'r niet bij gekregen :(. (en jah ik heb wel de retail versie met drivers op een cd..eh..nee..hoe heet zo'n ding ook alweer....denk...DISKETTE 8-))

• Macaco
Zoals gezegd voor wake-on-lan.
Maar ik heb die kabeltjes d'r niet bij gekregen :( . (en jah ik heb wel de retail versie met drivers op een cd..eh..nee..hoe heet zo'n ding ook alweer....denk...DISKETTE )
Das wel jammer van dat kabeltje, die is wat lastig te kopieeren op de pc ,maar jouw drivertjes op de diskette niet >:) geintje

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Op vrijdag 05 januari 2001 13:30 schreef NEWBIE het volgende:
Oke laat het maar gauw maart worden. :)
offtopic:
Dan heb ik precies 1 jaar ADSL; 23 maart 2000 aangesloten :z.

• Macaco
Dan heb ik precies 1 jaar ADSL; 23 maart 2000 aangesloten .
[offtopic]
Ik ben zo benieuwd hoe het is om ADSL te hebben,zeker het verschil met gewone analoge modem wat ik nu heb.
[offtopic]

Ik hoop dat bovengenoemde 3Com kaartje een goede keus is :)

Verwijderd

die kaart word niet herkent door windows
drivers bij 3com weghalen en het is een 10/100
Pagina: 1